کد خبر 1047012
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کرونا

در صورت برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در موعد مقرر، رییس فدراسیون کشتی قصد دارد طی رایزنی با وزارت امور خارجه، امکان خروج ملی‌پوشان کشتی از کشور را مهیا کند.

به گزارش مشرق، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران و برخی دیگر از کشورهای جهان، بسیاری از کشورها منع ورود اتباع ایران و کشورهای درگیر این ویروس را به اجرا گذاشتند که همین امر مشکلات زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش بدنبال داشته است.

مشکل حضور تیم‌های ایرانی در رقابت های بین‌المللی تا جایی است که به عنوان مثال تیم‌های کاراته ایران چند روز زودتر از موعد مقرر راهی اتریش شدند و پس از آن نیز به ایران بازنمی‌گردند تا با برگزاری اردو در آلمان عازم رقابت‌های لیگ جهانی در مراکش شوند، چرا که بازگشت آن‌ها به ایران ممکن بود به قیمت از دست رفتن حضور در رقابت‌های مراکش همراه شود.

بیشتر بخوانید:

مجموعه ورزشی انقلاب بالاخره تعطیل شد

پس از لغو میزبانی چین از رقابت‌های گزینشی المپیک در رشته کشتی، اتحادیه جهانی کشتی قرقیزستان را به عنوان میزبان جدید این مسابقات که از ۸ تا ۱۰ فروردین برگزار می‌شود، انتخاب کرد اما این کشور نیز ۲ روز پیش از میزبانی این مسابقات به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا انصراف داد تا برگزاری این رقابت‌ها به چالشی جدی برای اتحادیه جهانی کشتی تبدیل شود.

اتحادیه جهانی کشتی امروز(شنبه) اعلام کرد به رایزنی با کمیته بین‌المللی المپیک برای حل این مشکل ادامه می دهد تا میزبان  و تاریخ این مسابقات را مشخص کند، موضوعی که به بلاتکلیفی تیم‌های آسیایی برای حضور در این مسابقات منجر شده و مشخص نیست آیا این مسابقات در تاریخ مقرر برگزار می‌شود یا خیر؟

تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز که هر کدام بدنبال کسب ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در این رقابت‌ها بودند و مدت‌هاست تمرینات خود را دنبال می‌کردند، به دنبال این اتفاق برگزاری اردوهای خود را به مدت یک هفته تا مشخص شدن تکلیف برگزاری این مسابقات تعطیل کردند و از سوی دیگر نیز اردوی سایر ملی‌پوشان نیز بدلیل نگرانی از شیوع کرونا تعطیل شد، اتفاقاتی غیر قابل پیش‌بینی که کشتی ایران را همانند دیگر کشورها در شرایط سختی قرار داده است.

در صورت برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در موعد مقرر، فدراسیون کشتی قصد دارد مشکل بزرگ امکان خروج کشتی‌گیران از ایران را طی رایزنی با وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه حل و فصل کند تا مبادا کشتی ایران با از دست دادن فرصت حضور در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا، در معرض خطر جدی کسب سهمیه‌های باقیمانده جهت حضور در المپیک قرار گیرد.

بر همین اساس قرار است مقدمات لازم برای سفر زودهنگام ملی‌پوشان به یکی از کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان یا آذربایجان فراهم شود تا آزاد و فرنگی‌کاران ایران حداقل ۲ هفته زودتر جهت اطمینان میزبان مسابقات از ایران خارج شوند، در غیر اینصورت مشکلات جدی در راه سفر کشتی گیران بوجود خواهد امد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس