کد خبر 1046982
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کتاب همسفر - مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس - کراپ‌شده

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس زندگی نامه این شهدای بزرگوار را در قالب مجموعه کتاب های "راویان صحنه نبرد" روایت و منتشر کرده تا بخشی از زحمات این قشر را به تصویر کشد.

به گزارش مشرق، کتاب«همسفر» زندگی نامه جانباز شهید سید محمود موسوی است که به قلم مجید سانکهن ازمجموعه کتاب های فرماندهان و راویان در  مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

در میان شهدای هشت سال دفاع مقدس، حدود ۱۷ شهید راوی وجود دارد که طی این دوران به ثبت و ضبط وقایع جنگ می پرداختند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس زندگی نامه این شهدای بزرگوار را در قالب مجموعه کتاب های "راویان صحنه نبرد" روایت و منتشر کرده تا بخشی از زحمات این قشر را به تصویر کشد.

کتاب "همسفر" دومین کتاب از این مجموعه است که گوشه هایی از زندگی جانباز شهید سیدمحمود موسوی را روایت می کند.

شهید موسوی اگرچه راوی نبود و به عنوان راننده و نیروی تدارکاتی در مجموعه راویان جنگ حضور داشت اما همراهی، آمادگی بالا و قبول ماموریت های حساس باعث شد تا وی نیز سهم بسزایی در پشتیبانی از راویان صحنه نبرد داشته باشد.

این کتاب روایت مردی از اهالی اصفهان است که راننده کامیون و شوفر قابلی بود. بعد از انقلاب به جهاد سازندگی پیوست و در زمان جنگ به عنوان راننده کار خود را آغاز کرد و بعد از مدتی وارد مرکز مطالعات شد. سرانجام در یکی از رفت و آمدها در اثر انفجاری مهیب جانباز شد. وی در سیزدهم فروردین سال ۱۳۸۳ جامه شهادت را بر تن کرد.

کتاب "همسفر" از ۱۰ فصل تشکیل شده است، در هر فصل به بررسی رفتار شهید با خانواده، دوستان و موقعیت های زندگی وی در ادوار گوناگون پرداخته شده است. در برخی از فصول نیز خصوصیات شهید موسوی به روایت همسر و دوستان و آشنایان شهید نقل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس