کالاهای اساسی نمایه

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اعلام کرد: در حالیکه در چند روز اخیر بیش از دو برابر نیاز مردم از فروشگاه‌های خریدی شده است، هیچ کمبودی نداریم و چند برابر نیاز کشور کالاهای اساسی دپو کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، حسین مدرس درباره تنظیم بازار شب عید، با اشاره به نحوه تامین کالاهای اساسی کشور، اظهار کرد: اصل تامین نیازهای مازاد کشور، از ابتدای سال در دستور کار ما بود. کمبود، گرانی و نارضایتی مردم رمز عملیات رسانه‌ای دشمن است و ما برای همه شرایط کالاهای مور نیاز کشور را تامین کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید

ویروس خطرناک احتکار خانگی برای کرونا

هیچ کمبودی نداریم

وی بیان کرد: در طول سال ۱۳۹۸ ضمن اینکه نیاز کشور را تامین کرده‌ایم، ذخایر خوبی از کالاهای اساسی نیز ذخیره کردیم. در بنادر جنوبی و شمالی کشور بیش از ۵/۴ میلیون تن کالاهای اساسی دپو شده است و همه دستگاه ها کمک کرده اند در این زمینه کشور مشکلی نداشته باشیم.

مدرس گفت: بیش از ۴۰ درصد ورودی کشتی‌های کالاهای اساسی کشور افزایش پیدا کرده که این حجم از کالاها بی‌نظیر است. مردم نباید تسلیم فضاسازی رسانه های معاند در خصوص کمبود کالاهای اساسی شوند.

بیش از ۲ برابر نیاز مردم جنس از فروشگاه‌ها خریداری شده است

این مسئول وزارت صنعت با بیان اینکه انعطاف‌پذیری سیستم اقتصادی کشور بی‌نظیر است، افزود: در چند روز اخیر بیش از دو برابر نیاز مردم جنس از فروشگاه‌ها خریداری شده است و اتفاقی در بحث مدیریت کالاها رخ نداده که نشان‌دهنده آمادگی ما در خصوص مدیریت نیازهای اساسی کشور است.

وی ادامه داد: در این چند روز همه قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ با وجود خریدهای زیاد، خالی نشده است؛ به گونه ای که فروشگاه ها از پر کردن قفسه ها به زحمت افتاده اند.

مدرس با تاکید بر اینکه دولت در بخش تامین کالاهای اساسی به صورت فعالانه حضور دارد، گفت: بازار کشور در وضعیت عادی و متعادل به سر می برد. البته بخش عمده ای از کسب و کارهای خرد نظیر پیک‌های موتوری و آژانس ها به دلیل بیماری کرونا آسیب دیده است. توصیه می کنیم مردم برای تامین نیازهایشان از این کسب و کارها استفاده کنند و خود راسا اقدام به خرید نکنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در خصوص اقلام بهداشتی نظیر ماسک و الکل توضیح داد: در بخش شوینده ها حدود ۵/۱ میلیون تن ظرفیت کشور است و این در حالی است که تولید کشور ۵۰۰ هزار تن است که نشان دهنده کارکرد با ۳۰ درصد ظرفیت است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس