کد خبر 1046701
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
پمپئو

وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در یکی از کمیته های مجلس نمانیدگان حاضر می شود تا به سوالات مطرح در خصوص دلایل کاخ سفید برای ترور سردار قاسم سلیمانی پاسخ بگوید.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، برای اولین بار از زمان ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، مایک پمپئو یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در کنگره حاضر می‌شود تا به سوالات نمایندگان در خصوص این حمله پاسخ بگوید.

به نوشته الجزیره پرسش اصلی نمایندگان کنگره از پمپئو در این رابطه خواهد بود که آیا کاخ سفید توجیه مناسبی برای صدور فرمان ترور سردار سلیمانی داشته است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

اتهام زنی مجدد پمپئو علیه ایران در گفت‌وگو با همتای قطری

وقتی دروغگوی متقلب نگران پنهانکاری می‌شود

واکنش شمخانی به مداخله پمپئو در امور داخلی ایران

بعد از ترور سردار سلیمانی که به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا صادر شد، مقامات کاخ سفید مدعی شدند اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد سردار سلیمانی در حال برنامه ریزی برای حمله به اهداف آمریکایی در منطقه خاورمیانه بوده است.

بعد از گذشت چند روز اما این ادعای مقامات کاخ سفید از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد.

در تاریخ سوم ژانویه (۱۳ دی) سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، در فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادهای آمریکایی قرار گرفته و به شهادت رسید.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 2
    در خواب آره
  • علی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    6 0
    با سلام حساب پس دادن اصلی به نیروهای مقاونت است که انشاءالله این و اربابش حسابی پس خواهند داد
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    8 0
    داعش توسط آمریکا و عربستان به منظور سرنگونی دولت عراق و سوریه در زمان اوباما تحت پوشش قرارگرفت و توسط ایران و روسیه نابود شد این امر باعث شکست آمریکا و عربستان گردید و آنها بعنوان تلافی سرداران بزرگ مقاومت را ترور کردند
  • MD ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    8 0
    در کشور خودش واقعا میخواد جواب پس بده؟ باور نمیکنم. اگه راست میگن بیاد اینجا جواب پس بده تا از خجالت این حیوون کثیف در بیایم.
  • کیایی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    7 0
    ان شاءالله خدا جیگرشون رو بسوزونه
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      2 0
      سوزونده قرار بود داعش کشور های عراق و سوریه را اشغال کنه بعد بیاد سروقت ایران و لبنان و بقیه کشورها وبعد دخالت غرب و بعد تجزیه کل منطقه ولی زدیم ترکوندیمشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس