کد خبر 1046682
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کرونا نمایه

با تبدیل شدن ویروس کرونا به یک بیماری همه گیر در جهان که رشد اقتصادی جهانی را از ریل خارج می کند، بازارهای سهام جهان در آستانه ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان روزهای سیاه بحران مالی سال ۲۰۰۸ هستند.

به گزارش مشرق، با تبدیل شدن ویروس کرونا به یک بیماری عالم‌گیر که رشد اقتصادی جهانی را از ریل خارج می کند، بازارهای سهام جهان در آستانه ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان روزهای سیاه بحران مالی سال ۲۰۰۸ هستند.

امید به اینکه این بیماری واگیردار که از چین شروع شد در عرض چند ماه پایان یابد و فعالیت های اقتصادی به حالت عادی بازگردد، از بین رفته است چراکه موارد ابتلای جدید در جهان گزارش شده که از چین پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

سقوط بازار سهام آمریکا شروعی بر پایان ترامپ

همه کاسبان کرونا؛ از وزیر خارجه آمریکا تا محتکران ماسک

بدتر شدن این تهدید جهانی، این گمانه زنی را به سرعت در میان سرمایه گذاران دامن زده است که فدرال رزرو نیازمند کاهش نرخ بهره در ماه آینده است تا از رشد اقتصادی حمایت کند.

توموآکی، شیشیدو، اقتصاددان ارشد در هلدینگ مالی نومورا گفت: «ما حتی نیاز نداریم برای انتشار آمارهای اقتصادی صبر کنیم تا ببینیم چه میزان به اقتصاد ضربه خورده است. شما می توانید با کاهش فروش ۵۰ درصد ایرلاین ها و هتل ها و چیزهایی از این دست، این را متوجه شوید.»

«باید گفت تاثیر ویروس کرونا آشکارا بیش از جنگ تجاری آمریکا و چین است. از این رو فدرال رزرو دلیلی برای موضع صبر کنیم تا ببینیم چه می شود ندارد.»

شاخص جهانی MSCI ۳.۳ درصد دیروز افت کرد تاکنون در این هفته نیز ۸.۹ درصد کاهش داشته است. این کاهش بیشترین میزان کاهش از نوامبر ۲۰۰۸ به شمار می رود که در آن زمان ۹.۸ درصد افت کرد.

شاخص بورس وال استریت نیز همین مسیر را طی کرد به طوریکه شاخص اس اند پی ۵۰۰ نیز ۴.۴۲ درصد افت کرد که بیشترین درصد کاهش از آگوست ۲۰۱۱ به شمار می رود.

این شاخص از زمانی که در ۱۹ فوریه رکورد زد تاکنون ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

شاخص صنعتی داو جونز نیز ۱۱۹۰.۹۵ واحد افت کرد که بیشترین میزان در تاریخ این شاخص بوده است.

در آسیا، شاخص نیکی ژاپن ۲.۵ درصد به علت افزایش نگرانی در مورد لغو بازی های المپیک افت کرد. ارزش سهام استرالیا نیز ۳ درصد افت کرد و به پایین ترین میزان در ۶ ماه گذشته رسید. سهام های کره ای هم افت ۱.۴ درصدی را ثبت کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس