کد خبر 1046596
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
پرچم نمایه ترکیه و روسیه

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه آنکارا حضور نظامیانش در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود، گزارش‌ها مبنی بر حمله جنگنده‌های روس به نظامیان ترکیه را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد گروه‌های مسلح و تروریستی روز گذشته حملات سنگینی را به مواضع ارتش سوریه در ادلب انجام داده و تلاش کردند خطوط دفاعی آنها را بشکنند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، مسکو درباره کشته و مجروح شدن نظامیان ترکیه در حملات هوایی به عناصر مهاجم به ارتش سوریه توضیح داد: «آنکارا درباره حضور نظامیان خود در ادلب به ما اطلاع نداده بود. نظامیان ترکیه در میان عناصر مسلحی بودند که روز گذشته در حملات هوایی به ادلب هدف قرار گرفتند».

بیشتر بخوانید:

واکنش آمریکا به تشدید درگیری‌های ترکیه و سوریه

فیلم/ گشوده شدن مرزهای ترکیه به روی مهاجران سوری

فیلم/ حمله به زره پوش‌های ترکیه در جبل الزاویه

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه جنگنده‌های این کشور به نظامیان ترکیه در ادلب حمله نکرده‌اند، گفت: «روسیه بعد از مطلع شدن از کشته شدن نظامیان ترکیه، هر کاری می توانست برای اعمال آتش‌بس در ادلب انجام داد».

وزارت دفاع روسیه این ویدئو را از عملیات یگان‌های ویژه ارتش این کشور علیه عناصر مسلح در ادلب منتشر کرد.

روز گذشته بود که منابع خبری معارض و برخی شبکه‌ها از جمله الجزیره با اشاره به وقوع درگیری‌های شدید در شهر سراقب، ادعا کردند که گروههای تروریستی توانسته‌اند مجددا سراقب را به اشغال خود درآورند. با این حال یک منبع روس دقایقی بعد از انتشار آن خبر، سقوط سراقب را تکذیب کرده و گفت شهر در کنترل کامل ارتش سوریه است.

تروریست‌های وابسته به ترکیه نیز قصد داشتند با آغاز عملیات خود در جبهه سراقب، ارتش سوریه را مشغول کنند تا مانع از تداوم عملیات آن در منطقه مهم «جبل‌ الزاویه» در جنوب ادلب شوند. تروریست‌های «جبهه النصره»، «أنصار التوحید» (وابسته به داعش) و «أجناد القوقاز» شامگاه گذشته نیز به شمال غرب سراقب حمله کردند.

شبکه «المیادین» بامداد امروز گزارش داد ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند.

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کما کان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ----------- IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    25 6
    روسیه خوب بلده بزنه زیر همه چی . من؟ کی ؟ کجا ؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    24 6
    هر کی زده خوب کاری کرده.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    19 4
    تروریست ها با تمام تجهیزات و نیرو یورش بردن به مواضع سوریه ، خب روسیه اگر بمباران شون نکنه که شکست میخوره سربازان ترک هم بین شون هدایت شون می کردن ، الان روسیه باید چکار کنه ؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    7 1
    خوب انتقام گرفت روسیه ، میدونستم انتقام اون سوخوی ۲۴ رو بالاخره می گیره و یادش نمیره
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    23 5
    این ترکیه واقعا دارد اشتباه می کند که امریکا را وارد میدان می کند یک روزی پشیمان خواهد شد دیگر گذشت کشوری گشایی
  • حسين DE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    24 7
    بالاخره در تركيه يكى پيدا ميشه كه اين پيام روسها رو دريافت كنه ،اميدوارم اردوغان بيش ازين دلشو به ناتو خوش نكنه در حقيقت تركيه داره علناً به ايران و روسيه هم اعلان جنگ ميده،اين يارو بد جورى متوهم شده فكر ميكنه هنوز در دوران عثمانى داره زندگى ميكنه،هر سه كشور ايران،سوريه،روسيه ومجموعه جبهه مقاومت بايد با تمام قوا در برابر لشگر كشى اين يارو با اقتدار تمام ايستادگى كنند.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    16 3
    نظامی های اردوغان تو ترکیه چه غلطی میکنن
  • ولادیمیر بزرگ IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    5 1
    سگ تو روح همه شون
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    1 6
    فیلم زدن سربازهای سوری رو هم بذارید.
  • علی DE ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    2 0
    افرین به پوتین که جیگر شیر داره حال ترک ها رو گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس