IMG_20200222_200729_593 (2).jpg

نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی عراق تلاش تروریست های داعش را برای ناامن کردن منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین ناکام گذاشتند و ضربات سختی را به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، از شمال استان صلاح الدین خبر می رسد، گروهی از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش عملیاتی را برای نفوذ به مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی در منطقه بیجی (قلب استان صلاح الدین) انجام دادند.

تروریست های داعش در تلاش بودند برخی نقاط را در محور منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین ناامن کنند که با واکنش رزمندگان بسیج مردمی (نیروهای گروه مقاومت کتائب امام علی «ع») مستقر در منطقه مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان بسیج مردمی با هوشیاری و واکنش به موقع توانستند تحرکات عناصر تروریستی داعش را رصد کنند و آنان در حدفاصل جاده «بیجی - صینیه» شناسایی کنند و هدف قرار دهند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای گروه مقاومت کتائب امام علی (ع) پس از درگیری با هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع و تلاش تروریست ها را برای نفوذ به منطقه بیجی ناکام بگذارند.

به گزارش مشرق، رزمندگان بسیج مردمی پس از دفع حملات، جست و جوی منطقه به منطقه را در این محور برای شناسایی تروریست هایی که در جریان درگیری ها از منطقه متواری شده بودند را آغاز کردند.

از سویی دیگر، گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و رزمندگان بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عملیاتی را از چند محور در منطقه بیجی ( ۴۰ کیلومتری شمال تکریت) و الجزیره علیه هسته های خاموش داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند تعدادی از مخفی گاههای تروریست های داعش را شناسایی کنند؛ این عملیات با هدف تامین امنیت منطقه بیجی و نقاط شمالی تکریت صورت گرفت.

از حومه شمالی منطقه بیجی خبر می رسد، رزمندگان تیپ ۵۲ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را آغاز کردند و توانستند امنیت روستاهای «خشامه، الطامور و دبج» را از توابع منطقه «الزرکه» تامین کنند.

با پاکسازی مناطق آلوده در این محور، جاده مرکز به سمت منطقه «طوزخورماتو» در شرق استان صلاح الدین امن شد؛ نیروهای بسیج مردمی در این عملیات هم موفق شدند تعدادی از مخفی گاههای تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کنند.

منطقه راهبردی بیجی به دلیل دارا بودن منابع و مراکز نفتی از اهمیت خاصی برخوردار است و نقطه اتصال استان بغداد به استان های شمالی از جمله نینوا و دهوک و دروازه شمالی شهر تکریت و دروازه جنوبی شهر الشرقاط محسوب می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در تلاش هستند با ناامن کردن منطقه بیجی، ارتباط نیروهای عراقی را از جنوب این استان به سمت مناطق شمالی ناامن و دچار مشکل کنند.

خبرها از منطقه «الشرقاط» در شمال استان صلاح الدین حاکیست، نیروهای عراقی در روزهای گذشته عملیاتی را در محور ارتفاعات «الخانوکه» انجام دادند و در جست و جوی نقطه به نقطه موفق شدند دهها تن از تروریست های داعش را شناسایی و به هلاکت برسانند.

عملیات در این محور برای پاکسازی کامل ارتفاعات همچنان در جریان است؛   منطقه راهبردی الشرقاط دروازه شمالی استان صلاح الدین محسوب می شود و از محور جنوبی به منطقه بیجی متصل می شود و همچنین در مسیر جاده «بغداد - نینوا - دهوک» واقع شده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، بخش هایی از شمال غرب، شمال، مرکز، شرق و جنوب استان صلاح الدین (برخی نقاط در مناطق بیجی، الشرقاط، بلد، رشته کوه های حمرین و محکول و. ‌.. ) به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش الوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ES ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    13 2
    خب مثل اینکه دوستان تروریست ترکیه بع از ناکامی تو سوریه این بار میخوان در اشغال عراق بهش کمک کنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس