اتحادیه اروپا

سخنگوی کمیسیون اروپا گفت، عدم پذیرش افراد دارای علائم بیماری ناشی از ویروس کرونا ابین مرزهای داخلی اتحادیه اروپا اقدامی غیرسازنده است و درعوض مبتلایان باید مورد قرنطینه قرار گیرند.

به گزارش مشرق، کارشناسان اتحادیه اروپا به این توافق رسیدند که بستن مرزهای میان کشورهای عضو، اقدامی غیرسازنده است و بهتر است در عوض افراد مشکوک به ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در قرنطینه قرار گیرند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه «شنگن» تصمیمی برای انجام بازرسی در مرزها جهت مقابله با شیوع کرونا ندارند.

بیشتر بخوانید:

بحران بهداشت شخصی در قلب اروپا!

این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون اروپا افزود: «ممانعت از ورود [به یک کشور] اقدام پیش‌گیرانه یا درمانی مناسبی برای جلوگیری از انتشار بیشتر بیماری نیست».

او در ادامه گفت، قرنطینه افرادی که علائم بیماری را داشته باشد اقدام مؤثرتری خواهد بود و بازگرداندن افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا تنها به شیوع بیش‌تر آن کمک خواهد کرد. کارشناسان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز بازرسی «سیستماتیک» به هنگام ورود به کشورها را توصیه کرده‌اند.

وی افزود تا کنون محدودیت تردد مرزی به خاطر جلوگیری از شیوع یک بیماری در اتحادیه اروپا اقدامی بی‌سابقه است اما کشورهای عضو می‌توانند چنین رویکردی را اتخاذ کنند.

تصمیم درخصوص بازرسی موقت در مرزها به مقامات کشورهای عضو بستگی دارد و قابل رأی‌گیری در کمیسیون اروپا نیست. اما این کشورها موظف هستند اقدامات جدید خود را به اتحادیه اروپا گزارش کنند.

همچنین تصمیم‌گیری درخصوص بسته شدن مرزها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا، به صورت هفتگی به‌روز رسانی خواهد شد.  

در حال حاضر ۶ کشور آلمان، فرانسه، اتریش، دانمارک، سوئد و نروژ بازرسی‌های موقتی را به‌منظور مبارزه با تروریسم و مهاجرت‌های غیرمتعارف در مرزهای خود اعمال کرده‌اند. این محدودیت‌های مرزی تا ماه می ادامه خواهد داشت.

 ویروس کرونا برای اولین بار هفته گذشته در ایتالیا مشاهده شد و پس از آن این بیماری در سایر کشورهای اروپایی نیز گزارش شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس