کرونا

در شرایط فعلی غیراخلاقی‌ترین و ضدبشری‌ترین کار آن است که سیاستمداران یا رسانه‌های یک کشور، از مبتلا شدن مردم یک کشور رقیب، تلویحا یا آشکارا ابراز خوشحالی کنند.

سرویس سیاست مشرق- بزرگ‌ترین، پیچیده‌ترین کارزار «عملیات روانی» و «هجمه رسانه‌ای» تاریخ که چند سالی است علیه ملت بزرگ ایران به راه افتاده است، از هیچ روزنه‌ای برای تخریب امید و اعتماد مردم به یکدیگر و به حاکمیت، ویرانی «خودباروی» و تزریق ویروس «خودتحقیری» چشم‌پوشی نمی‌کند. در آخرین فاز از این عملیات روانی ناجوانمردانه، شیوع ویروس کرونا و ابتلاء بخشی از هموطنان ما به این ویروس، از همان ساعات نخست اعلام خبر اولین فوتی‌های این بیماری در شهر قم، کلید خورد.

این بار اما هدف اصلی و بلندمدت این کمپین رسانه‌ای، یعنی تسویه حساب با اعتقادات مذهبی، به طرزی عیان به اهداف پیش‌گفته اضافه شده و شروع شیوع بیماری کرونا در شهر قم، ظاهرا میدان فراخ‌تری در اختیار گردانندگان کارزار فراهم کرده است.

خباثت رسانه سلطنتی انگلستان در استفاده از تصاویر اماکن مذهبی در پوشش اخبار کروناویروس
طعنه یک کانال اصلاح‌طلب به اعتقادات مذهبی

طبق معمول، این فاز جدید جنگ علیه روح جمعی ملت ایران نیز محصول اتحاد عوامل خارجی و عوامل داخلی است. یعنی اگر از یک‌سو، مقامات دولت جنایتکار آمریکا، مستقیما شمشیر را برای ایران (همان طور که برای رقیب قدرتمند آمریکا، جمهوری خلق چین) از رو بسته‌اند و مدعی «پنهان‌کاری» نظام درباره کرونا می‌شود، از سوی دیگر، متحدان منطقه‌ای امریکا هم از فرصت کرونا بهره بردند تا با اقداماتی چون بستن مرزهای زمینی و هوایی، کمپین دروغ و جعل با محتوای «انتقال بیماری از مبداء ایران»،  «منزوی سازی» ایران را کلید بزنند.

از طرف دیگر، باز همان ویروس حاد «خودتحقیری»، «شهوت خبر منفی» و مسابقه‌ی ساخت شایعه در داخل هم به کمک این کارزار آمده‌اند. بخشی از سلبریتی‌هایی که ثابت کرده‌اند هیچ هنری جز پاشیدن نمک بر زخم‌های ملت ایران، سر دادن نفیر «بدبختی» و «بیچارگی» و البته «اتهام‌زنی» و فحش و ناسزا به زمین و زمان ندارند، طبق معمول وارد عمل می‌شوند و در این مسیر، از همراهی و همکاری برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی و برخی اهالی رسانه و حتی برخی رسانه‌هایی که متاسفانه با بودجه حکومتی ارتزاق می‌کنند، برخوردارند. شاید هیچ‌گاه دشمنی نظام سلطه با ملت ایران این اندازه عیان نبوده است که شبکه اجتماعی اینستاگرام، صفحه کاربری یک بیمار مبتلا به کرونا که خبر بهبود خود را به اشتراک گذاشته بود و هیچ وجه محتوای سیاسی هم نداشت، از دسترس خارج کرد، چرا که دشمنان ایران، قاتل «امید» مردم بزرگ ایران هستند.

این در حالی است که صحنه‌هایی زیبا و غرورآفرین از مجاهدت کادر پزشکی و ایثارگران عرصه درمان، اخبار بهبودی بیماران کرونا، اتحاد گروه‌های جهادی و تولیدگران داخلی برای افزایش تولید اقلام بهداشتی، نذر «ماسک» رایگان توسط هموطنان و ده‌ها مورد این‌چنینی، هیچ‌جایی در اخبار رسانه‌های «آزاد» (در واقع آزاد از اخلاق و شرافت) ندارد.

البته سردمداران نظام سلطه هم بلافاصله با اظهاراتی صریح، مواضعی اتخاذ می‌کنند تا خطوط و سرفصل‌های این جنگ روانی را معلوم کنند و ارکستر داخلی و خارجی را هماهنگ نگه دارند. برای مثال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز سه‌شنبه، 6 اسفند( ۲۵ فوریه) در سخنانی از پنهان‌کاری مقامات ایران درباره شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد.

 او مدعی شد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ‌ایران، "جزئیات مهمی" درباره شیوع ویروس کرونا دارد ولی حاضر به بیان آنها نیست و پنهان‌کاری می‌کند.

روز 26 فوریه (7 اسفند) هم برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، در اظهاراتی مضحک مدعی شد که ایران به جای ایجاد نیروهای نیابتی باید سیستم بهداشت و درمان خود را تقویت می کرد.

این اظهارات و ربط دادن مسایل کاملا بی‌ارتباط به یکدیگر در حالی است که در خود آمریکا، شخص ترامپ و دولت او به واسطه‌ی سوء مدیریت شدید در بحث بیماری‌های واگیردار و عدم آمادگی برای مقابله با کروناویروس، به شدت زیر هجمه و انتقاد است.

برای نمونه، «چاک شومر»، سناتور دمکرات متنفذ آمریکایی، به شدت نسبت به عملکرد ترامپ در حوزه بهداشت و درمان انتقاد کرد و این مساله را یادآور شد که ترامپ بودجه مرکز پیشگیری‌ از بیماری‌های واگیردار ایالات متحده را 16 درصد کم کرد. شومر در جدلی مستقیم با ترامپ، در جواب او  نوشت:

"من از درخواست بودجه رقت‌انگیز و نامناسب رئیس‌جمهور ترامپ انتقاد نکردم. به بی‌کفایتی او اشاره کردم؛ برنامه‌ای برای مقابله با کروناویروس ندارد. او تیم امنیت جهانی بهداشت در شورای امنیت ملی را منحل کرده، قصد دارد بودجه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را تا ۱۶ درصد کاهش دهد و حتی یک نفر را برای نظارت بر مقابله با ویروس کرونا تعیین نکرده است."

علاوه بر این، «نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا، پاسخ رئیس‌جمهور این کشور به بیماری کرونا را «خجالت‌آور» و «کم‌رمق» توصیف کرده است.  

سیاستمداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا به حال از دولت ترامپ بابت سیاست‌هایش برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند، اگرچه ترامپ ادعا کرده کار مقام‌های دولت او  «فوق‌العاده» بوده است!

 میت رامنی، سناتور قدرتمند جمهوری‌خواه که عضو کمیته بهداشت، آموزش و کار مجلس سنای آمریکا نیز هست، گفت دولت آمریکا اقدامات کافی را برای آماده شدن جهت مقابله با شیوع این بیماری انجام نداده است.  

او تاکید کرد:

"من از اینکه ما چه اندازه برای همه‌گیری این بیماری هم از لحاظ تجهیزات ایمنی و هم از لحاظ دستگاه‌های پزشکی برای کمک به مبتلایان آمادگی داریم، مأیوس هستم. "

از سوی دیگر،  از سایر سرزمین‌هایی که جنگ روانی علیه ملت ایران را اداره می‌کنند، نیز خبر می رسد که علی‌رغم پیش‌آگاهی نسبت به مشخصات کروناویروس و نحوه شیوع آن و احتمال بالای سرایت عن‌قریب، موارد بالای مبتلایان، سردرگمی سیستم‌های حاکمیتی، کمبود اقلام بهداشتی و عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم آن، به وفور دیده می شود.

از سرزمین‌های اشغالی گزارش می‌رسد که مقامات بهداشتی این کشور از قرار گرفتن حدود 1400 نفر از شهروندان این رژیم در قرنطیته خانگی خبر داده‌اند.

در لندن و شهرهای بزرگ بریتانیا، دست‌کم گزارش ایرانی‌های مقیم بریتانیا بر این مبناست که کمبود اقلامی چون ماسک و مایع ضدعفونی کننده و دستکش به شدت فراگیر است. همین مساله درباره شهرهای ایتالیا و فرانسه نیز صدق می کند. در ایتالیا کار به پیش فروش محلول ضدعفونی رسیده است.

پیش فروش محلول ضدعفونی در ایتالیا

کمبود ماسک در ایتالیا

در آلمان، برخی از افراد این مقیم این کشور خبر می دهند که اطلاع رسانی‌ها به حدی ضعیف است که مردم حتی در شهرهایی چون برلین حداقل‌های بهداشت فردی را در محیط‌های عمومی رعایت نمی کنند.

به هر حال، ویروس کرونا، چه ساخته‌ای بیرون آمده‌ از زرادخانه سلاح‌های بیولوژیک باشد و چه یک عارضه طبیعی، دیر یا زود، بسیاری از کشورهای دنیا را درگیر خواهد کرد و این روند گرچه دیر یا زود دارد، اصطلاحا سوخت و سوز ندارد.

نوع و سرعت شیوع این بیماری، تازه بودن بیماری و ناشناس بودن ویژگی‌ها و مختصات آن لاجرم در همه کشورهای درگیر، حدی از دستپاچگی، آشفتگی و وحشت همگانی و البته کمبودها و نارسایی‌ها در سیستم بهداشت و درمان کشورهای درگیر را در پی خواهد داشت.

در این شرایط، غیراخلاقی‌ترین و ضدبشری‌ترین کار آن است که سیاستمداران یا رسانه‌های یک کشور، از مبتلا شدن مردم یک کشور رقیب، تلویحا یا آشکارا ابراز خوشحالی کنند و نهایت سعی خود را به کار ببرند که آثار و تبعات درگیری کشور مورد نظر را با ویروس و بیماری کرونا، تعمیق و گسترش دهند.

این دقیقا کاری است که دولت جنایتکار ایالات متحده و شرکای آن، هم علیه مردم چین و هم مردم ایران در پیش گرفته‌اند. یعنی اگر وزیر بازرگانی آمریکا چند هفته قبل، از آثار مثبت اقتصادی درگیری چین با کرونا برای آمریکا، ابراز رضایت کرد، مارک دوبوویتز، مدیر صهیونیست اندیشکده‌ی «FDD»(بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها!)در روزهای اخیر، آشکارا از ابتلای برخی هموطنان ما به کرونا، ابراز رضایت نمود.

از سوی دیگر، رسانه‌های تصویری وابسته به اتاق فکر مشترک ضدایران (بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، من و تو) خباثت و دشمنی خود را با مردم ایران به جایی رسانده‌اند که اخبار موارد جدید ابتلا یا درگذشتگان این بیماری در ایران را با خشنودی و رضایت نه چندان پنهانی مخابره می کنند و از هیچ فرصتی برای تخریب فضای روانی مردم ایران، دامن زدن به بی‌اعتمادی همه جانبه، افزایش شکاف ملت و حاکمیت و پمپاژ بی‌وقفه دروغ نمی گذرند.

درگیری با ویروس کرونا، با همه تلخی‌ها و تلخکامی‌ها، دست‌کم این حسن را دارد که مردم ایران چهره بی‌نقاب دشمنان خود را ملاحظه کنند، همان‌ها که به نام «آزادی» و «حقوق بشر» و «اطلاع‌رسانی آزاد» از جنایتکارترین رژیم‌های روی زمین(امثال سعودی و آمریکا و اسراییل) بودجه می گیرند و در چنین روزهایی، از ابتلاء مردم ایران ابراز شادی و رضایت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • DE ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    92 11
    دشمن که کارش دشمنیه از داخلیها و اونها که اصلاح طلب روی خودشون میذارند انتظار هماهنگی با این ارکستر ضد ایرانی نمیره.اول از همه باید با امثال عبدی و همین اصلاح طلبهایی که انگار تله پاتی دارند با بی بی سی و هماهنگند با دشمنان خبیث برخورد بشه
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      34 16
      من نمیفهمم چرا همه دارن از این حقیقت که ما هدف حمله بیولوژیک قرار گرفته ایم طفره میرن...آیا سیستم بهداشتی ما از پاکستان و افغانستان هم ضعیف تره که آمار تلفات ما بیشتر از اونهاست؟؟؟
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      38 2
      پاینده مانی و جاودان جمهوری اسلامی اییییییییییییرااااااان
    • حسین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      10 10
      سلام. اگه ما مورد حمله بیولوژیک هستیم چرا 50 کشور دیگر درگیرند؟ التماس تفکر !!!
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      15 2
      کسی که باور می کند آمارهای بهداشتی کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان و حتی هند که غرق در مشکلات بهداشتی هستند درست است واقعا دیوانه است.
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    45 1
    این زمانها که اینجور بیماریها میاد آدمها باید بیشتر خودشون رو بخدا نزدیک کنند که چقدر ضعیفند و یاد مرگ بیفتند.و از خدای متعال کمک بخواند.عجیبه بعضیها اینقدر خبیث هستند که بازهم مقابل خدا موضع میگیرند و دین خدا رو تضعیف میکنند مگه چندسال زندگی میکنند؟
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      19 3
      کاش آقای روحانی و امثال ایشان واقعیت را میفهمیدند زمان انتخابات با تهمت زدن به نیروهای انقلابی و مطرح کردن حرفهای بودار مثلا رای قشر خاص را گرفت اما در زمانی که کشور به مشکلی برخورد کرد آنها خواستار استعفایش شدند و انقلابیها اجازه ندادند و در سیل و زلزله و کرونا و بقیه گرفتاریها هم انها مشغول تخریب و سیاه نمایی شدند و نیروهای انقلابی در حال کمک و دفاع از دولت اما چند روز دیگر که این مشکلات برطرف شود جناب روحانی دوباره با حرفهای خاص برمیگردد که دل همان اقشار را به دست بیاورد هی روزگار...!
    • ناشناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      1 4
      سلام برادر خدا ن ماسک داره ن آمپول کرونا داره ن جادو میکنه
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      7 0
      جناب 16:19 همه ویروسها و بیماریها و در مقابل همه داروها و درمانها همه و همه به اذن خدا به وظایف خودشان عمل میکنند خود خداوند در قرآن فرموده شما را با امور مختلفی مانند ترس و گرسنگی و مرگ میر آزمایش می کنیم و در این هنگام باید به درگاه خدا تضرع کنید
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    48 33
    تمام اینها که گفته شده صحیح است،اما بد نیست یه نگاه واقع بینانه هم به خودمون داشته باشیم،سیستم بهداشت و امورش بهداشت ما ضعیفه،من یه پرستارم سه عدد ماسک برای یک هفته به ما دادن با شیفت های زیاد و پرسنل کم،شونزده تخت دو پرستار،البته تخت اوژانس نه بخش که تا حدودیstableباشه،خوب حالا أگه خدای نکرده چند تا از همکارای من بیمار بشن و قادر به شیفت دادن نباشن،پرستار کار کرده با چه سرعتی جایگزین میشه!!!ایا اونی که جایگزین میشه همون کارایی رو دارن،بهتر نیست به طعنه دشمن یک نگاه عاقلانه هم داشته باشیم،در کشورهای دیگه تعداد تخت و پرستارشون چند چنده،درامدشون چقدره،أگه ما هم طبق استاندارد جهانی جلو میرفتیم در مواقع ضروری مثل امروز میتونستیم با تمام قوا مشکل رو کنترل کنیم،نه اینکه از مردم دریغ کنیم بعد با سرمایه دزیده شده سر از کشورهای دشمن و کانادا در بیاریم
    • احمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      14 5
      اگر واقعا پرستار بودی می دونستی، در بیمارستان در حالت عادی پرستارها بیشتر سه تا ماسک و دستکش در روز استفاده می کنن. کشورهای همسایه ما که همه برای درمان به کشور ما میان. به نظر شما بهداشت و درمانشون چندچنده؟ بقیه هم اگر راهشون نزدیک تر بود میومدن.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      8 4
      منم پرستارم و حرف های شما رو کلا تکذیب میکنم . خدارو شکر به جایی رسیدیم که از کشور های اروپایی هم برا بعضی بیماری ها میان کشور ما . پس شما جز سیاه نمایی کار دیگه بلد نیستی . امثال شما اگه مسئول بشن تو این کشور کشور رو مثل اقای روحانی به پرتگاه هدایت میکنن. خدا همه دشمنان این کشور رو شفا بده.
  • محمد IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    26 3
    امید دانا یه برنامه گزاشته دهن بی بی سی و غیره رو درباره حمله اینها دهنشون سرویس کرده برنامه های امید دانا رو ببینید هر چند ایرانو قبول نداره ولی ضد انقلاب رو بیچاره کرده
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    37 2
    اصلاح طلبان =مزدور و خائن در پوشش نام سیاسی
    • الف IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      5 21
      آقا جمع کنید این حرفارو دیگه. هممون ایرانی هستیم باوجود آدمهای افراطی چه ازین ور چه ازون ور ما نیاز به دشمن نداریم. والله والله والله ازین حرفای امثال شما پمپئوی کثیف خوشحال میشه
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      7 1
      آره اصلاح طلبان خیلی ایرانی هستند فقط نصفشون تو آمریکا بر ضد ایران دارند حرف می زند.!
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    19 1
    غلط کرده که از ناراحتی ملتی، دولتی را خوشحال بکنه. این شتره در خونه همه می‌خوابه. در ضمن بسیج و روحانیت در این مواقع نباید منفعلانه برخورد کنند. ناامنی که فقط در آشوب خیابانی خلاصه نمیشه. الان ضرری که کرونا داره میزنه، چیز کمی نیست. الان خط مقدم ما در بخش عفونی بیمارستان‌هاست. در پرستارها و پزشکهاست. بسيجيان باید این بخش را پشتیبانی کنند. امروز دشمن در خیابان و در همه جا هست. ائمه جمعه و روحانیون و طلاب، به ضد عفونی شهر بپردازند. نگویند این وظیفه ما نیست. مگه جنگ فقط وظیفه ارتش بود؟
  • US ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    17 2
    مشرق جان الگو تکراری واضح هست، یه تیم تشکیل بدید سر هر ماجرا تمام صحبت ها چه داخلی چه خارجیش یکیه
  • رضا IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    38 17
    اين كه دشمن شمشير را در اين قضيه براى جمهورى اسلامى از رو بسته قبول. و اين كه يه عده وطنفروش دست اندركار در من و تو ، ايران اينتر نشنال و … هم به تبعيت از دشمنان در حال دامن زدن به بحران و نااميد ساختن مردمند هم قبول ، اما آنچه كه دردناك تر ر و غيرقابل قبول تر است عدم صداقت مسولين با مردم و پنهان كارى آنهاست ، اگر اين پنهان كارى ها و محرمانگى انديشيدن ها نبود و مسولين مردم را محرم خود ميدانستند هيچ گاه اعتماد از ميان مردم رخت برنمى بست .
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      18 0
      وقتی به مسوولان اعتماد ندارید حالا هر آماری هم که بگویند دروغ می نامید.
    • احمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      21 2
      اوج حماقت از اونجایی میاد که باوجود اینکه می دونید رسانه های خارجی فارسی صرفا برای تخریب و منفی بافی وجود دارن، با این که بطور دائم دارن دارن دروغ میگن، شما حرفشون رو باور می کنی ولی حرف کسی با تو در یک قایق هست رو باور نمی کنی. منوتو و ایران اینترنشنال رو وجود امثال شما حساب باز کردن که این طور بودجه خرج می کنن.
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 8
    تو عکساتون و گزارشتون خبری از پزشکان نیست.انها هنوز هم متهم هستند‌?.
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    19 0
    آمریکائیها و غربیها همینقدر پست و بی شرف هستند چیز جدیدی نیست بلکه بیشتر از اینها پست و بی شرفند
  • حسین IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    21 2
    تو رو خدا جلوی فعالیت اصلاح طلب های خاءن و منافق بگیرید مثل نهضت آزادی اینها کل مملکت و فروختند باز دست بر نمی‌دارند خدا رو شکر رهبر هست اگه نبود این ها برای خدمت به غربی ها از شاه هم بدتر بودند کوچکترین اعتقادی به آرمان های جمهوری اسلامی ندارند نباید به مناصب دولتی مشغول شوند چون عملکرد ذلت بارشان رو دیدیم
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    17 1
    بیشرفها ایران از این آزمایش سخت هم بیرون میاد و رو سیاهی برای شما کثافتها و وطن فروشها می مونه.
  • US ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    7 14
    روزی رو میبینم کرونا هم از ایران بره و بگه ما رفتیم ولی خدایی این زندگی نیست شما دارین :D :D
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 11
    نیروی نیابتی را راست گفته ده درصد کشته زیاد است در دنیا دو درصد است
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    3 4
    در لس آنجلس آمریکا طبق اخبار رسمی آمریکا کیت تشخیص کرونا کمبود دارند اینکه در یک حالت اضطراری کمبود لوازم پزشکی باشه طبیعی هست چون ویروس کرونا جهانی شده انتظار کمک از دیگر کشورها هم نیست مشکل ما عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق هست که باعث شده شایعه سازان فعال شده و با دروغ جامعه را نگران کنند
  • مهدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    11 2
    بهترین دفاع حملست . من یک ایده ی رسانه ای دارم . حالا که اونها میخوان ایران رو کانون شیوع ویروس معرفی کنن ما به جای انکار ، باید خودمون رو کانون شیوع معرفی کنیم . به این صورت که مقامات ما به رسانه ها بگن چین موفق به کنترل ویروس شده بود . اما امریکا برای فشار به ایران به پنجاه و دو نقطه ی فرهنگی ایران مثل قم حمله ی بیولوژیک کرده . باید بگیم اونها به سیستم بهداشت ایران لطمه وارد میکنن و به وسیله رسانه های فارسی زبانشون سعی میکنن مردم رو به رفتارهای غلط که باعث شیوع بیماری میشه تشویق کنن و صفحاتی که آموزش صحیح میدن رو مسدود میکنن . باید اعلام کنیم که تلاش دولت امریکا برای شیوع هرچه بیشتر کرونا در ایران باعث سرایت مجدد این ویروس به خاورمیانه و کل دنیا شده اون هم بعد از مهار ویروس توسط چین
  • LB ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    24 0
    الان که کرونا به آمریکا رسیده خواهید دید که مقابله با کرونا در چین و ایران قوی تر از تمام کشورهای غربی و آمریکا خواهد بود. این خط اینم نشون. چون چینی ها کنترل پذیر تربیت شدند، و ما هم حرکتهای جهادی و زحمات سپاه رو داریم. اونا هیچکدومو ندارند.
  • سرباز ایران اسلامی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    17 0
    هم کرونا را شکست میدهیم هم سازنده اش امریکای جنایتکار و سگهایی مانند بی بی سی و مزدورانشان را
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      4 10
      خدا لعنت کنه چین رو و چینی های کثافت خور رو...... یه لحظه فکر کنید این بیماری از آمریکا ناشی میشد شب و روز در تلویزیون برنامه می‌گذاشتند که آمریکایی ها موش زنده و خفاش خوردند این ویروس زاده شد.... ولی الان هیچ چی نمیگن چون چین ارباب حکومت ایران است
  • رضا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    24 0
    خدایا خودت گفتی که مکر دشمن رو به خودش برمی گردونی .خدایا این مردم مظلوم رو خودت کمک کن
  • کارشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    17 2
    میبینم که سلفی اندازها اینبار خدمات نمیرسانند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    8 0
    اصولا یکی از اهداف جنگ نرم علیه کشومان نابودی امید در میان مردم است. نمونه بارزش را هم در شبکه های ماهواره ای شاهد هستیم که شبانه روز علیه کشور عزیزمان، سیاهنمایی می کنند و ایران را جهنمی نشان می دهند که تنها باید از آن فرار کرد یا خودکشی کرد . به کوری دشمنان ایران و ایرانی از این سختی ها و مشکلات با یاری خدا گذر خواهیم کرد.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    8 4
    سیر کیلویی 52000 و لیمو کیلو 30000 حتما حمله رسانه ای دشمن است.
    • ارش IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      3 0
      نخیر. این ها کار دشمنان داخلی یعنی مهره های همین دشمن ها در داخل کشور می باشد.
    • 2020 IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      1 1
      دقیقاً. مجلس لیست انگلیسی و دولت مطلوب استکبار در کنترل قیمت شلغم هم درمانده است و این چیزی جز آثار جنگ رسانه ای و تهاجم فرهنگی نیست. کی این دولت و مجلس سلفی‌بگیر رو انتخاب کرده؟
  • دانیال باقری DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    6 0
    چقدر احمق بودم حرف ترامپو باور کردم
  • اسماعیل کاراموز IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    7 0
    پومپو دست به کلاه ت بگیر باد نبره
  • رضا IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    حمله به مردم ايران !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس