کد خبر 1046363
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
پیرحسین کولیوند

رئیس سازمان اوژانس کشور، ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از کرونا، به تشریح اقدامات اورژانس در مقابله با این بیماری پرداخت.

به گزارش مشرق، پیرحسین کولیوند، در خصوص جدیدترین اقدامات و تمهیدات اورژانس کشور برای مقابله با کرونا ویروس جدید، گفت: در راستای خدمت رسانی سریع به مردم در ارتباط با کرونا ویروس جدید، علاوه بر دستورالعمل‌های پیشگیری که از طریق وزارت بهداشت به اطلاع عموم مردم و ادارات رسیده، تیم‌های عملیات ویژه نیز تشکیل شده است. برای مثال، در این راستا، در تهران ۵۰ آمبولانس و ۵۰ تیم عملیاتی تدارک دیده شده است.

وی افزود: این تجهیزات کاملاً مجهز بوده و امکانات لازم برای خدمت رسانی به مردم را داشته و هرجایی که لازم باشد، افراد را از بیمارستانی به بیمارستانی دیگر، از منزل به بیمارستان و از مراکز جامع سلامت به بیمارستان، منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی ۲۲ درمانگاه اختصاصی کرونا در پایتخت

کولیوند با بیان اینکه خدمت رسانی توسط تیم ویژه علاوه بر ۱۱۵، از طریق خطوط تلفنی مستقل انجام می‌شود، اظهار کرد: همچنین، در هر شهری بیمارستان ویژه کروناویروس تجهیز شده که آمادگی پذیرش و خدمت رسانی به موارد مثبت کروناویروس را دارد.

وی با بیان اینکه در تهران ۱۸ مرکز درمانی به کروناویروس اختصاص پیدا کرده است، گفت: همزمان با بیمارستان‌هایی که در حالت آماده باش هستند، دو بیمارستان نظامی هاجر و بعثت در تهران نیز در این رابطه آمادگی پذیرش بیماران را داشته و در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد.

کولیوند با اشاره به همکاری تمامی دستگاه‌ها در موضوع کروناویروس، بیان کرد: در حال حاضر، تعدادی از بیماران مداوا شده و مرخص شده اند و می‌توان گفت، همکاران ما در حوزه سلامت، به طور شبانه روزی کار می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: امروز نیز با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های اجرایی، جلساتی در خصوص مدیریت تجمعات و شرایط کنترل و پیشگیری در زندان‌ها، راه آهن‌، فرودگاه‌ها، مترو و سایر موارد، برگزار شد و در این جلسه، دستورالعمل‌هایی صادر شده که ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از کروناویروس بسیار ساده است، گفت: مردم باید شستشوی مکرر دست‌ها را جدی بگیرند، اگر کسی علائم سرما خوردگی، تب، سرفه و بدن درد دارد، به خودی خود، نکات بهداشتی را رعایت کرده و از دیگران فاصله بگیرد.

کولیوند با بیان اینکه استفاده از ماسک در افراد سالم ضرورتی ندارد، اما بیماران حتماً از ماسک استفاده کنند، گفت: لازم است مردم در این راستا آرامش خود را حفظ کنند و با سیستم بهداشت و درمان همکاری کنند و چنانچه در مورد کروناویروس سوالی دارند، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. این سامانه پاسخگوی تمامی سوالات مردم است. شماره انتقال بیمار در شرایط اضطرار نیز، ۱۱۵ است.

وی گفت: برای آموزش طلبه‌ها نیز برنامه ریزی ویژه ای انجام خواهد شد تا در ایام ماه رجب و رمضان که برای سخنرانی به نقاط مختلف می‌روند، اطلاعات لازم در خصوص پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس را به مردم انتقال دهند.

کولیوند در خصوص بازدید از بیمارستان‌ها اظهار کرد: در بیمارستان‌ها وضعیت خدمت رسانی مطلوب است، تعدادی از بیماران بستری در بیمارستانی های قم مرخص شده اند و در بیمارستان مسیح دانشوری نیز تعدادی از بیماران از بخش مراقبت‌های ویژه به قرنطینه منتقل شده اند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راهکار، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چنانچه فردی علائمی در خود مشاهده کرد، باید چه کند، گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره ۱۹۰ اطلاعات لازم را دریافت کنند، افرادی که علائمی مانند تنگی نفس، تب یا تندی تنفس را در خود مشاهده می‌کنند، به مطب‌ها و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. در این مراکز تیم‌های عملیاتی ویژه برای این خدمات در نظر گرفته است و چنانچه بیمار نیاز به انتقال داشته باشد، از مراکز به بیمارستان‌های مرجع منتقل می‌شوند و در بیمارستان از آنها تست گرفته می‌شود. یا اینکه با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند. اما خواهش ما این است که این سامانه را زیاد مشغول نکند، چراکه ۱۱۵ برای فوریت‌های پزشکی در نظر گرفته شده و چنانچه مشغول باشد، ممکن است بیمار دیگری که وضعیت اورژانسی تری دارد، از خدمت باز بماند. بنابراین افراد می‌توانند به مطب‌ها و مراکز جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضاحسنی RO ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    خدمت پرستاران که درخاکریز خطمقدم جبهه کرونا مشغول جانفشانی هستند ،،خداقوت وخسته نباشی میگم ،،اجرکم عندالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس