کد خبر 1046263
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
دستکش کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق دستکش‌ و ماسک‌، گفت: دستکش و ماسک باید به گونه‌ای از سطح بدن جدا شوند که هیچ تماسی با پوشش خارجی آنها رخ ندهد.

به گزارش مشرق، مجید مرجانی متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اپیدمی بیماری کرونا در کشور و اهمیت رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از این بیماری، گفت: افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی را دارند، بهتر است از وسایل حفاظتی برای جلوگیری از انتشار ویروس از جمله ماسک و دستکش استفاده کنند؛ البته استفاده از دستکش برای انجام امور روزمره در مکان‌های عمومی برای تمام افراد لازم است؛ این اقدامات مانع مواجهه ویروس با بدن ما و انتشار آن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۹۰ درصد مبتلایان کرونا نیاز به بستری ندارند

دقایقی با بیماران مبتلا به «کرونا» +فیلم

وی ادامه داد: از طرفی ممکن است ویروس‌ها روی سطوح این وسایل بنشینند و در خصوص ویروس کرونا، تا مدت چند ساعت یا چند روز، زنده بمانند؛ در نتیجه ماسک‌ها و دستکش‌ها  خود می‌توانند موجب انتقال بیماری شوند؛ بنابراین باید به گونه‌ای از سطح بدن جدا شوند که هیچ تماسی با پوشش خارجی آنها رخ ندهد.

 عضو هیأت علمی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه خارج کردن دستکش و ماسک  پس از استفاده، اظهار کرد: پوشش خارجی دستکش‌ها و ماسک را بدون ایجاد کوچکترین تماس با پوست بدن  به سمت داخل مچاله کنید؛ آنها را درون کیسه فریزر انداخته و گره بزنید؛ سپس بسته خود را به داخل سطل آشغال دردار بیندازید.

مرجانی بر اهمیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها پس از خارج کردن وسایل حفاظتی بسیار تأکید کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: ممکن است دستکش‌ها در زمان استفاده سوراخ شده یا در زمان خارج کردن آنها، تماسی با پوست بدن صورت گرفته باشد؛ در نتیجه شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه توصیه می‌شود.
 
وی به لزوم خشک کردن دست‌ها پس از شست‌وشو با حوله شخصی، تأکید و کرد و گفت: اگر در محیطی خارج از محیط منزل اقدام به شستن دست‌ها کردید؛ بهتر است با دستمال کاغذی یا دستگاه‌های خشک کن برقی، رطوبت دست‌ها را کاهش دهید، اما اگر این امکان وجود نداشت، اجازه دهید با جریان هوا خشک شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهره شالچی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    ...اونوقت این دستکش و وسا یل آلوده پس از سطل زباله کجا می ره؟
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      1 0
      نحوه امحاي بهداشتي انواع زباله هادستورالعمل دارد.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    3 0
    اون دستکش هایی که تلوزیون نشون میده داره ۳ شیفت تولید میشه کجا هست؟
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    3 0
    باید ظرفهای حاوی مواد ضد عفونی بزرگ شیر دار مثل کلمن واگر شیر آن هم چشمی باشه درست کنند ودر سطح معابر شلوغ وپر رفت و آمد بزارند تا هرکس رد شد دستاشو ضد عفونی کنه....یا یک عده باشن در ساعات شلوغ دستهای مردم را اسپری کنند.حتی تو ادارات وسازمانها و کارخانه ها ومدارس...دوهفته این کار را کنند ایشالا مشکل حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس