کد خبر 1046112
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
ابراهیم کالین نمایه

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ترکیه ضمن بحرانی توصیف کردن وضعیت ادلب در سوریه، از تداوم اعزام نیرو و تجهیزات پشتیبانی به شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد وضعیت کنونی در استان ادلب به دلیل عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه بسیار بحرانی شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» کالین شامگاه سه‌شنبه طی مصاحبه با شبکه «سی.اِن.اِن» گفت: «وضعیت نظامی در عرصه میدانی شمال غرب سوریه بسیار بحرانی و وخیم است».

بیشتر بخوانید:

نقشه راه ارتش سوریه برای دور زدن تروریست‌ها در شمال غرب استان حماه چیست؟ + عکس و نقشه میدانی

وی ضمن اشاره به تداوم اعزام تجهیزات نظامی و نیروی پشتیبانی ارتش ترکیه به استان ادلب، توضیح داد: «ما برای محافظت از ۱۲ پست دیدبانی خود در ادلب، نیروی پشتیبانی اعزام می‌کنیم».

این مقام ترکیه‌ای با ادعای اینکه برخی از پست‌های دیدبانی این کشور به محاصره ارتش سوریه درآمده‌اند، افزود: «به همین دلیل ما باید اقداماتی برای محافظت از سربازان خود و البته غیرنظامیان حاضر در آنجا انجام دهیم».

به نوشته آناتولی، کالین با تکرار ادعاهای بی‌اساس دیگر مقامات آنکارا مبنی بر حمله ارتش سوریه به غیرنظامیان در ادلب، مدعی شد: «ترکیه تلاش کرد تا حملات به این منطقه را به عنوان بخشی از توافق [سوچی] با روسیه، متوقف کند».

این در حالی است که ارتش سوریه شامگاه گذشته موفق شد پنج منطقه دیگر را آزاد کند و در صورت تداوم پیشروی خود در جنوب ادلب، خواهد توانست جبهه النصره و سایر تروریست‌ها را در جبل الزاویه محاصره کند.

اخیراً بعد از موفقیت‌های ارتش سوریه، مقامات ترکیه از جمله شخص «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه پروپاگاندای خود تهدید به عملیات نظامی علیه ارتش سوریه در ادلب کرده است. روسیه به عنوان کشور ضامن توافقات آستانه و سوچی تأکید کرده است که عملیات‌های اخیر ارتش سوریه بعد از ناتوانی ترکیه در اجرای مفاد توافق سوچی بوده است و مسکو همچنان به حمایت‌های خود از دولت قانونی سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

گذشته از این، ترکیه و روسیه ۲۰۱۸ در نشست سوچی (شهری در ساحل شرقی دریای مدیترانه)، نیز به طور ویژه در مورد استان ادلب به توافق رسیدند. ایجاد منطقه حائل برای اسکان افراد غیرنظامی و جداکردن تروریست‌ها از معارضان از جمله توافقات سوچی بود که ترکیه به عنوان رابط و حامی مخالفان دولت سوریه، تا به این لحظه اقدام به جداسازی مخالفان میانه‌رو از تروریست‌های حاضر در ادلب نکرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    13 1
    حکومت قانونی سوریه بدنبال دفاع از تمامیت ارضی خودش است شما ترکیه ای ها چرا جنبش و جوش می زنید - خدانکند تعدید تمامیت ارضی برای ترکیه پیش بیاید خودتان در وضع سوریه قرار بدهید آن وقت می فهمید
  • رضا GB ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    8 6
    این ترکیه چقدر پررو است خاک یک کشور دیگر را اشغال کرده واز تروریست ها حمایت میکنه زبانش هم دراز است ترکیه باید بداند در اینده چنان ناامن خواهد شد که مردم کشورش مجبور به مهاجرت شوند اینده نزدیک است اردوغان منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس