وزیر دفاع قطر

وزیر دفاع قطر تأکید کرد که دوحه آماده گفت‌وگو با چهار کشور محاصره‌کننده قطر است اما هرگز تسلیم ارعاب نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر روز سه‌شنبه(دیروز) در یکی از دانشگاه‌های قطر تحت عنوان «امنیت کشورهای کوچک: قطر و درس‌هایی که باید از یک هزار روز محاصره گرفت»، به ایراد سخن درباره محاصره قطر پرداخت.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از خرداد سال ۱۳۹۶ به بهانه حمایت قطر از تروریسم، این کشور را تحت محاصره قرار داده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

بیشتر بخوانید:

حمایت قطر از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

آمادگی دوحه برای مذاکره با محاصره کنندگان

وزیر دفاع قطر گفت که انعطاف قطر، توان بالای پایداری آن و نیز تلاش‌های آن برای گسترش روابط دوستانه با متحدانش، مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شدند قطر ظرف ۷۲ ساعت بحران محاصره را پشت سر گذارد.

وی تأکید کرد که دوحه از گفت‌وگو با کشورهای محاصره‌کننده استقبال می‌کند و اگر آن‌ها یک قدم مثبت بردارند ما دو قدم مثبت برمی‌داریم اما هرگز تسلیم ارعاب نخواهیم شد.

العطیه افزود: «محاصره قطر به دلیل خیانت بزرگ علیه این کشور، به منزله وارد آمدن شوک به ملت و دولت قطر بود اما قطر تنها به ۷۲ ساعت زمان نیاز داشت تا بیش از ۸۰ درصد مایحتاج غذایی که از کشورهای محاصره‌کننده دریافت می‌کرد، تأمین کند».

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، وزیر دفاع قطر تصریح کرد: «اگر بازنگری جدی و رهبری حکیمانه برای توقف رفتارهای خشن و طمع در برخی کشورها صورت نگیرد، وضعیت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) هرگز همانند گذشته نخواهد بود».

العطیه گفت که محاصره قطر نه تنها بر منطقه تأثیر گذاشته بلکه کل جهان از آن متأثر شده است چرا که قطر در جایگاه دوم کشورهای صادرکننده گاز طبیعی در جهان قرار دارد و ۳۰ درصد گاز مورد نیاز جهان را تأمین می‌کند.

او افزود که با وجود همه تلاش‌های مربوط به میانجی‌گری برای حل بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی و علی رغم اظهارات متقابل بین مسئولان سعودی و قطری درباره ایجاد شکاف در این اختلافات، اما هیچ نشانه‌ای برای حل بحران وجود ندارد و وزیر خارجه قطر اخیرا فاش کرد که تلاش‌های مربوط به حل این بحران به تعلیق درآمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس