تنظیم بازار

بر اساس آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار تعرفه واردات ماسک کاهش و واردات این کالا در اولویت تخصیص ارز قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار در مورخ ۵ اسفند ماه ۹۸ مقرر شد با توجه به ضرورت‌های مرتبط با سلامت مصرف‌کنندگان، در جلسه هشتاد کارگروه تنظیم بازار مورخ ۹۸/۱۲/۵  مقرر شد، به جهت ضرورت‌های زمانی ابلاغ و اجرای تصمیمات ذیل، در متن مصوبات هفتاد و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار لحاظ و ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید:

عکس/ ماسک نداریم؛ لطفا سؤال نپرسید

۳ برابر نیاز کشور الکل تولید می‌کنیم

وزیر دادگستری درباره گرانی لوازم بهداشتی تذکر گرفت

۱۶-۱- مقرر گردید صادرات مواد اولیه تولید ماسک‌های پزشکی با شماره تعرفه‌های ۵۶۰۲، ۵۶۰۳، ۳۹۲۶۹۰۹۹، ۸۴۲۱۳۹۹۰ تا اطلاع ثانوی ممنوع گردد.

۱۶-۲ با توجه به درخواست نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعرفه واردات انواع ماسک‌ به شماره تعرفه ۶۳۰۷۹۰۱۰ از ۵۵ درصد به ۵ درصد تعدیل و تعیین گردید و همچنین اولویت ارزی آن از ۷-۲ به ۱-۲ برای دریافت ارز نیمایی با اولویت ویژه مصوب گردید، لذا مقرر گردید دفتر مقررات صادرات و واردات اقدامات لازم را در خصوص ابلاغ تعرفه مصوب و گروه ارزی طی فرآیندهای مرتبط بدون فوت وقت اقدام نماید.

۱۶-۳- تمام کارخانجات تولیدکننده محصولات بهداشتی و سلامت‌محور از جمله کارخانجات تولیدکننده محصولات سلولزی (دستمال کاغذی و...) و شوینده‌ها مکلف به تولید سه شیفت و عرضه حداکثری در بازار می‌باشند و بدیهی است در صورت هر گونه کاهش عرضه و یا عدم تولید مکفی، علاوه بر اقدامات قانونی، استفاده از ابزارهای مدیریت تنظیم بازار (رفع ممنوعیت واردات و کاهش تعرفه) بلافاصله در دستور کار قرار خواهد گرفت.

۱۶-۴- با توجه به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر لزوم تولید حداکثری محصولات بهداشتی به دلیل رشد غیرمتعارف مقادیر تقاضای محصولات مذکور، مقرر گردید حداکثر تا قبل از جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار کمیته تخصصی محصولات پتروشیمی نسبت به در اولویت قرار دادن تأمین مصارف داخلی LAB برای تولید شوینده‌ها (بر اساس تولید ۳ شیف با حداکثر ظرفیت) در مقابل صادرات اقدام و پیشنهادهای سیاستی برای تحقق هدف مذکور را به دبیرخانه ارائه نماید.

۱۶-۵- با توجه به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ضرورت نظارت بر چرخه تولید، توزیع و... کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها، کالاهای مذکور در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت‌، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء، عدم عرضه، کم‌فروشی و... خواهند بود و همه دستگاه‌های نظارتی مکلف می‌باشند با تخلفات مربوطه از جمله عدم ثبت موجودی انبارها در سامانه جامع انبارها، همانند سایر کالاهای گروه یک مشمول دستورالعمل مبارزه با احتکار برخورد نماید.


کارگروه تنظیم بازار

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس