کد خبر 1045847
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
ملک سلمان

شاه سعودی طی دستوراتی دست به تغییرات جدید در ساختار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عربستان زد.

به گزارش مشرق، سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی و رئیسس هیأت وزیران این کشور امروز (سه‌شنبه) در دستوراتی تغییرات جدیدی را در کابینه و ترکیب وزارتخانه‌ها اعمال کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) تغییرات از این قرار است:

بیشتر بخوانید:

بازداشت هسته‌های تروریستی وابسته به ائتلاف سعودی

«ابراهیم بن عبدالرحمن العمر» مسئول هیأت سرمایه‌گذاری از مسئولیت خود کنار گذاشته و با انحلال هیأت سرمایه‌گذاری، وزارت «سرمایه‌گذاری» تأسیس شد. «خالد بن عبدالعزیز الفالح» نیز در رأس این وزارتخانه قرار گرفت.

وزارت «خدمات شهری» با وزارت «کار و توسعه اجتماعی» ادغام شده و نام آن به وزارت «منابع انسانی و توسعه اجتماعی» تغییر یافت.

نام وزارت «تجارت و سرمایه‌گذاری» به وزارت «تجارت» تبدیل و «ماجد بن عبدالله» نیز وزیر تجارت شد. «هیأت کل ورزش» نیز به وزارت ورزش تغییر یافت و «عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» عهده‌دار این وزارتخانه شد.

همچنین یک وزارتخانه جدید نیز تأسیس شد و «هیأت کل گردشگری و میرات ملی» به وزارت گردشگری ارتقاء یافت و «احمد الخطیب» نیز وزیر گردشگری شد.

«ترکی بن عبدالله الشبانه» از وزارت «رسانه‌ها» برکنار شد و «ماجد بن عبدالله القصبی» همزمان با وزارت تجارت، این وزارتخانه را نیز بر عهده گرفت. «ماجد الحقیل» نیز عهده‌دار وزارت شهر و روستا و وزارت مسکن شد.

تغییر وزرا و سازمان‌ها به طور کامل در اختیار شاه سعودی است و پادشاهی مطلقه در عربستان تمامی تصمیم‌گیری‌ها در همه حیطه‌ها را در انحصار خود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس