پرچم نمایه آمریکا

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، به دنبال لغو مجوز فعالیت سه خبرنگار «وال استریت ژورنال» در چین، دولت دونالد ترامپ درصدد اخراج تلافی‌جویانه خبرنگاران چینی از آمریکا است.

به گزارش مشرق، به دنبال تشدید جنگ رسانه‌ای واشنگتن و پکن که ابتدا با تصمیم دولت ترامپ برای اعمال محدودیت شدید علیه رسانه‌های چینی آغاز شد، رسانه‌های آمریکایی از احتمال اخراج خبرنگاران چینی از آمریکا خبر دادند.

شبکه «بلومبرگ نیوز» در گزارشی خبر داد، دولت آمریکا به دنبال لغو مجوز فعالیت سه خبرنگار وال استریت ژورنال در چین، درصدد تلافی‌جویی و اخراج خبرنگاران چینی مستقر در آمریکا است.

بیشتر بخوانید:

پکن از مداوای بیش از ۲۷ هزار مبتلا به کرونا خبر داد

آمریکا پیشتاز تحقیقات، تولید و استفاده از تسلیحات بیولوژیک در جهان

طبق این گزارش، مقام‌های دولت ترامپ در حال بررسی اخراج خبرنگاران چینی به تلافی اقدام اخیر پکن در لغو مجوز فعالیت خبرنگاران وال استریت ژورنال مستقر در چین است.

بلومبرگ نیوز گزارش داد، برخی از مقام‌های آمریکایی خواهان اخراج ده‌ها و حتی صدها خبرنگار چینی مستقر در آمریکا هستند تا به دولت چین نشان داده شود، دولت آمریکا به اخراج اتباع خود پاسخ می‌دهد.

«جان اولیوت» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به تصمیم خاص این شورا درباره اخراج سه خبرنگار وال استریت ژورنال از چین، این اقدام پکن را محکوم کرد.

به ادعای این مقام آمریکایی، «این اخراج، یک تلاش تازه (از سوی چین) برای تحت کنترل در آوردن رسانه‌ها و ایجاد ممانعت از دستیابی خوانندگان (مخاطبان) جهانی و سرمایه‌گذاران به تحولات مهم در چین است».

طبق گزارش اسپوتنیک، دو خبرنگار از سه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال که مجوز فعالیت آنها در چین لغو شد، روز دوشنبه (دیروز) چین را ترک کردند.

دولت چین مجوز سه خبرنگار وال استریت ژورنال را به دلیل یک تیتر نژادپرستانه لغو کرد؛ تیتری که در آن نوشته شده بود: «چین، بیمار واقعی آسیا است».

لغو مجوز این سه خبرنگار پس از آن صورت گرفت که وزیر خارجه چین هفته گذشته به تصمیم آمریکا در زمینه اعمال محدودیت شدید علیه رسانه‌های چینی شدیدا اعتراض و تاکید کرده بود که پکن به این تصمیم پاسخ می‌دهد.

آمریکا اخیرا اعلام کرد، از این به بعد با رسانه‌های چینی به عنوان عاملان دولت رفتار می‌کند نه خبرنگار. براساس این تصمیم، این بنگاههای خبری باید املاک و کارکنان خود را به وزارت خارجه آمریکا اعلام و ثبت کنند.

دو مقام ارشد آمریکایی گفته بودند، این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که چین کنترل خود را بر رسانه‌های این کشور گسترش داده و از آنها برای اشاعه پروپاگاندای حکومتی استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس