پرسپولیس

از پنجره‌های رختکن داخل زمین قابل‌مشاهده است و ما دیدیم که پرسپولیسی‌ها چمدان به‌دست در حال ترک ورزشگاه هستند. در این‌باره ناظر بازی می‌تواند شهادت بدهد. مرادی گفت اگر راضی به بازگشت شدند، خبر می دهم.

به گزارش مشرق، در حالی‌که استرس ابتلا به کرونا سراسر جامعه را فرا گرفته است، روز یکشنبه فوتبال‌دوستان در منازل خود به انتظار تماشای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران بودند، اما غافلگیر شدند. اخبار زیادی درباره اتفاقات دیدار سپاهان- پرسپولیس که در آخر برگزار نشد منتشر شده، اما حقیقت آن‌طور که باید هنوز مشخص نیست. به هر روی حساس‌ترین دیدار لیگ برتر بیستم روز یکشنبه با غیبت سپاهانی‌ها در زمین خودی لغو شد تا حالا کلکسیون عجایب دیدارهای پرسپولیس و سپاهان، این دو تیم پرهوادار، تکمیل شود. سیامک قلیچ‌خانی، مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان توضیحاتی را درباره اتفاقات پیش از بازی ارائه داد که در ادامه می‌خوانید:

شواهد نشان می‌دهد بازی 3 بر صفر به نفع پرسپولیس خواهد شد، اما تمایل داریم توضیحات شما را کاملا درباره اتفاقات روز یکشنبه بخوانیم!

ابتدا باید بگویم ما مطمئن هستیم اگر قرار باشد نتیجه بازی 3 بر صفر به نفع تیمی رقم بخورد، آن تیم سپاهان است، نه پرسپولیس! در اساسنامه فدراسیون فوتبال که همه می‌توانند آن را مطالعه کنند، به وضوع نوشته شده اگر به‌دلیل اتفاق غیرمترقبه‌ای هریک از تیم‌ها نتوانند در زمین حضور پیدا کنند، بازی ابتدا 30 دقیقه و سپس 20 دقیقه به تاخیر می‌افتد و پس از آن نیز هر دو تیم حق گرم کردن، ورود به زمین و آغاز بازی را دارند. در این رابطه همه چیز مستند وجود دارد.

چه اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ داد؟

دقیقا از زمانی که اعلام شد بازی بدون هوادار برگزار می‌شود، هواداران سپاهان در فضای مجازی موضع خود را اعلام کرده و گفتند اجازه نمی‌دهیم این بازی برگزار شود. حتی ما به همراه شهرخودرو بیانیه و درخواست مشترکی را به فدراسیون فوتبال ارسال و درخواست کردیم بازی برگزار نشود. در کشورهایی که مانند ایران درگیر این ویروس هستند، تمام بازی‌ها لغو شده است، حتی در ایتالیا. ما اعلام کردیم حاضریم به‌جای 5 روز یکبار، هر 4 روز در میان یک بازی انجام دهیم، اما هیچ جوابی نه به ما دادند و نه به شهرخودرو. با این حال کاملا برای انجام بازی آماده بودیم که ساعت 13 خبر آوردند مقابل هتل سپر انسانی تشکیل شده است. تعدادی از هواداران در هتل را با پرچم‌های خود بسته بودند و عده‌ای هم جلوی اتوبوس خوابیده بودند! حراست کارخانه فولاد مبارکه هم در محل حضور پیدا کرد و از نزدیک شاهد ماجرا بود، ما به‌خاطر مردم قرار بود به میدان برویم و به همین دلیل دوست نداشتیم کار به خشونت با آنها کشیده شود. امیر قلعه‌نویی به همراه کیانی ساعت 15 با آنها صحبت کردند تا اندکی جو آرام شد. همین می‌شود اتفاق غیرمترقبه، چراکه پیش‌بینی نشده بود.

بیشتر بخوانید:

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به سپاهان

چه ساعتی به ورزشگاه رسیدید؟

دقیق به‌خاطر ندارم، اما حدود ساعت 16:35 به ورزشگاه رسیدیم. جلال مرادی گفت باید 16:45 برای انجام بازی داخل زمین باشید! او گفت باید داخل اتوبوس لباس‌های بازیکنان تعویض می‌شد، چراکه فکر کرده‌اند هنوز دهه 60 است. لباس‌های بچه‌ها داخل رختکن بود، وگرنه این کار را هم انجام می‌دادیم. مدیرعامل باشگاه 15دقیقه وقت برای ما اضافه‌تر گرفت.

به چه دلیل بازیکنان داخل راهرو گرم کردند؟

ما زمان نداشتیم که بازیکنان را راهی زمین کنیم، درواقع نمی‌شد بروند و برگردند. آنها باید حداقل 10 دقیقه بدن‌هایشان را گرم می‌کردند تا لااقل کسی رباط پاره نکند. زمانی که به رختکن بازگشتیم و می‌خواستیم وارد زمین شویم، گفتند پرسپولیسی‌ها چمدان به‌دست داخل راهرو‌ها هستند و پیروانی گفته است به هیچ‌وجه حاضر به انجام بازی نیستند.

در فیلمی که منتشر شده، امیر قلعه‌نویی خطاب به شما می‌گوید «سیامک داور رفت دم راهرو بروید، تا پرسپولیسی‌ها نرفتند، نروید»! داستان چه بود؟!

از پنجره‌های رختکن داخل زمین قابل‌مشاهده است و ما دیدیم که پرسپولیسی‌ها چمدان به‌دست در حال ترک ورزشگاه هستند. در این‌باره ناظر بازی می‌تواند شهادت بدهد. مرادی به ما گفت اگر آنها راضی به بازگشت شدند، خبرتان می‌کنم. امیر قلعه‌نویی به همین موضوع اشاره کرد که تا پرسپولیسی‌ها نیامده‌اند داخل زمین ما هم نرویم، چراکه از شب قبل به ما فشار زیادی آوردند تا برای بازی آماده شویم، اما چرا همین فشار را به پرسپولیس نیاوردند؟ ما می‌گوییم اگر اراده‌ای برای برگزاری بازی وجود داشت، مانند فینال جام حذفی سال گذشته 4 ساعت صبر می‌کردند تا بازی به هر قیمتی برگزار شود، اما وقتی اراده‌ای وجود ندارد 15 دقیقه هم زمان طولانی می‌شود! واقعیت این است که پرسپولیسی‌ها دنبال بهانه بودند این بازی این‌گونه به اتمام برسد.

البته آنها نیز ادعاهایی دارند. ابتدا درباره عدم حضور تدارکات سپاهان در زمین پرسش‌هایی دارند و سپس اینکه سپاهان به میدان نرفت، چون نه هوادار داشت و نه بازیکن!

زمانی تدارکات باید زودتر از تیم وارد زمین شود که باید وسایل لازم برای گرم کردن را فراهم کند. وقتی تیم در زمین گرم نکرده چرا باید تدارکات برود؟ درست است که تعدادی بازیکن مصدوم داریم، ولی ما در آزادی و مقابل 70 هزار هوادار همین پرسپولیس را 2 بر صفر شکست دادیم، آن وقت در زمین خودمان از چه باید بترسیم؟

در آخر واکنش شما به صحبت‌های محمدحسن انصاری‌فرد چیست؟ او مدعی بود قلعه‌نویی گفته پرسپولیسی‌ها از ورزشگاه خارج شدند، سپس شما وارد زمین شوید!

سپاهان نه‌تنها از او شکایت کرده، بلکه بیانیه‌ای را هم درباره انصاری‌فرد منتشر کردیم. واقعیت این است که او هنوز نگاه هواداری دارد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس