آسانسور یکی از مواردی است که وجود آنها امروزه به یک امری اجتناب ناپذیر در ساختمان‎ها تبدیل شده است و شرکت‎ها زیادی در نصب و راه اندازی آن در سراسر جهان در حال فعالیت می‎باشند.

این شرکت‎ آسانسورها علاوه‎بر نصب به بازسازی آسانسور و تعمیر و نگهداری آسانسور نیز مشغول هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل با استفاده از سرویس‎کار آسانسور که افرادی متخصص و با تجربه هستند به رفع مشکلات بوجود آمده خواهند پرداخت.

انواع موتور آسانسور

در جهان دو نوع موتور برای نصب آسانسور بکار می‎رود که یکی از آنها موتورهای گیربکسی و دیگری موتورهای گیرلس می‎باشند. موتورهای گیرلس موتورهای نسل جدید می‎باشند که پس از مدتی از ورود موتورهای گیربکسی روانه بازار جهانی شدند.

بسیاری از شرکت آسانسور‎هایی که در این صنعت در حال فعالیت هستند از این نوع موتورها در نصب آسانسور استفاده می‎کنندو بعد از آن در زمینه تعمیر آسانسور به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور با استفاده از سرویسکار آسانسور با تجربه و متخصص خواهند پرداخت.

موتورهای گیرلس ازمزایای بیشتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار خواهند بود. یکی از مهمترین تفاوت‎های آن مصرف انرژی کمتر آن می‎باشد. علاوه‎بر این در صورت استفاده از این نوع موتورها در آسانسور میزان لرزش کابین آسانسور به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

 البته توجه به این نکته نیز ضروری می‎باشد که این نوع موتورها دارای هزینه بیشتری می‎باشند و از قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار هستند.

در صورتیکه این نوع موتور دچار مشکلاتی شود و به درستی عمل نکند شرکت‎های بسیاری وجود دارند که خدمات بازسازی آسانسور و تعمیر و نگهداری آسانسور را ارائه می‎کنند و با بکار گیری سرویسکار آسانسور که از تخصص و تجربه بالایی برخوردار هستند در کمترین زمان مشکلات بوجود آمده را رفع خواهند کرد.

 موتورهای گیرلس از رئغن استفاده نمی‎کنند از این‎رو برای محیط زیست مناسب‎ترند و آسیب کمتری را به آن خواهند زد.

 این موتورها بدلیل بازدهی بالایی که دارند از برگشت‎پذیری بیشتری نیز برخوردار می‎باشند و در نتیجه با توجه به ماهیت ترمز الکتریکی که در این نوع وسیله بکار گرفته می‎شود در مرحله ترمز انرژی بوجود آمده از فرآیند ترمز به جای اینگه از دست برود دوباره وارد شبکه برق خواهد شد.

داشتن مزایای زیادی که در این نوع وسیله وجود دارد سبب شده تا شرکت‎ آسانسورها زیادی در این زمینه به فعالیت بپردازند و خدمات مختفی را به مصرف کنندگان ارائه دهند. تعمیر آسانسور و بازسازی آسانسور با استفاده از سرویسکار آسانسور با تجربه و متخصص از خدماتی است که پس از نصب این .سیله به مشتریان ارائه خواهد شد.

 موتورهای گیرلسی که در نصب آسانسور بکار گرفته می‎شوند به دلیل داشتن حجم کمتری که دستگاه محرکه اشغال می‎کند، افزایش کارایی  و راندمان موتور احتیاج به فضای محدود دارند که در نتیجه آن می‎توان موتور خانه را در آنها حذف کرد.

 بسیاری از شرکت آسانسور‎های فعال در این زمینه در خصوص تعمیر آسانسور و بازسازی آسانسور خدماتی را ارائه می‎کنند که در صورت لزوم می‎توانید از آنها بهره‎مند شوید. تعمیر و نگهداری آسانسور یکی از مهمترین اقداماتی است که باید پس از راه اندازی این وسیله به آن پرداخت و از آن استفاده کرد.

موتورهای گیرلس مورد بسیار مناسبی برای ساختمان‎ها و مجتمع‎های شلوغ و پرتردد می‎باشند و ساکنان می‎توانند با خیالی آسوده از آنها استفاده کنند.

سیستم طراحی در این نوع آسانسورها کمی پیچیده‎تر از نسل قبلی آن می‎باشد و نیاز به تخصص و تجربه کافی دارند. این نوع موتورها برای استفاده در آسانسورها با سرعت بالا بسیار ایده عال و مناسب می‎‎باشند. با بکار گیری این نوع موتور می‎توان به سرعتی معادل با 5.2 متر بر ثانیه دست پیدا کرد که سرعتی قابل توجه می‎باشد. امکان افزایش سرعت در این نوع آسانسورها نیز وجود دارد.

موتورهای گیربکس و گیرلس آسانسور

آسانسورها یکی از اجزای اصلی ساختمان‎هایی به حساب می‎آیند که در چند طبقه مجزا ساخته می‎شوند و با توجه به قوانینی که در رابطه با ساخت این نوع ساختمان‎ها وجود استفاده از آسانسور در آنها اجباری می‎باشد. آسانسورها وسایل نقلیه هستند که افراد با استفاده می‎توانند به شکلی عمودی در بین طبقات مجزا یک سازه جابجا شوند.

در ایران و جهان شرکت آسانسور‎های زیادی وجود دارند که در زمینه نصب و تعمیر آسانسور در حال فعالیت می‎باشند. انواع مختلفی از آسانسور در جهان و ایران وجود دارد که با توجه به خدماتی که نیاز است به افراد ارائه شود ار انواع مختلف آسانسور استفاده خواهد شد. اکثر شرکت‎هایی که در این زمینه فعالیت دارند هم در زمینه نصب و هم در تعمیر و نگهداری آسانسور در حال فعالیت می‎باشند.

 دو گونه از آسانسورهایی که در جهان و ایران بسیار رایج هستند آسانسورهایی هستند که از موتورهای گیربکس دار استفاده می‎کنندو بسیاری از شرکت آسانسور ها بعد از نصب آنها به با استفاده از سرویس‎کار آسانسور و در قالب بازسازی آسانسور به انجام عملیات تعمیر و نگهداری آسانسور می‎پردازند.

بازسازی آسانسور

نوع دیگری از آسانسور که از کاربردهای زیادی برخوردار می‎باشد آسانسورهای گیرلس می‎باشند. البته همانطور که گفته شد گونه‎های مختلفی از آسانسور در سطح جهان وجود دارد که با توجه به نوع سازه‎ای که در حال ساخت می‎باشد از آنها استفاده می‎شود و بعد از نصب توسط شرکتی که  آن را نصب کرده از خدمات بازسازی آسانسور و تعمیر آسانسور برخوردار خواهند شد تا در صورت نیاز و بروز مشکل با استفاده از سرویس‎کار آسانسور که دارای تجربه و تخصص در این زمینه می‎باشد این مشکلات برطرف شود.

 در موتورهای گیربکسی برای انتقال نیرو از گیربکس استفاده می‎شود که وظیفه این بخش در موتور در واقع تبدیل سرعت بالا که توسط موتور به شافت ورودی اعمال خواهد شد و به سرعت پائینی که از شافت خروجی به فلکه گیربکس منتقل می‎شود.

همانطور که گفته شد در این صنعت دو نوع موتور وجود دارند که شرکت‎ آسانسور از آنها برای نصب و راه‎اندازی آسانسورها استفاده می‎کنند. یکی از آنها موتورهای گیبربکسی بوده و دیگری موتور گیرلس می‎باشند. همانطور که از نام این موتورها برمی‎آید در طراحی و ساخت این نوع موتورها از گیربکس استفاده نشده است.

بسیاری از شرکت‎ آسانسور پس از نصب این گونه از آسانسورها خدمات تعمیر آسانسور و بازسازی آسانسور را که توسط افرادی و سرویس‎کار آسانسور با تجربه و متخصص انجام خواهد شد را ارائه خواهند کرد. تعمیر و نگهداری آسانسور یکی از مهمترین اقداماتی است که توسط این شرکت‎ها به افراد و مشتریان ارائه خواهد شد.

در آسانسورهایی که از موتور گیرلس در آنها استفاده شده است سبب می‎شود میزان لرزش کابین در هنگام حرکت به حداقل خود برسد و کمترین سر و صدا در هنگام انتقال به گوش برسد. یکی دیگر از مزایاس اسن نوع موتور علاوه‎بر از بین بردن لرزش و سر و صدا سبب کاهش چشمگیر مصرف انرژی خواهد شد و افراد زیادی به راه‎اندازی این نوع آسانسور ترغیب می‎شوند.

امروزه بسیاری از شرکت آسانسور که در این زمینه در حال فعالیت هستند آسانسورهایی را با استفاده از این نوع موتورها راه اندازی خواهند کرد که پس از نصب آنها به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و سوریس آسانسور توسط سرویس‎کار آسانسور که  از تجربه و تخصص بالایی برخوردار هستند خواهند پرداخت.

 این نوع موتورها را در واقع می‎توان نسل جدید آنسانسور و موتورهای گیربکسی دانست که به هیچ عنوان نمی‎توان این دو نوع از موتور را با یکدیگر مقایسه کرد. بیشتر شرکت‎های فعال در این زمینه علاوه‎بر خدمات نصب و راه‎اندازی آسانسور به ارائه خدمات تعمی آسانسور نیز مشغول هستند و در صورتیکه یکی از آسانسورهایی که نصب و راه‎ندازی کرده‎اند دچار مشکل شود با سرعت آن مشکل را رفع خواهند کرد.

منبع: شرکت آسانسور

‌ ‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس