محمد اشتیه

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد کمیته آمریکایی-اسرائیلی که بر اساس طرح معامله قرن برای ترسیم مرزهای آتی فلسطین تشکیل شده ۴۰ درصد از مساحت کرانه باختری را به خاک اسرائیل ملحق می‌کند.

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، تصمیم رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ساختن هزاران واحد مسکونی جدید در سرزمین‌های فلسطینی پیامدهای خطرناکی دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اشتیه در آغاز نشست هفتگی کابینه خود درباره پیامدهای خطرناک ادامه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین تشدید یورش‌های بی وقفه و تحریک آمیز شهرک‌نشینان به صحن‌های مسجد الاقصی در پی اعلام طرح معامله قرن آمریکا هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

تشکیلات‌خودگردان‌فلسطین: کشورهای عربی فریب اسرائیل را نخورند

نخست وزیر تشکیلات خودگردان همچنین از کارگران فلسطینی خواست که در شهرک‌های صهیونیست نشین کار نکنند و از پیمانکاران فلسطینی نیز خواست هیچ قراردادی با صهیونیست‌ها نبندند.

اشتیه همچنین تشکیل کمیته آمریکایی-اسرائیلی برای ترسیم مرزهای کشورهای آتی اسرائیل و فلسطین به ریاست «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و گفت: «این کمیته بیش از ۴۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تصرف خواهد کرد به طرزی که کرانه باختری به مناطقی پراکنده و دور ااز یکدیگر تجزیه می‌شود و دره اردن هم از بقیه سرزمین‌های فلسطینی جدا می‌شود.»

اشتیه با تاکید بر مخالفت فلسطین با تصمیم اسرائیل برای احداث خط ریلی مستقیم از فرودگاه اللد در نزدیکی تل آویو به منطقه حائط البراق (قسمتی از دیوار غربی مسجد الاقصی)، گفت: «در سایه تجاوزهای تازه رژیم صهیونیستی در شهر بیت المقدس از جامعه بین المللی و یونسکو برای مداخله و توقف فوری این طرح کمک می‌خواهیم».

اشتیه برخورد تبعیض آمیز و نژادپرستانه شرکت آمریکایی آمازون در رساندن مجانی اجناس و کالاها به شهرک‌های صهیونیستی و برشمردن آنجا به عنوان بخشی از اسرائیل گفت: «این اقدامات مشروعیت بخشی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین است و فلسطینی‌ها را از این خدمات محروم می‌کند بنابراین این شرکت باید موضع خود را عوض کند.»

شرکت آمازون تمام هزینه حمل و نقل کالاها را در اسرائیل و شهرک‌های یهودی نشین به صورت رایگان انجام می‌دهد اما در شهرها و روستاهای همجوار فلسطینی مردم را وادار به پرداخت هزینه خدمات یاد شده می‌کند.

شرکت آمازون گفته است در صورتی که فلسطینی‌ها اذعان کنند که در قلمرو اسرائیل زندگی می‌کنند و در نه در سرزمین فلسطین آن زمان می‌توانند از خدمات رایگان شرکت آمازون برخوردار شوند. شهروندان فلسطینی این اقدام را یک رفتار تبعیض آمیز تلقی کرده و آن را تلاشی در راستای حمایت از شهرک‌های صهیونیست‌نشین می‌دانند.

از آغاز ماه نوامبر گذشته، شرکت آمازون سفارش‌های که ارزش آن‌ها بیش از ۴۹ دلار باشد در سراسر سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین به صورت رایگان به مشتریان می‌رساند اما در صورتی که آدرس گیرنده به نام فلسطین باشد، مشتری می‌بایست ۲۴ دلار را به عنوان هزینه حمل و نقل بپردازد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان در پایان اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «محمد الناعم» جوان فلسطینی و هتک حرمت به پیکر وی در مرزهای شهر خانیونس در جنوب نوار غزه را محکوم کرد و گفت: رژیم اشغالگر با نادیده گرفتن قوانین بین المللی دست به کشتار خودسرانه فلسطینی‌ها می‌زند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در اقدامی فجیع و ضد انسانی پس از به شهادت رساندن محمد الناعم در جنوب نوار غزه با بلدوزر از روی  پیکر وی رد شدند.

نظامیان صهیونیست  با تیراندازی و حمله توپخانه‌ای به سوی گروهی از مردم در شرق شهرک «الفراحین» واقع در شرق خان یونس جنوب نوار غزه، 4 نفر را نیز زخمی کردند.

بر اساس گزارش منابع صهیونیستی یک کمیته اسرائیلی-آمریکایی شروع به ترسیم نقشه‌های کشور آتی فلسطین و اسرائیل کرده تا مقدمات الحاق شهرک‌ها، دره اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال اسرائیل فراهم شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم نمایندگانی در این کمیته دارد که  شامل «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، مشاور وی «آریه لیتستون» (Aryeh Lightstone)، «اسکات لایت» (Scott Leith) مسؤول امور اسرائیلی-فلسطینی در شورای امنیت ملی آمریکا هستند.

طبق طرح صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن»، کشور آتی فلسطین به شکل مجمع الجزایری است که با تونل‌ها و پل‌ها به هم متصل می‌شود و روستای ابودیس (واقع در شرق قدس اشغالی) پایتخت فلسطین خواهد بود و اسرائیل حاکمیت خود را بر همه شهرک‌ها در منطقه اشغالی کرانه باختری تحمیل خواهد کرد و شهر قدس نیز «پایتخت بلامنازع» اسرائیل می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس