کد خبر 1045248
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
سلطان هیثم بن طارق نمایه

سلطان هیثم بن طارق آل سعید بر دنباله‌روی از رویکرد سلطان قابوس بن سعید و تغییر نکردن سیاست خارجی عمان تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، سلطان هیثم بن طارق آل سعید بر دنباله‌روی از رویکرد سلطان قابوس بن سعید تأکید کرد.

سلطان هیثم در اولین سخنرانی خود خطاب به مردم عمان گفت ما در آستانه مرحله جدیدی در تاریخ عمان به سر می‌بریم، ما  همچنان به مسیر سازندگی و توسعه همانطور که سلطان قابوس ترسیم کرده بود، به ویژه در سیاست خارجی ادامه خواهیم داد.

سلطان هیثم بر تمایل خود برای اینکه عمان، رواج دهنده صلح باشد، تأکید کرد و گفت جهان، عمان را از طریق تاریخ بزرگ آن و امنیت و صلح در آن شناخته است.

وی تصریح کرد که تمایل دارد تا پیام عمان برای صلح همچنان ادامه داشته باشد.

سلطان هیثم متعهد شد که اقدامات لازم را برای نوسازی دستگاه اداری کشور انجام داده و به مطالعاتی برای توسعه سازوکارهای تصمیم‌گیری دولتی دست بزند.

وی بازنگری در فعالیت‌های شرکت‌های دولتی برای ارتقای توانمندی و کیفیت و افزایش مشارکت آن در سامانه اقتصادی را وعده داد.

سلطان هیثم تصریح کرد تمام تلاش‌های خود را برای توسعه چارچوب ملی اشتغال زایی به عنوان یکی از پایه‌های  اقتصاد در بخش‌های دولتی و خصوصی به کار خواهد گرفت.

وی از نهضت فراگیری که سلطان قابوس در خلال پنج دهه حکومت خود به راه انداخته بود،‌تمجید کرد.

سلطان هیثم همچنین از سران کشورهای  عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی دیگر و نیز ملت‌های مختلف جهان به سبب ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت سلطان قابوس تشکر کرد.

شامگاه جمعه بیستم دی(دهم ژانویه ۲۰۲۰)، پرونده پنجاه سال پادشاهی سلطان قابوس بر یکی از باثبات‌ترین کشورهای عربی منطقه با مرگ وی بسته شد و به دلیل نداشتن فرزند و برادر، هیثم بن طارق آل‌سعید پسرعموی وی بر تخت سلطانی تکیه زد.

سلطان «قابوس بن سعید» پادشاه عمان پس از یک دوره بیماری که به سرطان روده مبتلا شده بود، در سن ۷۹سالگی درگذشت. وی از سال ۱۹۷۰ میلادی و به‌مدت پنجاه سال در عمان حکفرمایی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس