سهیل مهدی

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: اینکه در برنامه تلویزیونی گفتم مسابقات چین در حال برگزاری است به خاطر اطلاعات غلطی بود که به من داده شد!

سرویس ورزش مشرق -  رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش در برنامه زنده تلویزیونی "سلام صبح بخیر" با اشاره به این موضوع که چرا با ورود بیماری کرونا به کشورمان همچنان رقابتهای فوتبال در حال برگزاری است و دستوری بر لغو آن داده نشده به مجری تلویزیونی گفت: « همانطور که می‌دانید مرکز این بحران (کرونا) کشور چین است و مسابقات آنها هم بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود». (اینجا)

این جمله در حالی بیان شد که مسابقات لیگ برتر فصل ۲۰۲۰ فوتبال چین که قرار بود هفته اولش از این هفته (۲۲ فوریه – دیروز) تازه استارت بخورد به تعویق افتاده و به تاریخ نامعلومی موکول شده است و بر خلاف سری آ ایتالیا که مسابقات تنها در برخی استان های آن کشور لغو شده است، در هیچ یک از استان های کشور چین مسابقه ای برگزار نمی شود.

سهیل مهدی در گفت و گو با مشرق، در این باره که چرا گفته مسابقات لیگ چین در حال برگزاری است در حالی که این رقابتها به تعویق افتاده توضیح داد: «این اطلاعاتی بود که در اختیار من گذاشتند و اگر اشتباه کرده ام به همین دلیل بوده است».

وی در پاسخ به این پرسش که وقتی در ایتالیا برخی مسابقات تعطیل شده است چه اصراری است که در کشورمان لیگ برگزار شود گفت: «خوشبختانه این بیماری هنوز در کشور ما به مرحله ابتلا در نیامده و فعلا در فاز جلوگیری از شیوع آن هستیم. ضمن اینکه ما تابع نهادهای ذیربط و وزارتخانه های بهداشت و کشور هستیم و برنامه های لیگ و مسابقات را بر اساس شرایط موجود تنظیم می کنیم».

مهدی در واکنش به این شایعه که با ادامه دار شدن بحش شیوع بیماری کرونا احتمال قرنطینه شدن برخی شهرها وجود دارد و در آن صورت چه تدابیری برای برگزاری مسابقات اتخاذ خواهد شد تأکید کرد: «مشابه این اتفاق در سری آ رخ داده و مسابقات در همان استان های ایتالیا که شهرها به حالت قرنطینه درآمده اند لغو شده است. اگر در کشورمان هم شهری مانند تهران یا هر جای دیگر شامل چنین مقرارتی بشود قطعا ما نیز به عنوان یک نهاد اجتماعی تابع تصمیم مسئولان ذیربط هستیم».

وی خاطرنشان کرد: «کما اینکه امروز دانشگاه ها و مدارس شهر تهران و خیلی از استانهای دیگر کشور به همین دلیل تعطیل شده و هیچ پدر و مادری نمی تواند ادعا کند چرا ۶ ساعت از آموزش فرزندش کم شده است. از این رو ما هم که فعلا در مرحله ممانعت از شیوع این بیماری هستیم صلاح دیدیم که بازیها بدون حضور تماشاگر برگزار شود».

طبق اعلام رسمی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال رقابتهای این هفته لیگ برتر بدون حضور تماشاگر برگزار می شود در حالی که بسیاری از پزشکان بر این اعتقادند این رقابتها باید به حالت تعلیق درآمده و تا ریشه کن نشدن ویروس کرونا برگزار نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ad IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    2 0
    نه عزیزم شمامیخواین تیمتون قهرمان شه همه میدونن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    3 0
    منتظر آلودگی بازیکنان ورزشی باشید، چون مشتی ابله رئیس فدراسیون های ورزشی هستند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    3 0
    هی باید لیگ رو تعطیل کنی . فوتبال مهمه یا جون مردم ؟ پولهای نجومی بیت المالو گرفتن بفرستشون دنبال عشق و حالشون
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    1 0
    حاجی مرحله ابتلاء!!!!! مرحله ابتلاء که مرگ هست. از 48 نفر 12 نفر فوت شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس