کد خبر 1044405
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
بازگشت نماینده مجلس نهم حوزه انتخابیه ماکو

فرماندار ماکو و رییس ستاد انتخابات حوزه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت با اشاره به قطعی‌شدن نتیجه انتخابات در این حوزه گفت: محمد علی‌پور با کسب حدود ۲۰.۶ درصد آرا، منتخب مردم این شهرستان است.

به گزارش مشرق، حسین عباسی با بیان اینکه ۱۵ نامزد در حوزه انتخابیه ماکو، چالدارن، شوط و پلدشت باهم به رقابت پرداختند، افزود: «محمد علیپور» با کسب ۲۰ هزار و ۱۳۰ رای از مجموع ۹۷ هزار و ۶۸۹ رای ماخوذه پیروز انتخابات شد و «عباس جعفرزاده» با کسب ۱۷ هزار و ۵۴۰ رای در رده دوم قرار گرفت.

وی اظهار داشت: «لاله صمدپور» با ۱۷ هزار و ۲۷۸ رای، «قاسم اسمعیل‌زاده» با ۱۳ هزار و ۳۷۹ رای، «منصور خدایاری» با ۹ هزار و ۲۹۷ رای، «بهروز عظیم‌زاده» با سه‌هزار و ۷۲۰ رای، «اسماعیل حاتم‌زاده» با سه‌هزار و ۶۳۰ رای، «مهدی علی‌نژاد» با کسب سه‌هزار و ۳۰۳ رای، «امید حیدرپور» با سه‌هزار و ۲۴۲ رای، «محرم خلیلی» با ۲ هزار و ۲۰۸ رای، «میر جلال حسینی» با یک‌هزار و ۹۲۲ رای، «سعید حسین‌پور» با ۸۹۰ رای، «ولی عابدین‌زاده» با ۷۴۲ رای، «جلیل محمدزاده» ۲۳۵ رای و « علی جوانشیر» با ۱۷۳ رای رده‌های سوم تا پانزدهم را به خود اختصاص دادند.

وی میزان مشارکت حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۶۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه بودند.

«محمد علی‌پور» در دوره‌ نهم نیز نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند؛ از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هر کدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس