کد خبر 1043453
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

ایروان ارمنستان افسانه های کهن بسیاری دراد، آثار معماری های بسیاری که در جای جای ارمنستان نمادی از یکی از فرهنگ های سنتی ارمنستان دارد. اما در این نوشته قصد داریم به معرفی افسانه ای قدیمی از ساخت یک پل طولانی و بسیار زیبا در ایروان ارمنستان بپردازیم که شهرت جهانی دارد. اما در اروپا پل های زیادی هستند که به پل شیطان مشهور هستند اما این پل که در ایروان واقع شده است در میان کشورهای خاورمیانه به کلی قابل مقایسه نیست و خبر از داستان های شیطانی می دهد یا ما همراه باشید...

پل ساتانا ارمنستان

پل ساتانا در ارمنستان Satana پلی رودخانه ای است که همگی از جنس سنگ ساخته شده است این پل در مسیر رودخانه ووروتان قرار گرفته و چهره ای مخوف و ترسناک دارد. چشمه های معدنی زیادی در اطراف پل ساتانا ایروان وجود دارد که همگی چشمه ها طبیعی هستند و خواص درمانی بی نظیری دارند و همین دلیل خود بهانه ای شده است که گردشگران و توریست های بی شماری به این پل سر بزنند.

پل سنگی ساتانا در ایروان Satani Kamurj در روستای داتو واقع شده است و مانند باقی پل های معروف جهان از سنگ یا آرک ساخته شده است. در رودخانه ووروتان vorotan زیر پل ساتانا چشمه های معدنی گازدار طبیعی جریان دارند که حدود 600 لیتر آب در آن ظرفیت دارد و خواص درمانی و شفابخش آب رودخانه ووروتان یکی از بهانه های سفر توریست ها و گردشگران تور ارمنستان لحظه آخر می باشد. علاوه بر نکات گفته شده طول این پل در حدود 30 متر است و عرض بسیار کمی در حد 50 سانتیمتری دارد که نمی توان دونفری در کنار هم از این پل عبور کرد و همچنین ارتفاع و سطح آب در رودخانه در فصل های پرآب این نواحی به حدود 150 متر می رسد.

چرا پل شیطان ارمنستان؟

در میان افسانه های قرون وسطایی یکی از بهترین و جالب ترین افسانه ها پلی معروف به پل شیطانی در ارمنستان Devil’s Bridge است، گویا شیطان در ساخت این پل با انسان در معامله بوده است، اتفاقات عجیبی در این پل رخ می دهد و به گفته اهالی این منطقه انگار روح افراد از این پل گذر می کنند. البته که اسم این پل ممکن است شما یا هرکس که این نوشته را بخواند بترساند اما با دیدن عکس های این پل، نه تنها نمی ترسید بلکه بیشتر از قبل ترغیب می شوید که روی این پل قدم بگذارید. داستان های تسخیر روح، نشانه های شیطان و اهریمن در این پل همگی بازگو کننده این هستند که در ساخت این بنا شیطان دخالت داشته است. باورتان می شود این پل توسط انسان ساخته شده باشد؟ برای من به شخصه که خیلی قابل باور نیست چرا که محلی های این منطقه می گویند در ساخت این سازه فوق العاده و متحیرکننده، حتما نیرویی ماورایی دخیل بوده است یا حتی برخی می گویند این پل توسط نیروهای اهریمنی حتی ساخته شده است.

جاذبه های پل شیطانی ارمنستان

در حقیقت اگر بخواهیم از جاذبه های شیطانی این پل بگوییم چیز زیادی در دسترس نیست، اما به گفته اغلب گردشگران خارجی Armenia tour احساسی که پیش از ورودتان به این پل به شما دست می دهد وصف نشدنی است، با این تفکر به این پل پا می گذارید که سازنده آن شیطان است، اما در حقیقت شاید این تفکر درست نباشد و تنها عقیده یا حتی خرافه ای از اهالی آن منطقه باشد که به پل شیطان لقب گرفته است. سنگ ها و ساخت عجیب و غریب این پل به گونه ای است که شاید باور کردنش برایتان سخت باشد که در سالهای 1000 میلادی انسان چطور قادر به بلندکردن این سنگ ها بوده است یا حتی چشمه های معدنی آن با دمای 25 درجه چطور زیر این پل واقع شده اند.

از دور که به این آبها نگاه می کنید خوفناک هستند و انگار دست هایی منتظر هستند تا شما را به کام مرگ ببرند، اما این چشمه ها چشمه های معدنی هستند که خواص درمانی فوق العاده ای دارند و می توانند درمان بسیاری از بیماری های لاعلاج مفید باشند. اما خوب است با یکی از اهالی این منطقه به این مکان قدم بگذارید چرا که به شما در رابطه با چشمه ها و نوع استفاده کردنشان بگوید و از افسانه ها و روایت هایی بگوید که شنیدنش گوش جان می خواهد. آب چشمه های این منطقه به رنگ های متنوعی مانند ترکیبی از زرد و صورتی و سبز می باشد که در هر فصل از سال به یک رنگ بخصوص در می آیند و هر زمان نیز خواص مختص خود را دارند، این چشمه های کوهستانی از جمله نادرترین بخش های ارمنستان هستند.

بازدید از پل ساتانا

تفریحات زیادی در نزدیکی این پل ترسناک برای بازدید کنندگان و توریست های ارمنستان ترتیب داده اند که از جمله آنها می توان به زیپ لاین، شنا در چشمه های گرم و معدنی در رودخانه زیر پل ساتانا ارمنستان بازدید از غارهای مزین به سنگ های آهکی که بازهم خواص درمانی بی نظیری دارند و بسیاری از نمونه های نادر پزشکی را درمان کرده اند. طبیعت خیره کننده از این پل می تواند یکی از بهترین قاب های عکاسی برای شما در تور ارمنستان در سفر به ارمنستان lahzeakhar باشد، از بودن روی پل بسیار لذت می برید شک نکنید. اما بهتر است لباس گرم نیز با خود به همراه ببرید چرا که در فصل های سرد سال مقداری هوا سردتر است و ممکن است سرمای خشک این منطقه شما را آزرده کند.

‌ ‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • baran FR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    من تو سفر قبلیم به ارمنستان بازدید ازین پل رو تو برنامه سفرم نذاشتم ولی حتما تو سفرای بعدی میرم که ببینمش.. درمورد آدرس و نحوه ی دسترسیش هم میگین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس