کد خبر 1043429
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
آنالیز خط دفاعی استقلال از دیدگاه شکوری، لطیفی و قربانی؛ پاشنه آشیل استقلال جولانگاه مهاجمان!

۳ بازیکن سابق تیم استقلال، در خصوص خط دفاعی این تیم نظرات جالبی ارائه دادند.

به گزارش مشرق، تیم استقلال در حالی روز دوشنبه به مصاف الاهلی عربستان رفت که تقریبا نیمی از بازیکنان اصلی این تیم به علت مصدومیت بازی را از دست داده بودند، اما با شروع بازی استقلال انگیزه کافی برای تقابل با الاهلی را داشت، در ضمن الاهلی هم تقریبا ستاره‌های اصلی خود را در نیمکت گذاشته بود و تیم قدرتمند گذشته نبود، آن‌ها مهاجمانی، چون عمر سوما، یوسف البلایلی را روی نیمکت گذاشته بودند و بازیکنان جوان جایگزین این ستاره‌ها شده بودند.

بیشتر بخوانید

دیاباته به تهران بازگشت

با شروع بازی، توپ و زمین در اختیار الاهلی بود، آن‌ها توانستند روی غفلت خط دفاعی استقلال به عمق این تیم بزنند و حسینی مجبور به خطای پنالتی شد و همان توپ هم وارد دروازه شد. خط دفاع متزلزل استقلال فرصت کافی را به مهاجمان و هافبک‌های الاهلی داده بود و این تیم با کمترین فرصت‌ها به دروازه استقلال می‌رسید و خطرناک ظاهر می‌شد.

مشکل خط دفاع استقلال تنها مربوط به این دیدار نیست، این تیم در دربی هم به سختی موفق شد ۲ گل بزند، اما به راحتی گل‌های تساوی را خورد. در دیدار برابر الشرطه هم تک موقعیت این تیم تبدیل به پنالتی شد تا استقلال بازهم از خط دفاع لطمه بخورد. البته به نظر می‌رسد، بودوروف مدافع جدید استقلال که وزن زیادی هم دارد، هنوز در ترکیب دفاعی این تیم جا نیافتاده و به همین دلیل تا حدودی خط دفاع استقلال بسیار کُند عمل می‌کند.

علی لطیفی پیشکسوت استقلال درباره عملکرد خط دفاعی این تیم به خبرنگار گروه ورزشی میزان گفت: درست است که مقابل الاهلی بازیکنان زیادی را در اختیار نداشتیم، اما این را در نظر بگیرید که الاهلی، حریف بسیار ضعیفی برای استقلال بود. این تیم هم دچار مشکل بود، اما موفق شد استقلال را شکست دهد. شاید به غیر از دروازه‌بان، استقلال در ساختار دفاعی مشکل داشت. به نظر من محمد دانشگر ضعیف‌ترین بازیکن زمین بود.

ساختار استقلال بعد از رفتن استراماچونی و بازگشت مجیدی تغییر چندانی نداشته، مجیدی همان سیستم استراماچونی را ادامه داد، اما چه اتفاقی افتاده که استقلال از زمان مربیگری مجیدی به این راحتی گل می‌خورد را پیروز قربانی مدافع پیشین استقلال پاسخ داد: استقلال در خط دفاعی دچار مشکل است، این تیم در خط دفاع بالانس نیست، طبیعتا تیمی که هجومی بازی می‌کند باید خط دفاع مستحکمی داشته باشد.

اینکه خط دفاع استقلال مستحکم نیست کاملا مسجل است، از مهلت دادن به استوکس در دربی تا پنالتی که مقابل الشرطه دادند نشان از عدم استحکام در خط دفاعی استقلال است و اوج آن را مقابل الاهلی دیدیم که چگونه هافبک‌های این تیم به راحتی پشت‌سر مدافعان استقلال را نشانه می‌گرفتند و مدافعان استقلال به راحتی جای می‌ماندند، دقیقا مانند گل دوم که توپ پشت‌سر دانشگر فرود آمد و او نتوانست توپ را مهار کند.

اما هادی شکوری مدافع پیشین استقلال در خصوص ساختار بازی این تیم در دفاع اظهار داشت: به نظر من نداشتن تجربه کافی و ناهماهنگی در خط دفاع باعث بروز مشکلاتی در خط دفاع استقلال شده است، زمانی که استراماچونی با سیستم ۲-۵-۳ بازی می‌کرد علم آن را داشت که چگونه در خط دفاعی تیمش استفاده کند تا کمترین خطا را داشته باشد، اما زمانی که مجیدی به استقلال آمده کمی این ساختاری که استراماچونی ساخته بود دچار تزلزل شده و حتما باید فکری به حال این خط دفاع کرد.

در مجموع استقلال در ۳ بازی اخیر خود ۵ گل دریافت کرده است که آمار چندان خوبی برای این تیم محسوب نمی‌شود، شاید حالا استقلالی‌ها جای خالی مدافع باتجربه‌ای مثل منتظری را در این تیم تجربه کنند، شاید اگر یک لیدر در خط دفاع استقلال بود، این تیم به راحتی دروازه‌اش باز نمی‌شد، قطعا مجیدی خودش این ضعف را در استقلال دیده و باید فکری به حال این خط دفاع بکند، چون روزهای سختی در انتظار استقلال است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس