کد خبر 1043353
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
وضعیت بیماران مبتلا به کرونا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: مشغول تکمیل اطلاعات دو مورد ابتلا به کرونا ویروس در قم هستیم.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار خبر آزمایش مثبت دو مورد مشکوک به کرونا ویروس در قم، وزارت بهداشت نسبت به تجهیز امکانات لازم و بررسی دقیق موضوع در قم، اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید:

در صورت ابتلا به ویروس کرونا چه کار کنیم؟+عکس

محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که مشغول تکمیل اطلاعات دو مورد ابتلاء به کرونا ویروس در قم هستیم، افزود: این دو مورد از اهالی شهر قم هستند و در حال بررسی شیوه ابتلای این دو نفر به ویروس کرونا هستیم و اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

در همین حال، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با سفر به قم، در مورد اقدامات کنترلی وزارت بهداشت، گفت: مشغول آزمایش دوم از این دو نفر هستیم که به محض مثبت شدن نتیجه آزمایش دوم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به رعایت اقدامات کنترلی و قرنطینه برای دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس، افزود: آزمایش ژنتیک بر روی این فرد انجام می‌شود تا وضعیت ابتلای آنها به طور کامل و دقیق تشخیص داده شود.

جان بابایی با اشاره به اختصاص یک بیمارستان ویژه برای موارد کرونا ویروس در قم، گفت: یک تیم ویژه از اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از روز گذشته در قم مستقر شده‌اند تا کمک‌رسان دانشگاه علوم پزشکی قم در مراقبت از این افراد باشند.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای کنترل و رصد دقیق وضعیت کرونا، افزود: هیچ مشکلی در زمینه تجهیزات و امکانات مورد نیاز وجود ندارد و تیم درمانی نیز از آمادگی لازم برای مراقبت از افراد مشکوک به کرونا ویروس، برخوردارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم که این ویروس وارد کشور شود و خوشبختانه با تأخیر نسبت به سایر کشورها که درگیر این ویروس هستند، وارد ایران شده و البته جای هیچ گونه نگرانی نیست و ما تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی را انجام داده‌ایم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    2 0
    روشهای درمانی اینها معمولا به مردم ارائه نمیشود. ایا اگر ترامپ کرونا بگیرد میمیرد؟
  • DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    92 0
    " و البته جای هیچ گونه نگرانی نیست و ما تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی را انجام داده ایم" چقدر این جمله آدم رو یاد جمله اون ملعون می اندازه که بعد حادثه قطار و قربانی شدن عده ای از هموطنانمون، گفته بود جای هیچگونه نگرانی نیست!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    1 0
    وقتی در امارات شیوع پیدا کرد معلوم بود که به ایران هم می اید
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    0 0
    مسئولین تکذیب می کنند .
  • zahra IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    1 0
    یعنی تا همین چن وقته پیش اعلام کرده بودید ویروس وارد کشور نشده... پس این دو نفری که فوت کردند چجوری مبتلا شدن به این یروس ؟؟؟ نظارت و عملکرد سرسری همین میشه .مسولیت و بی کفایتی مقامات کشوری دوباره به همه ثابت شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس