هیات دولت نمایه

روزنامه همشهری می‌گوید مجلس دهم با وجود اینکه یکی از همسوترین مجالس با دولت بود اما با وجود انتظار طولانی، خبری از تحقق وعده‌های دولت و مجلس نشد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» درویژه‌های خود نوشت:

این روزنامه در یادداشتی نوشت: مجلس دهم یکی از همسوترین مجلس در تاریخ چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران با دولت بود. انتظار طبیعی مردم این بود که با روی کار آمدن مجلسی همسو با دولت، برنامه‌های توسعه اقتصادی و عمرانی دولت با سرعت و نظم بیشتری پیگیری و عملیاتی شود. در حوزه سیاست خارجی دست دولت بازتر شده تا بتواند از ظرفیت‌های اقتصاد بین‌الملل در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای رونق اقتصادی کشور بهره گیرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ روحانی: همه آمارهای ما نشان‌دهنده مسیر درست دولت است

دیپلمات، حقوقدان یا هیچکدام؟

انتظارها به طول انجامید اما خبری از تحقق وعده‌های اعلامی نشد. خیلی زود نمایندگانی که با لیست امید راهی بهارستان شدند در ادامه راه مسیر عوض کرده و وارد مسیر اصلی خودشان شدند.

سخن در این باب زیاد است اما باید از تجربه چهارساله درس عبرت گرفت. نخست اینکه امروز مردم تهران تجربه لیستی رأی دادن را دارند و اتفاقات بعد از آن را در صحنه عمل دیدند. شخصیت‌هایی که باوری به اصلاحات نداشتند صرفا برای راهیابی به قدرت از نردبان اصلاحات و ظرفیت‌های جدید آن دوره بهره بردند. برای همین ضروری است با عطف به تجربه گذشته، جریان‌های سیاسی حاضر در کشور برنامه روشن و عملیاتی دهند و به کلیات اکتفا نکنند.


همشهری در ادامه با ادبیاتی که تخطئه روند طی شده از سوی دولت و مجلس است، می‌نویسد: جامعه امروز ایرانی به راهبردی عملی و عملیاتی نیاز دارد و اراده جدی برای توسعه می‌طلبد؛ اراده‌ای که برآمده از باور درست و اصولی باشد. مورد نیاز است باید توجه داشت که اقتصاد به‌عنوان یک علم دقیق، سازوکار دقیق و خاص خودش را دارد. با اقدامات هیجانی و احساسی اقتصاد سامان نمی‌یابد. سامان‌یابی اقتصاد نیازمند مکانیسم‌های دقیق علمی است.

جریان‌های مدعی باید از کلی‌گویی خارج شده و به جزئیات اقتصادی کشور بپردازند و متناسب با چالش‌های داخلی ایده‌های خلاقانه ارائه دهند. بر فرض مثال برای رشد اقتصادی کشور که وضعیت نامناسبی دارد چه ایده‌ای دارند و چگونه و با چه سیاستی می‌خواهند این رشد ضعیف اقتصادی را به رشد بالای ۵ درصدی که نیاز مبرم کشور در حوزه اشتغال است، برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس