روس نفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم یکی زیرمجموعه‌های بزرگترین شرکت نفتی دولتی روسیه به بهانه دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا سه‌شنبه شب به وقت تهران یکی از زیرمجموعه‌های بزرگترین شرکت نفتی دولتی روسیه را به بهانه کمک به دولت قانونی ونزوئلا  تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت «روس‌نفت تریدینگ اس اِی» و «دیدیر کاسیمیرو» معاون شرکت روس‌نفت را تحریم کرده است. 

بیشتر بخوانید:

آمریکا: اگر مکزیک بالگردهای روسی بخرد، تحریم می شود

بر اساس اعلام خزانه‌داری آمریکا، از این پس هر فرد یا شرکتی که با این شرکت مراوده مالی داشته باشد، در معرض تحریم قرار می‌گیرد. 

دولت آمریکا مدعی شده است که شرکت روس‌نفت از عاملان اصلی دور زدن فشارهای واشنگتن بر دولت ونزوئلا بوده است.

یک مقام آمریکایی در توجیه تحریم این شرکت روسی گفت: «این واکنشی به نقش محوری فزاینده شرکت روس‌نفت در رابطه با ونزوئلا بود.»

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که این شرکت روسی بیش از نیم میلیون نفت از ونزوئلا وارد می‌کرده و به شکلی فعال تحریم‌های آمریکا را دور می‌زده است. مقامات کاخ سفید اوائل ماه جاری میلادی اعلام کرده بودند که  تحریم این شرکت نفتی دولتی روسی را مد نظر دارند.

یک مقام آمریکایی هم گفته است که تحریم این شرکت روسی به درخواست شخص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفته است.

دولت آمریکا مدت‌هاست که به هدف سرنگون ساختن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا تحریم‌هایی را وضع کرده و کشورهاییی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار می‌دهد.

آمریکا که رقیب اصلی روسیه در تأمین انرژی اروپا به شمار می‌آید، پیش از این هم روس‌نفت را به دلیل پرونده اوکراین تحریم کرده و کشورهای اروپایی را برای توقف واردات نفت و گاز از روسیه تحت فشار قرار داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس