کد خبر 1042987
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
بارزانی

یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی از شرط جدید حزبش برای رای اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی خبر داد.

به گزارش مشرق، عماد باجلان در گفت‌وگو با شبکه الفرات اظهار داشت تنها شرط ما،انتخاب وزیران حزبی نیست، بلکه این است که انتخاب آنها از طریق موسسات اقلیم صورت گیرد، ما موسساتی در اقلیم داریم که نامزدی وزیران کردی باید از طریق آن صورت گیرد.

وی افزود شراکت به معنای نمایندگی در کابینه نیست، بلکه شراکت در تصمیمات سرنوشت ساز مهم است،‌ولی منصب رئیس جمهوری، یک منصب تشریفاتی است نه چیز بیشتر.

بیشتر بخوانید:

حزب «بارزانی» دولت جدید عراق را به عدم رای اعتماد تهدید کرد

باجلان اظهار داشت ما تجربه موفقیت‌آمیزی در سایه هرج و مرج در کشور داریم و درهای ما به روی همه اعم از شهروندان عراقی و سیاستمداران برای فراهم کردن عامل امنیت، ثبات و سرمایه‌گذاری باز است.

وی در واکنش به اینکه اقلیم کردستان مسئولان متهم به فساد از جمله نوفل العاکوب استاندار سابق نینوا را در آغوش گرفته است، اظهار داشت العاکوب در اربیل نیست و من هر کسی را که بر این نکته پافشاری می‌کند به چالش می‌طلبم.

باجلان اظهار داشت ما تفاهماتی با بغداد برای پیگرد افراد تحت پیگرد داریم و برای این پرونده با هم فعالیت می‌کنیم.

عضو حزب دموکرات کردستان اظهار داشت اقلیم از شیوه تحمیل بر علاوی استفاده نمی‌کند، ولی ما شروط قانونی داریم و تنها شرط ما، انتخاب وزیران حزبی نیست، بلکه انتخاب وزیران از طریق موسسات اقلیم است.

بررسی نشست آینده سران عرب در دیدار حکیم و ابوالغیط

خبر  دیگر اینکه محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق در دیدار با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، آمادگی‌های لازم برای برگزاری نشست آتی سران عرب را بررسی کرد، سی و یکمین نشست سران عرب قرار است در  الجزایر برگزار شود.

بر  اساس بیانیه وزارت خارجه  عراق، الحکیم و ابوالغیط در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، نقشه اتحادیه  عرب را به عنوان پشتیبان فعالیت مشترک عربی و مقابله با چالش‌های پیش رو بررسی کردند.

دو طرف همچنین مسائلی را که در میز بررسی پنجمین نشست عربی-آفریقایی ارائه خواهد شد، بررسی کردند، این نشست شانزدهم مارس آینده در ریاض برگزار می‌شود.

وزیر خارجه عراق گفت عراق بر دوری از سیاست محورها و در پیش گرفتن سیاست دور نگه داشتن خود از هر گونه نزاع منطقه‌ای بین‌المللی پافشاری می‌کند.

ازسرگیری ماموریت‌های ناتو در عراق

سرلشکر  عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از تصمیمات مهمی درباره  ازسرگیری ماموریت ناتو در عراق خبر داد. این مطلب در دیدار ژنرال کاردینیا رئیس هیئت ناتو در عراق با سرلشکر الغانمی مطرح شد.

بر  اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، دو طرف در این دیدار بر اهمیت توافقی تاکید کردند که میان دولت عراق و هیئت نمایندگی ناتو مبنی بر ازسرگیری فعالیت‌ها و گسترش فعالیت آن در عراق به دست آمده است.

ژنرال کاردینیا هدف ناتو را گسترش فعالیت خود در عراق اعلام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 2
    بارزانی با دست خودش با گوش دادن به حرف امریکایی ها گورش را می کند
  • NZ ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 1
    این مزدورها مثل صهیونیستها وقتی در خطر مرگ حتمی قرار گیرند, خود را به مظلومیت می زنند اما به محض رهایی با تمام وجود خنجر از پشت می زنند چون این رفتار آنها ذاتی است.
  • NZ ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    2 1
    ماندن هر نیروی خارجی در عراق یعنی پوششی برای حضور آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس