کد خبر 1042921
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
سودان

دبیر کل حزب کنگره مردمی سودان گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل، خواسته صهیونیستها برای فروپاشی کشور و طرح جدایی منطقه دارفور و شرق سودان و استیلاء بر دریای سرخ به نفع امارات را محقق می کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، حزب کنگره مردمی سودان، محمد دحلان از مسئولان سابق جنبش فتح فلسطین را به هماهنگی و همسویی با رژیم صهیونیستی برای فروپاشی این کشور متهم کرد.

«بشیر آدم رحمه» دبیر کل حزب کنگره مردمی سودان اعلام کرد: عادی سازی روابط با اسرائیل، خواسته صهیونیستها برای فروپاشی کشور و طرح جدایی منطقه دارفور و شرق سودان و استیلاء بر دریای سرخ به نفع امارات را محقق می کند.

بیشتر بخوانید:

۲۴ کشته در حمله افراد مسلح به یک کلیسا

شهر خطرناکی که به جای گربه شیر دارد

البرهان به دنبال توجیه دیدار جنجالی خود با نتانیاهو

وی افزود: از عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان می خواهیم که از برقراری روابط با اسرائیل دست بردارد. ما اگر امور داخلی خود را به نحو احسن اداره کنیم به کسی برای برداشتن تحریم های آمریکا نیازی نداریم.

بشیر آدم رحمه گفت: تکیه بر طلا می تواند که بحرانهای اقتصادی ما را حل کند. اگر اوضاع به نحو احسن اداره شود، سودان سالانه عوایدی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار از طلا به دست می آورد.

گفتنی است که سوم فوریه جاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا دیدار کرد که حاصل آن عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی سودان به فاصله کمی بعد از آن دیدار بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس