کد خبر 1042730
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
محمد ایمانی

آنها توانستند در یک وقت کشی نسبتا موفق، مجال نقد کارنامه پر خسارت خود را از منتقدان بدزدند و تمرکز عمومی در این باره را به حاشیه برانند. بماند که بخش دیگری از عملیات آنها، بر نقار افکنی و تعمیق اختلاف

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

بر حسب ظاهر، باید به آقای روحانی و ائتلاف حاکم بر دولت و مجلس تبریک گفت! آنها در این چهل، پنجاه روز سعی بلیغی کردند تا با تمارض و جنجال و داد و بیداد و مظلوم نمایی، حواس عوام و خواص را از موضوع اصلی انتخابات پرت کنند و تا حدود زیادیی هم موفق شدند.

آنها توانستند در یک وقت کشی نسبتا موفق، مجال نقد کارنامه پر خسارت خود را از منتقدان بدزدند و تمرکز عمومی در این باره را به حاشیه برانند. بماند که بخش دیگری از عملیات آنها، بر نقار افکنی و تعمیق اختلافات در طیف مقابل متمرکز بود.

تظاهر به نامزد نداشتن و شرکت نکردن در رقابت انتخاباتی، درست مانند رفتار بازیکنی است که چون از حریف جا مانده، ناگهان خود را بر زمین بکوبد. و وقتی بازیکن حریف ایستاد و توپ را رها کرد، او استارت انفجاری بزند تا توپ را برباید!

همه این واقعیت ها یک طرف؛ اما خسارت هایی که ائتلاف اشرافی به زندگی مردم وارد کرده، از یاد بردنی نیست. مردم، با گرفتاری بزرگی که دولت و وکیل الدوله ها وسط زندگی شان انداخته اند، دست و پنجه نرم می کنند و این گرفتاری، قابل سانسور و لا پوشانی نیست.

پویش مردمی "عبور از شومنیسم" و "اشرافیت سیاسی- اقتصادی"، سه چهار روز طلایی فرصت دارد تا شتاب بگیرد، شوک مثبت (حاصل از وحدت) ایجاد کند و سرنوشت مسابقه بزرگ را رقم بزند. مشروط بر این که طیف های منتسب به جبهه انقلاب، تنازل کنند و در مقابل دروازه حریف، آن قدر ازدحام نکنند که نشود توپ را وارد دروازه کرد!

ای کاش تهیه کنندگان لیست ها یا شماری از شصت نامزد موجود، دلسوزانه همت کنند و عده ای از آنها از دو لیست، به نفع دیگر هم تیمی های انقلابی کنار بروند. این، بلوغ تکلیف گرایی و انقلابیگری است.

آن گاه خواهیم دید که کار برکت پیدا می کند و بخشی از کاستی ها و کم کاری های چند ماه اخیر جبران می شود. این وعده تخلف ناپذیر الهی در سوره مبارکه محمد (ص) است:

"وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ... کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَأَصْلَحَ بَالَهُمْ. و آنان که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند...، خداوند بدی های شان را پوشاند و امر (دنیا و دین) آنها را اصلاح فرمود... خداوند به زودی، آنان را هدایت می کند و حال شان را اصلاح می نماید".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    1 2
    با نظر آقای ایمانی موافقم. پیشنهاد می کنم تعداد زیادی از لیست ائتلاف اصولگرایان به نفع لیست پایداری کنار بروند!!...
    • هادی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
      2 0
      منم موافقم مصلحت انقلاب رو ببینم نه این لیست ان لیست رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس