دژپسند نمایه

وزیر اقتصاد گفت: رویکرد دولت این نیست که کاهش درآمدهای نفتی از طریق فشار بر بخش خصوصی خوش حساب، منضبط، و شناسنامه دار جبران شود.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت گفت: در یازده ماهه ابتدایی سال ۳۹ میلیارد دلار واردات داشته ایم که نسبت به دوره مشابه سال  قبل رشد داشته است.

وی گفت: از آنجا که ۸۵ درصد واردات مربوط به کالای سرمایه ای است لازم است تا صادرکنندگان ارز خود را به سامانه نیما تحویل دهند.

بیشتر بخوانید:

دژپسند: از رکود اقتصادی خارج شدیم

وزیر اقتصاد گفت: در رابطه با درآمد های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، تأکید می‌کنم رویکرد دولت و بویژه وزارت اقتصاد این نیست که کاهش درآمدهای نفتی و تأمین مالی خزانه از طریق فشار بر بخش خصوصی خوش حساب، منضبط، و شناسنامه دار جبران شود.

دژپسند ادامه داد، افزایش درآمدهای مالیاتی را از طریق تعریف پایه های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و ساماندهی معافیت های مالیاتی  در حال پیگیری هستیم.

 تهاتر به کریدور مهم دور زدن تحریمهای اقتصادی تبدیل شده است

وزیر اقتصاد گفت: مشکلات ارزی صادرکنندگان در یک وجه مربوط به سازمانها و وزارت خانه‌های دولتی و در وجه دیگر مربوط به صندوق توسعه ملی است.

وی افزود، برای حل و فصل مشکلات وزارت خانه‌ای دستور لازم را به معاون اقتصادی وزارت اقتصاد میدهم اما در حوزه مشکلات مربوط به صندوق توسعه ملی ابتدا باید بررسی شود که تعهد صادرکننده ریالی بوده است و یا ارزی.

دژپسند تاکید کرد، هم‌اکنون یکی از کریدورهای مهم دور زدن تحریمها استفاده از تهاتر است. بر این اساس ما هم از این روش حمایت می‌کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، طی یکسال اخیر تلاش کردیم از مالیات به عنوان ابزار سیاست گذاری اقتصادی نیز استفاده نمائیم، گفت: باید از کوچ نقدینگی به فعالیت های اختلال زا و نوسانات غیر منطقی و غیر اصولی در بازارهای ارز، طلا و کالاها جلوگیری کنیم.

وی افزود، در این رابطه از مالیات به عنوان ابزار اقتصادی برای مقابله با فعالیت های اختلال زا در اقتصاد کشور که برای بخش خصوصی سم است به خوبی استفاده شد.

* مقابله هوشمندانه با فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است

پارسا رئیس سازمان مالیاتی نیز در این نشست گفت: به معاون خود در سازمان مالیاتی دستور داده ام تا اولویت سازمان استرداد مالیات به صادرکنندگان باشد.

وی افزود، در بودجه سال بعد رشد مالیات اشخاص نصف رشد کلی بودجه است.

به گفته پارسا، مقابله هوشمندانه با فرار مالیاتی در دستور کار قرار گرفته است و با تجمیع بانکهای اطلاعاتی حقوق حقه وصول نشده از فراریان مالیاتی دریافت خواهد شد.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس