آمریکا و چین نمایه

نظرسنجی اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای چین حاکی از آن است که حدود نیمی از شرکت‌های آمریکای فعال در چین می‌گویند فعالیت آنها در بازار جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اتاق بازرگانی آمریکا در چین اعلام کرد که در یک نظرسنجی ۷۸ درصد شرکت‌های آمریکایی فعال در چین گفته‌اند که با مشکل کمبود نیروی کار در کارخانه‌های خود در این کشور آسیایی برای از سرگیری تولید مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

بروکینگز: ایران باز هم از آمریکا انتقام خواهد گرفت

کارشکنی آمریکا در تولید هواپیمای مسافربری در چین

دلیل این مسئله این است که بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور آسیایی بازگرداندن کارگران به محیط کار را پس از یک دوره تعطیلات طولانی سخت‌تر کرده است.

در این نظرسنجی که با مشارکت ۱۰۹ شرکت آمریکایی که در چین فعالیت صنعتی داشته‌اند، ۴۸ درصد شرکت‌ها می‌گویند که تعطیلی کارخانه‌های آنها در چین چرخه تامین تقاضای آنها را دچار اختلال کرده و از سوی دیگر همه ۱۰۹ شرکت شرکت‌کننده انتظار دارند که شیوع ویروس کرونا و فعالیت آنها در بازارهای جهانی اثرگذار خواهد بود.

کر گیبز، دبیر اتاق بازرگانی آمریکا در چین، می‌گوید: در حال حاضر بزرگترین مشکل شرکت‌های آمریکایی فعال در چین نبود کارگر است چرا که محدودیت‌هایی برای سفر اعمال شده و حتی برخی مناطق این کشور در قرنطینه کامل قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل اکثر کارخانه‌های این شرکت‌ها در چین حتی پس از آنکه مجوز بازگشایی گرفتند نبود کارگر به اندازه کافی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس