اردوغان و پوتین

سخنگوی کرملین اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه درباره دخالت روسیه در لیبی و حضور نظامیان روس در درگیری‌های این کشور آفریقایی را رد کرد.

به گزارش مشرق، سخنان رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه «روسیه در بالاترین سطح در حال مدیریت جنگ در لیبی است»، با واکنش سخنگوی ولادیمیر پوتین مواجه شده است.

به نوشته اسپوتنیک، در ادامه مخالفت‌های آنکارا و مسکو بر سر لیبی، رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه «ان‌تی‌وی»، ضمن اتهام‌زنی به روسیه درباره دست داشتن در درگیری‌های این کشور آفریقایی ادعا کرد، نظامیان روسیه در لیبی حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: گفت‌وگوهای خوبی با پوتین درباره سوریه داشتم

رجب طیب اردوغان در گفت‌وگو با این شبکه ترکیه‌ای افزود: «در حال حاضر روسیه دارد در بالاترین سطح جنگ (در لیبی) را مدیریت می‌کند».

این اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه، امروز دوشنبه با واکنش منفی و انکار «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه مواجه شد.

به گفته سخنگوی کرملین، رئیس‌جمهور روسیه دستوری برای اعزام نیروهای نظامی روسیه به لیبی صادر نکرده است.

پسکوف تصریح کرد: «نه، ولادیمیر پوتین به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه نیروهای (روس) را به لیبی نفرستاده است و چنین دستوری در کار نبوده است».

سخنان اردوغان درباره حضور روسیه در لیبی و پاسخ سخنگوی ولادیمیر پوتین به این اظهارات در حالی مطرح شده که آنکارا و مسکو درباره طرف‌های درگیر در لیبی اختلافاتی دارند.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها، روسیه از نیروهای تحت رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» که به «ارتش ملی لیبی» موسوم هستند، حمایت می‌کند و ترکیه، حامی «دولت وفاق ملی لیبی» به ریاست «فائز السراج» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس