نظامیان آمریکایی

آمریکا در تلاش است که در کنار نیروهای ائتلاف ناتو، پنج هزار نفر از نظامیان خود را در خاک عراق، حفظ کند؛ هر چند پارلمان عراق، مصوبه اخراج این نظامیان را تصویب کرده است.

به گزارش مشرق، «کریم الخیکانی» از تحلیلگران مسائل سیاسی عراق درباره تحرکات جدید ایالات متحده آمریکا برای ابقای نظامیان تروریست خود در خاک عراق هشدار داد.

الخیکانی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «طرف آمریکایی صریحا اعتراف کرد که قصد دارد بیش از پنج هزار سرباز [خود] را در کنار نیروهای ائتلاف ناتو که در عراق حضور دارند، باقی نگه دارد».

بیشتر بخوانید:

افشاگری نماینده پارلمان عراق درباره تحقیقات ترور حاج قاسم

روایت واشنگتن‌پست از هراس نظامیان آمریکایی بعد از ترور شهید سلیمانی

وی بر این باور است که با این توطئه آمریکا، نظامیان این کشور در عراق باقی خواهند ماند، اما این بار تحت یک عنوان دیگر.

این کارشناس تأکید کرد که آمریکا برای باقی نگه داشتن نیروهای خود در عراق، بهانه‌های مختلفی مطرح و تلاش خواهد کرد که «تروریستها را در نوار مرزی سوریه فعال کند».

الخیکانی همچنین گفت که آمریکا ادعا خواهد کرد که به بهانه مبارزه با تروریسم و بر اساس توافقنامه امنیتی ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا با دولت عراق، نظامیان خود را در این کشور باقی نگه خواهد داشت.

وی در عین حال تصریح کرد که «محور مقاومت اجازه نخواهد داد آمریکا در عراق جایگاهی داشته باشد و آن را هدف قرار خواهد داد تا اشغالگری آمریکا، پایان یابد».

این کارشناس عراقی در پایان خاطر نشان کرد، آمریکا هدف حضور نیروهای خود را راهبرد مهمی می‌داند تحت عنوان «قطع مسیر بغداد-دمشق-بیروت- تهران تا بدین ترتیب از رژیم صهیونیستی در برابر تحرکات نیروهای مقاومت حمایت کند».

پارلمان عراق اخیرا مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکا از خاک این کشور را تصویب کرده است، ولی مسئولان آمریکایی با توطئه‌های مختلف، مانع از اجرایی شدن این مصوبه می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس