کد خبر 1042413
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
غلامحسین کرباسچی

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود ۷۰۰۰ نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم.

به گزارش مشرق، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در نشست خبری این حزب که صبح امروز در مجموعه تلاش برگزار شد، با کنایه به احزاب اصلاح طلبی که به نوعی به بهانه رد صلاحیت‌ها انتخابات را تحریم کرده‌اند، اظهار داشت: ما ضمن احترام به دوستانی که در انتخابات حضور ندارند باید بگوییم که نیامدن به عرصه انتخابات شرایط را سخت‌تر می‌کند و اگر به میدان نیاییم مشخص نیست در آینده این نیامدن  چه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند. 

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران نیز در این نشست در پاسخ به این سوال که برنامه این حزب برای حضور در عرصه انتخابات چیست بویژه با توجه به عملکرد فراکسیون امید و مجلس دهم که انتقادات زیادی را به همراه داشته، گفت: ما نمایندگانی چون مطهری و رحیمی را که گرفتار بررسی صلاحیت‌ها شدند و از این مرحله عبور نکردند را شهید عرصه انتخابات می‌دانیم ولی در همین سختگیری‌هایی که در این دوره از انتخابات شده نیروهای ارزشمند دیگر از جمله دوستانی که در این جلسه حضور دارند، هستند که قادرند عملکرد قابل قبولی در مجلس داشته باشند. 

بیشتر بخوانید:

زورآزمایی کارگزاران با اتحاد ملت؛ کدام‌یک قدرتمندتر است؟

روزه سیاسی با صبحـانه، نهـار وشـام

وی افزود: ما بین تکلیف شرعی و تکلیف انسانی احساس می‌کنیم باید بن بست‌هایی که وجود دارد را بشکنیم. ما نمی‌توانیم مردم را دعوت به حضور در انتخابات کنیم ولی علی رغم تایید صلاحیت حدود 7000 نفر از واجدین شرایط به دلایل مختلف در عرصه انتخابات حضور نداشته باشیم. 

کرباسچی گفت: ما در اطلاعیه حزب برای انتخابات 10 سرفصل کلی را در صورت حضور کاندیداهای معرفی شده ارائه داده ‌ایم که برای طولانی نشدن سخنانم خبرنگار سوال کننده درباره برنامه‌های حزب را به این سرفصل‌ها ارجاع می دهم. 

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه نباید نهاد انتخابات که ناموس دموکراسی است را نادیده بگیریم و باید با تمام توان و با کمک احزاب اصلاح‌طلب و به کمک کاندیداهای اصلاح طلبی که در این عرصه حضور دارند، بتوانیم شرایط کنونی را با پیاده سازی سرفصل های اعلام شده بهبود ببخشیم. 

محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در بخش دیگری از این نشست خبری  با بیان اینکه انتخاب اسامی لیست از سوی شورای مرکزی این حزب به کمیته سیاسی و سپس به کمیته انتخابات داده شد و این گروه  در نهایت به لیست یاران هاشمی رسیدند، گفت: کاندیداهایی که در این لیست حضور دارند اگر نتوانند به مجلس راه پیدا کنند نباید ناراحت شوند چراکه وظیفه ما این بود لیستی بدهیم تا کسانی که به مشی حزب کارگزاران اعتقاد دارند به آن رای دهند.

وی افزود: یاران هاشمی عنوان ژورنالیستی بوده که به معنای انتساب لیست به آقای هاشمی و خانواده ایشان نیست.

در ادامه این نشست مرعشی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا با وجود بی اثر بودن رای مردم، باز هم اناا باید در انتخابات شرکت کنند، گفت: آنچه امروز در ایران وجود دارد ذخیره انقلاب مشروطه است و آینده ایران به این زمین خوردن ها و بلند شدن ها بستگی دارد من قبول ندارم که چون نهادهای نظارتی سخت گیری کرده اند پس رای مردم بی اثر است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قبول ندارم که رای مردم بی اثر است، گفت: این مسئله به وضوح در انتخابات 76 و انتخاب آقای خاتمی، در سال 80 که با وجود حضور کاندیداهای زیاد جریان مقابل آقای خاتمی حتی یک میلیون رای بیشتر داشت، در سال 84 که همه خیال می کردند که کاندیدای رقیب آقای قالیباف است ولی آقای احمدی نژاد رای آورد و به همین شکل در دوره های دیگر نیز مشهود بود و دیدیم که آنچه که از نتیجه انتخابات  تصور می‌شد،  به وقوف نپیوست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    11 0
    " انتخابات ناموس دموکراسی است" نابغه این جمله برای حکومت های دموکراتیک است نه ایران. خدا تورو شفا نده ما یک کم بخندیم!
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    14 3
    کرباسچی: انتخابات ناموس دموکراسی است چند سال پیش ادعا میکردید داخل ناموس تقلب شده! - فرمانده به سربازی گفت سرباز این چیه رو دوشت؟ سرباز گفت : جناب فرمانده این تفنگه. فرمانده گفت : تفنگ نه , ناموس. تنفگ ناموس سرباز است.حالا بده تفگ را به بغل دستیت....فرمانده از بغل دستی پرسید حالا این چیه دست تو ؟ سرباز گفت ناموس بغل دستیمه!! اصلاحطلبها آبروی ناموس دمکراسی را در دنیا بردند.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    5 6
    بهههههههههههههههههههههههه جناب مجرم تهران در شهرداری - تو از خودت هم خجالت نمی کشی - ناموس چی کشک چی - ناموسی که با قرتی بازی تاجرگردونها و تاجبخشها و... مهیا باشد وای بروز همه البته از تو دور ازاین فرهنگ چیز دیگری متصور نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس