لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه گفت: مطمئن باشید در بازسازی‌ها نیز در کنار شما خواهیم بود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه، اظهار داشت: ایران و سوریه دو کشور برادر و دوست هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تروریست‌ها توسط آمریکا در این منطقه به وجود آمدند و متاسفانه برخی از کشورهای منطقه نیز از آن‌ها حمایت کردند، اما شما در این استقامت پیروز شدید.

بیشتر بخوانید:

وی خطاب به رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینکه شرایط نسبت به هشت سال گذشته تغییر  کرده است، گفت: در آن زمان یکی از رهبران کشورهای منطقه به ایران آمد. وی گفت: «چرا شما از سوریه حمایت می‌کنید؟ کار سوریه تمام است. دو هفته دیگر با هم در مسجد اموی نماز می‌خوانیم». من به ایشان اعلام کردم که شما اشتباه می‌کنید و ملت سوریه را نمی‌شناسید.

لاریجانی ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه حرف ما را گوش نکردند و امروز متوجه شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آن‌ها این بود که کار سوریه را طی چند هفته تمام کنند. امروز ما به شما و رئیس جمهور و مسئولان سوریه این پیروزی‌ها را تبریک می‌گوییم.

لاریجانی با بیان این که اطمینان داشته باشید  در حمایت از شما راسخ هستیم، افزود: با شناخت کامل از سوریه و منطقه، از شما حمایت کردیم و همچنان حمایت خواهیم کرد و همکاری با شما را یک امر تاکتیکی نمی‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با ذکر  این مطلب که امروز شما وارد صحنه بازسازی و بهبود شرایط اقتصادی شده‌اید، اظهار داشت: تجار ایران و سوریه در شرایط امروز می‌‎توانند با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه گفت: مطمئن باشید در بازسازی نیز در کنار شما خواهیم بود.

رئیس مجلس سوریه: شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت آسمان امنیت را روشن کرده است

حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به رییس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، اظهار داشت: دیدار ما دیدار برادران است، در واقع این دیدار بیانگر رابطه تاریخی و راسخ بین دو کشور است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه پیوند تاریخی ایران و سوریه  توسط رهبران دو کشور سوریه و ایران مرحوم حافظ اسد و مرحوم امام خمینی (ره) ایجاد شده است، بیان کرد: رابطه بین دو کشور تاکنون ادامه پیدا کرده و با خون شهدای دو ملت و  مسئولان دو کشور تقویت شده است.

وی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و یارانش، افزود: خون این شهدا، آسمان امنیت ما را روشن کرده و راه مقاومت را در برابر آمریکا و نظام استکبار  و برای تمامی آزادگان گشوده است.

حموده صباغ ادامه داد: تروریست های احمق‌ تصور کردند با شهادت این فرماندهان می‌توانند آتش مقاومت را خاموش کنند، در حالی که این اقدامات نتیجه عکس خواهد داد و باعث دلگرمی تمام ملت‌ها و دوستداران مقاومت در مقابل آمریکا و استکبارگران خواهد شد.

رئیس مجلس سوریه با اشاره  به عمق روابط و پیوندهای بین رهبری دو کشور و ملت، گفت: از جمهوری اسلامی به خاطر تمام حمایت‌‎هایی که در مقابل تروریسم از سوریه داشته، تشکر می‌کنم.

حموده صباغ ابراز امیدواری از این که روابط ایران و سوریه در سایه رهبران دو کشور گسترده‌تر شود و پیشرفت کند، اظهار داشت: ما اشتیاق داریم که هرچه سریعتر پیروزی نهایی فرا برسد و با هم این پیروزی را جشن بگیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس