کیسه زباله

با قراردان اسناد و مدارک مهم خود در داخل یک کیسه فریزر شما می‌توانید آنها را از خطر گم شدن، نفوذ رطوبت و خراب شدن جلوگیری کنید.

هیچ موجود زنده‌ای به اندازه انسان برروی کره زمین تاثیر گذار نبوده همیشه تقابل انسان با طبیعت و اثری که هنگام سفر احتمالا با خود به جای می‌گذارد به‌عنوان یک چالش مهم مطرح بوده‌است. بدون شک موضوع حفاظت از طبیعت بحث جدیدی نیست و چندین سال هست که علاقه‌مندان  و دوست‌داران طبیعت در این زمینه فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند. اما بحث ما در اینجا بیشتر به سفر کردن و اقلام کاربردی که باید همراه داشته باشیم تمرکز دارد این وسیله کاربردی کیسه زباله و کیسه فریزر است. به صورت کلی کیسه زباله و کیسه فریزر در سفر کاربردهای مختلفی می‌توانند داشته باشند و ما در اینجا قصد داریم از دو منظر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم:

  1. از منظر حفاظت از محیط زیست، آلوده نکردن، رها نکردن زباله در طبیعت و پاکسازی محیط زیست با استفاده از کیسه زباله
  2. از منظر استفاده‌های خلاقانه و کاربردی در شرایط اضطراری در طبیعت با استفاده از کیسه زباله و کیسه فریزر

جدال و سرگرمی از جمله غرایز آدمی ست. افراد به مسافرت‌های طولانی می روند تا از طبیعت و زیبایی‌های خلقت لذت ببرند و از روح پاک آن انرژی دوباره بگیرند. انسان از هیجان موج‌های پرخروش به وجد می‌آید و به جلو پیش می‌رود، ارتفاعات پراقتدار او را به مبارزه علیه نا امیدی وا می‌دارد و در یک جمله طبیعت به انسان حیات می‌بخشد و بُعد مادی و غیر مادی بشر را تأمین می‌کند.

حال وظیفه ی ما در برابر این همه لطف چیست؟ ما از روح طبیعت با خبریم و به پاس احترامش که تراوش حیات است برای بقای انسان، افراد را برای حفاظت از ریشه‌های بقای خود به استفاده درست و ترویج فرهنگ رها نکردن زباله در طبیعت دعوت می‌کنیم. همچنین ما برای انتقال این سرمایه به نسل‌های آینده باید کوشا باشیم. یکی از مهمترین کارهایی که ما در زندگی روزمره‌مان می‌توانیم انجام دهیم استفاده درست از وسایل و رها نکردن آنها در طبیعت است و همچنین کمک به برگشتن زباله‌ها به چرخه بازیافت و استفاده‌های مجدد و خلاقانه از آنهاست. کیسه زباله یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اقلامی است که نقش بسیار حیاتی در پاکسازی طبیعت و کمک به بازگرداندن زباله‌ها به چرخه بازیافت را دارد.

پس طبق وظیفه‌ای که ما در قبال طبیعت و نسل‌های آینده داریم زمان سفر و طبیعت گردی حتما کیسه زباله به همراه داشته باشیم تا بتوانیم زباله‌ها را داخل آن قرار داده تا زباله‌های خود را از طبیعت به چرخه بازیافت برگردانیم. بدون شک حفاظت از طبیعت مسئولیت اجتماعی همه‌ی ما می‌باشد و ما نباید از کنار زباله‌های رها شده در طبیعت با بی توجهی رد شویم و با کیسه زباله‌هایی که همراه خود در سفر و گردش داریم می‌توانیم جهت پاکسازی محیط ریست از زباله‌های رها شده استفاده کنیم.

مباحثی که تا اینجا مطرح شد مربوط به اهمیت حفظ محیط زیست و زیبایی‌های خلقت بود اما در خیلی موارد دیگر ما زمان بروز برخی شرایط اضطراری استفاده‌های خلاقانه‌ی نیز از کیسه زباله و کیسه فریزر می‌توانیم داشته باشیم که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

جدا نگه داشتن اقلام کثیف یا خیس از هم

در روزهای بارانی می‌توان با قرار دادن لباس‌های خیس یا کثیف در داخل یک کیسه فریزر یا کیسه زباله و سپس قرار دادن آن در کوله یا کیف در کنار دیگر وسایل‌تان، بدون نگرانی درباره خیس یا کثیف شدن دیگر وسایل‌تان، از طبیعت لذت ببرید. به عنوان مثال اگر شما در سفر شنا کردید و نیاز دارید مایو یا لباس شنای خیس خود را در کوله‌تان قرار دهید تا بعدا شسته و خشک کنید کیسه فریزر می‌تواند در این زمینه برای شما خیلی مفید و کاربردی باشد.

قرار دادن غذا، وسایل پخت و پز و مواد بهداشتی در داخل کیسه فریزر و کیسه زباله

درست کردن غذا در طبیعت دشواری‌ها و سختی‌های خود را دارد برای همین سختی‌ها خیلی از طبیعت‌گردان یا کوهنواردان غذای سفر خود را پخته و در بسته‌های کیسه فریزر بسته‌بندی کرده و در طبیعت از آن استفاده می‌کنند یا برای گرم کردن غذا نیاز به ظرف، کپسول گاز کوهنودری یا زغال دارند که می توانند این اقلام را داخل یک کیسه زباله یا کیسه پلاستیکی دیگری بسته بندی و داخل کوله قرار داهند تا هم حمل و نقل راحتی داشته ‌باشند و هم در زمان مصرف، براحتی از آن استفاده داشته باشند. یا اگر نیاز دارید از ظرف‌هایی که همراهتان هست مرتب در وعده‌های مختلف استفاده کنید نیاز به شستشوی آنها دارید که برای این موضوع نیز شما می‌توانید قبل از سفر مقداری مواد شوینده ظرف داخل کیسه فریزر ریخته و همراه خود داشته باشید.

جلوگیری از خیس شدن و کثیفی در موقع بارندگی

شاید یکی از خلاقانه‌ترین استفاده از کیسه زباله در روزهای بارانی و مه‌آلود در طبیعت پوشیدن یک کیسه زباله بلند است که می‌تواند هم شما و هم وسایل همراه‌تان را از خیس شدن محافظت کند. همچنین به عنوان کاور می‌توانید برروی کوله یا وسایل خود بکشید تا از نفوذ رطوبت و آب به داخل برخی وسایل جلوگیری کند. استفاده دیگر کیسه زباله بلند در هنگام بارنده‌گی در زمان استراحت است برای اینکه لباس‌ها و وسایل شما هنگام قراردادن یا نشستن یا چادر زدن کثیف نشود شما می‌توانید یک یا دوتا کیسه زباله بادوام را پاره کرده و در زمین پهن کنید و وسایل خود را برروی آن قرار دهید تا کثیف یا خیس نشوند.

سالم نگه داشتن اسناد و مدارک خود در طول سفر

با قراردان اسناد و مدارک مهم خود در داخل یک کیسه فریزر شما می‌توانید آنها را از خطر گم شدن، نفوذ رطوبت و خراب شدن جلوگیری کنید.

علاوه براین موارد، موراد بسیار زیادی وجود دارند که شما ‌می‌توانید برای حفظ طبیعت و آسانی سفر از کیسه فریزر و کیسه زباله استفاده داشته باشید که در مقاله برخی از آنها به عنوان نمونه اشاره شد.

برند آیری پلاست یکی از برندهای پیشرو در زمینه تولید کیسه زباله و کیسه فریزر است که نقش مهمی را نیز در فرهنگ‌سازی و حفظ محیط زیست ایفا می‌کند و یکی از کمپین‌های موفق و خلاقانه این برند که با هدف فرهنگ‌سازی و بالا بردن سهم صدای حفظ طبیعت و استفاده درست از محصولات مصرفی صورت گرفت کمپین "پلاستیک برای ماست، نه برای طبیعت" می‌باشد.  که این کمپین با استقبال بسیار خوبی از طرف ذینفعان گسترده این برند مواجه شده است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر محصولات این برند برتر می‌توانند به سایت آیری پلاست مراجعه کنند.


**این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس