کد خبر 1042038
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
هدایت ممبینی

ثبت نام به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال به نظر پایه‌های ریاست ممبینی بر کمیته داوران را لرزان کرده و هیات رییسه با انتصاب‌هایی در دپارتمان داوری، به نظر به دنبال کنار گذاشتن او است.

به گزارش مشرق، در بین اسامی کاندیدا برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، در حالی نام هدایت‌الله ممبینی دیده می‌شود که او اکنون عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال به سرپرستی حیدر بهاروند است و در انتخابات پیش رو نیز قرار است با او رقابت کند. اتفاقی که ظاهرا به مذاق سئول‌نشین‌ها خوش نیامده و مقدمات رفتن ممبینی از فوتبال را کلید زده است.

در آستانه یک ماه تا انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، در اقدامی عجیب علیرضا سهرابی به عنوان رییس دپارتمان داوری انتخاب شده است، البته با توجه به حضور یک ماهه کادر فعلی در فدارسیون فوتبال، انتخاب سهرابی در پست جدید دور از انتظار بود. اتفاقی که می‌تواند به عنوان اهرمی پرفشار برای همراهی ممبینی با جریان غالب در مدیریت انتخابات آتی فوتبال تفسیر شود.

به نظر می‌رسد حضور در دپارتمان داوری و ثبت نام سهرابی به عنوان نامزد حضور در هیات رییسه با فشار سایر اعضای مجمع و هیات رییسه فدراسیون فوتبال بوده تا به نوعی پروژه کنار گذاشتن ممبینی یا همراه کردن او وارد فاز تازه‌ای شود. اتفاقی که شاید ممبینی هم انتظار آن را نداشت، ولی بنظر رییس فعلی کمیته داوران حالا باید تاوان تصمیمش برای رقابت در انتخابات ریاست را این‌گونه پس بدهد.

بیشتر بخوانید:

۵ نامزد ریاست فوتبال ۱۰ امضای خود را گرفتند

 مدیران با نفوذ در فدراسیون فوتبال در این روزها نشان داده‌اند که برنامه بلند مدتی برای فوتبال دارند و نمی‌خواهند قافیه را به راحتی به سایر رقبا ببازند. آنها پس از تهدیدهای اخیر دستگاه‌های قضایی، حالا به دنبال انتخاب گزینشی افرادی هستند تا پس از مجمع با تیمی کامل مدیریت امور را به دست بگیرند.

شنیده‌ها حاکی از این است که پس از انتصاب‌های جدید در فدراسیون فوتبال، قرار است ممبینی از سمتش برکنار شده و سرپرستی برای کمیته داوران انتخاب شود. بعد از آن نیز به احتمال خیلی زیاد، علیرضا سهرابی به عنوان رییس جدید کمیته داوران منصوب خواهد شد.

در سوی دیگر اما ممبینی هم بیکار ننشسته و می‌داند بیش از پیش صندلی‌اش لرزان شده و باید از یک ماه فرصت باقی مانده نهایت بهره را ببرد. او اخیرا با حضور در ستاد انتخاباتی یک نماینده‌ با نفوذ مجلس در کهکیلویه و بویراحمد، در حال قدرت‌سازی است تا رقیبان به راحتی نتوانند او را از میدان مدیریتی فوتبال اخراج کنند.

ممبینی با ثبت نام به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال و حضور در راس داوری فوتبال از نگاه رقیبانش دچار نوعی تضاد منافع شده که با همین حربه نیز بدنبال تعدیل قدرت او هستند. البته به نظر این موضوع خیلی برای این داور بازنشسته مهم نیست و او به دنبال گرفتن پست‌های بزرگ‌تر در فوتبال است.

باید منتظر ماند و دید که جنگ علنی هیات‌ رییسه با یک عضو آن چگونه پایانی خواهد داشت. آیا ممبینی حذف می‌شود یا رقیبان او مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس