کد خبر 1042032
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
نتانیاهو و ترامپ

اعضای کمیته اجرایی طرح موسوم به «معامله قرن» تیمی آمریکایی-صهیونیستی هستند و قرار است در گام اول برای تحقق الحاق شهرک‌های صهیونیستی تلاش کنند.

به گزارش مشرق، کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعضای کمیته اجرایی طرح آمریکایی «معامله قرن» را فاش کرد.

بر اساس گزارش مذکور، اعضای این کمیته، آمریکایی و صهیونیست هستند و توسط خود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده‌اند تا در وهله اول مسأله بسط «حاکمیت اسرائیل» بر شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به عنوان بخشی از معامله قرن را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد وزیر امور خارجه عمان از «معامله قرن»

تجمع لبنانی‌ها در «بیروت» در محکومیت «معامله قرن»

اعضای این کمیته را «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، مشاور وی «آریه لیتستون» (Aryeh Lightstone)، «اسکات لایت» (Scott Leith) مسؤول امور اسرائیلی-فلسطینی در شورای امنیت ملی آمریکا، «ران درامر» (Ron Dermer) سفیر اسرائیل در آمریکا، «رونن پرتز» (Ronen Peretz) مدیر دفتر «بنیامین نتانیاهو» و «یریو لوین» (Yariv Levin) از وزرای حزب لیکود تشکیل می‌دهند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا گزارشی درباره شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری منتشر و اسامی ۱۱۲ شرکت دخیل در ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن را اعلام کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش سازمان ملل متحد ، اعلام کرد روابط خود با کمیسیونر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر را به حالت تعلیق درمی‌آور.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس