کد خبر 1041866
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
جنگنده تورنادو

یک مقام نظامی یمن گفت سلاحی که در سرنگونی جنگنده تورنادوی متجاوز سعودی استفاده شده سامانه دفاع هوایی بومی و پیشرفته بوده است.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی عالی رتبه در وزارت دفاع یمن روز شنبه گفت که سلاح مورد استفاده در سرنگونی جنگنده تورنادوی سعودی در استان جوف یمن، بخشی از پدافند جدیدی بوده که سامانه‌ای بومی و پیشرفته است.

ببینید:

فیلمی از لحظه هدف قرار دادن جنگنده تورنادوی ائتلاف سعودی

وی که با شبکه خبری المسیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «این تجربه عملی نخست در رابطه با سلاحی است که در سرنگونی جنگنده تورنادو از آن استفاده کردیم.»

این مقام نظامی یمنی تاکید کرد که سامانه دفاع هوایی جدید یمن مانعی جدی در برابر جنگنده‌های دشمن متجاوز خواهد بود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (شنبه)، از سرنگونی یک فروند جنگنده «تورنادو» وابسته به ائتلاف سعودی که بر فراز استان «الجوف»یمن در حال انجام عملیات خصمانه بود، خبر داد.

این مقام نظامی یمنی خبر داد این جنگنده ائتلاف متجاوز سعودی، به‌وسیله موشک پیشرفته زمین به هوا، با فناوری جدید ساقط شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    12 0
    به تیر غیب زده شد
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    2 6
    این ها سلاح بومی اشون فقط قات
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
      2 0
      یمن در گذشته و حالا یکی از مراکز عمده ی تبادل سلاح در دنیا بود به طوریکه پیشرفته ترین تسلیحات و قطعات نظامی رو می تونستید در یمن پیدا کنید. حتی خود ایران هم در برهه ای، تجهیزات و قطعات مورد نیاز خودش رو از یمن خریداری می کرد. بنابراین سلاح های پیشرفته ای که در یمن استفاده می شوند اتفاق عجیبی به شمار نمی آید، این حرفها هم که یمنی ها پا برهنه هستند و چنان و چنین حرف مفت است. اگر پابرهنه هستند چطور عربستان و امارات که روی هم بیشترین بودجه ی نظامی را دارند، از پس یمنی ها برنیامده اند؟
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
      0 0
      فعلا با همین قات جلوی ارتش میلیاردی ال سعود ایستادن !! تو هم با گل و کراک تو دهنت زورت اومده و چرت و پرت مینویسی
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    9 0
    جوووونم ببینم یه ایران دیگه از دل این شیر بچه های یمن، هم نژادهای عزیز ما بیرون میاد یا نه.. :)
    • وحید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
      1 0
      نژاد مهم نیس برادر. تیره و نژاد برای دسته بندی موجودات دیگه بهتره. برای ما هدف و افکار هست که دسته بندی مون می کنه. در عین حال که باید همه نژادها و اقوام را به یک چشم دید و حقوق همه را رعایت کرد، نباید ملاک مون نژاد باشه.
  • باران BG ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    اینکه کشوری مثل امریکا و انگلیس و فرانسه به عربستان تا بن دندان مسلح باز سلاح و تجهیزات میفرستن و کمک اطلاعاتی و پشتیبانی هوایی هم میکنن ولی باز شکست میخورن، فقط یک چیزه ایمان بخدا در مبارزه با استکبار و نوچه های اونه، البته ما اگر کمک هم کنیم وباید هم کمک کنیم وظیفه دینی شرعی و انسانی ماهست.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    یمنی ها باید به سیستم های پدافندی پسیوحرارتی هم مجهز شوند مثل حرز نهم چون قابل سرکوب شدن توسط ضدرادارهای هواپیماهای دشمن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس