کد خبر 1041819
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
ظریف هایکو ماس

وزرای خارجه ایران و آلمان در مونیخ اوضاع کنونی منطقه و آخرین تحولات مربوط به برجام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان حضور دارد، امروز (شنبه) با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود در حاشیه این نشست دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:

ظریف: ترامپ پس از خروج از برجام منتظر بود تا حکومت ما فروبپاشد

در دیدار امروز ظریف و هایکو ماس اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا و همچنین بررسی راه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر خارجه قرار گرفت.

هایکو ماس ۱۶ دی ماه و پس از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با محمدجواد ظریف تلفنی گفتگو کرده بود.وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی هایکو ماس، ضمن اعلام ناخرسندی ایران از موضع اخیر آنها در خصوص برجام، دولت آمریکا را مسئول هرگونه تنش و ناامنی در منطقه به ویژه پس از ترور سردار سلیمانی خوانده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که پنجشنبه شب 25 بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، دیروز و امروز (جمعه و شنبه) در حاشیه این نشست با برخی مقامات حاضر دیدار و گفتگو کرد. نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا، وزرای خارجه اوکراین، عمان، چین، ژاپن، اسپانیا، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک و واتیکان، گروه الدرز، گروه اقدام بحران، اعضای شورای روابط خارجی پارلمان اروپا و رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی از جمله کسانی بودند که ظریف در مدت حضورش در مونیخ با آنها دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین در نشست وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی حضور یافت و ضمن تأکید بر پرهیز از سیاسی شدن قضیه، آمادگی تهران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مسئله مجددا اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    6 0
    وزیر برجام :/ خدایا چی می شد ما هم یه وزیر امور خارجه داشتیم. هعی. هووفففف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس