بواسیر که به انگلیسی به آن hemmorhoid هم گفته می شود، عارضه ای است که منجر به گشاد شدن و ایجاد تورم در شریان های ناحیه مقعد شده و احساس ناخوشایندی را برای بیمار بوجود می آورد. وارد آمدن فشار بیش از اندازه به ناحیه مقعد، باعث کشیدگی و التهاب عروق این ناحیه و بروز بواسیر یا هموروئید خواهد شد. اگر این عارضه در داخل کانال مقعد و بخش انتهایی راست روده ایجاد شود (بواسیر داخلی) و در صورتیکه عروق خونی بیرون و اطراف مقعد را درگیر کند (بواسیر خارجی) است.

امروزه به دلیل سبک تغذیه و زندگی نادرست، آمار مبتلایان به هموروئید در حال افزایش است. این عارضه می تواند علل گوناگونی از قبیل چاقی، ژنتیک، یبوست و خشکی مدفوع در طولانی مدت، اسهال مداوم، زایمان و بارداری، نشستن زیاد و کم تحرکی، مصرف نکردن فیبر و مایعات کافی، سن و… داشته باشد.

اما هموروئید چه علائمی دارد؟ همانطور که در بالا اشاره شد بواسیر می تواند انواع و درجات مختلفی داشته باشد که علائم آنها هم متفاوت است.

بواسیر داخلی به علت قرار گرفتن در داخل رکتوم، قابل مشاهده نیست و شاخص ترین نشانه آن خونریزی و در مواقعی خارش و سوزش هنگام حرکات روده ایست. در بعضی مواقع برای تشخیص این نوع هموروئید نیاز به آزمایشاتی نظیر کولونوسکوپی است.

اما هموروئید خارجی به دلیل توده ای که در خارج از مقعد ایجاد می کند با شرح کامل علائم توسط بیمار به راحتی و با معاینه فیزیکی قابل تشخیص است. علاوه بر اینکه این نوع بواسیر درد و ناراحتی بیشتری ایجاد می کند.

بیماران مبتلا به هموروئید به دلیل علائم آزاردهنده این بیماری، معمولا به دنبال راهی برای درمان سریع و رهایی از این بیماری می باشند اما بخاطر ترس از تیغ جراحی، معمولا از مراجعه به پزشک اجتناب می کنند. گاهی افراد با استفاده از روش های خانگی، روند درمان بواسیر را به تاخیر می اندازند و باعث پیشرفت و پیچیده تر شدن بیماری می شوند. البته درمان خانگی می تواند در مراحل ابتدایی و برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 موثر باشد، اما در صورتیکه بعد از چند روز بیماری شما رو به بهبودی نرفت باید به سراغ روش های پزشکی درمان بواسیر بروید.

روشهای مختلفی برای جراحی هموروئید وجود که در بین آنها، درمان بواسیر با لیزر به عنوان روشی نوین توانسته جای جراحی معمولی را پر کند. شاید لیزر به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به عمل سنتی دارد مورد توجه بیماران قرار گرفته است. از مزایای لیزر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

- بیمار هنگام عمل درد و خونریزی احساس نخواهد کرد

- این روش بدون بیهوشی و بصورت سرپایی در کلینیک انجام می شود

- نیازی به بستری و گذراندن دوران نقاهت نمی باشد

- روش لیزر هیچگونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت

- این روش در کمتر از یک ساعت انجام می شود

البته هنوز هم عمل جراحی به روش قدیمی، در بعضی از بیمارستان ها انجام می شود که همراه با مشکلات زیادی برای بیمار است. مراحل عمل معمولی هموروئید، اینگونه است که بیمار یک روز قبل در بیمارستان بستری می شود و پس از انجام عمل تحت بیهوشی، به مدت یک تا دو روز در بیمارستان بستری است.

علاوه بر اینکه بیمار باید متحمل درد و خونریزی زیادی شود، گذراندن دوران نقاهت طولانی از دیگر نکات منفی این روش درمان است. همچنین این جراحی می تواند عوارضی مثل بازگشت بیماری یا آسیب دیدگی عضلات لگن و بی اختیاری را به همراه داشته باشد.

در مقابل درمان بواسیر با لیزر هیچ یک از مشکلات و عوارض عمل سنتی را به دنبال ندارد و برای درمان انواع هموروئید داخلی و خارجی، ترومبوزه و خونی قابل استفاده است. در ادامه به بررسی هزینه درمان و عمل جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر می پردازیم:

هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر

نگرانی بیشتر بیماران درباره هزینه درمان بواسیر با لیزر است و همه تصور می کنند هزینه لیزر خیلی بیشتر از جراحی سنتی است. در اینجا موارد پر اهمیت برای تعیین دقیق هزینه لیزر هموروئید را با هم بررسی می کنیم:

برای اینکه هزینه درمان بواسیر با لیزر مشخص شود، باید حتما معاینه بالینی توسط دکتر متخصص انجام شود. یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین دقیق هزینه، شدت پیشرفت و پیچیدگی بیماری است. هرچقدر بیشتر از زمان شروع بیماری شما گذشته باشد، بی شک درمان آن هم سخت تر خواهد بود.

همچنین نوع بواسیر (داخلی یا خارجی، ترومبوزه،خونی،پرولاپس) هم می تواند در تعیین هزینه لیزر نقش داشته باشد.

مورد بعدی پزشک و کلینیکی است که برای درمان بیماری تان به آن مراجعه می کنید. دستمزد پزشک و تجهیزات کلینیک می توانند در تعیین هزینه جراحی بواسیر یا هموروئید با لیزر تاثیرگذار باشند.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، مدت زمان بستری و آیتم های دیگر مربوط به جراحی سنتی است که هزینه های این درمان را افزایش می دهند. اگر برای شما صرفه جویی در زمان و پیشگیری از اتلاف وقت اهمیت دارد، باز هم تنها راه حل استفاده از لیزر است. درمان هموروئید با لیزر کمتر از یک ساعت زمان می برد و بیمار بعد از عمل می تواند به روال عادی زندگی خود برگردد. این در حالی است که دوران نقاهت جراحی معمولی و پانسمان و مراقبت از زخم حداقل یک تا دو هفته زمان می برد. با در نظر گرفتن این شرایط، در نهایت هزینه لیزر و جراحی سنتی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

بیمه هزینه لیزر هموروئید را تقبل می کند؟

روش لیزر هموروئید به دلیل مدت زمان کوتاه جراحی، جزء روش های درمان سرپایی این عارضه به حساب می آید. معمولا بیمه هزینه عمل های سرپایی و بدون بیهوشی که نیازی به بستری ندارند را  پرداخت نمی کند. اما بعضی از بیمه های تکمیلی، بخشی از هزینه درمان هموروئید با لیزر را به بیمار پرداخت می کنند. می توانید با پرس و جو از کلینیک و یا بیمه تکمیلی تان، از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

  ‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس