کد خبر 1041475
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
اندیشکده بروکینگز

یک اندیشکده آمریکایی معتقد است مجموع تحرکات آمریکا موجب شده خاورمیانه به سمتی پیش رود که به شکل فزاینده‌ای به نفع ایران است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وب‌سایت اندیشکده بروکینگز در تحلیلی نوشت: در وضعیت گسترش تنش میان ایران و ایالات متحده، سه واقعیت کلیدی نمایان شده است؛ عدم برخورداری آمریکا از راهبردی مشخص، حرکت خاورمیانه به نفع ایران و نیاز واشنگتن به راه‌هایی برای اولویت‌بندی دوباره در منطقه.

بیشتر بخوانید:

اصلاح‌طلبان؛ چند هفته تا خروج از دموکراسی/ "تحریم خاموش انتخابات" با تقلید از سیاسیون ترینیداد و توباگو!

راهبرد آمریکا در برابر ایران و حتی کل منطقه، راهبردی آشفته و ناشیانه است. دولت ترامپ اقداماتی انجام می‌دهد که کاملا در تضاد با اهداف راهبردی است. از یک سو در راهبرد امنیت ملی و دفاعی‌اش، کاهش تمرکز بر خاورمیانه و رقابت قدرت با چین و روسیه را هدف‌گذاری می‌کند و از سوی دیگر اقدامات و سیاست‌هایی را پیش می‌گیرد که افزایش تنش در روابط با ایران و بنابراین گرفتاری بیشتر در خاورمیانه و همچنین گسترش نفوذ روسیه و چین را به همراه دارد.

خاورمیانه در مسیری پیش می‌رود که به شکلی روزافزون به نفع تهران است. مسائل سوریه، لبنان، عراق و یمن و حتی موضع‌گیری‌های کشورهای خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که دلخواه تهران است. ظرفیت و قابلیت نیروهای نیابتی ایران در گستره منطقه در حال رشد است و تهران همیشه راهی برای تامین سرمایه اولویت‌هایش می‌یابد.
ایالات متحده همچنان در برزخ خاورمیانه گرفتار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    0 0
    بااین تفاوت که سردارقاآنی مثل شهید سلیمانی مظلوم نیست که توسط جاسوسهای عراقی،سوری،لبنانی،فلسطینی...وامریکایی ترور بشه-وتا انتقام سرداردلها را با نابودی ومحو کامل اسرائیل وبیرون راندن ابرقدرت امریکا وغرب ازمنطقه نگیره،ول کن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس