بزرگداشت نهمین سالگرد انقلاب مسالمت‌آمیز بحرین

مردم بحرین نهمین سالگرد انقلاب مسالمت آمیز خود را در سایه حاکم بودن فضای سرکوب و خفقان شدید گرامی داشته و بر ادامه مبارزات مشروع خود تا تحقق اهدافشان تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از منابع بحرینی، شماری از مناطق بحرین در نهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه که سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد، شاهد جنبش مردمی چشمگیر و برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز بود.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله عیسی قاسم: ملت‌های اسلامی موضعی قاطع در برابر معامله قرن اتخاذ کنند

با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی آل خلیفه با هدف کاهش جنبش مردمی و استقرار آنها برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز، مناطق متعددی از بحرین از جمله منامه شاهد برگزاری تظاهرات و رویارویی با نیروهای پلیس سرکوبگر بود.

این تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق «البلاد القدیم، السهلتین الجنوبیة والشمالیة، السنابس، المصلّی، جدحفص، کرباباد، المنطقة الشمالیة، المقشع، القدم، کرّانة،جنوسان، أبوصیبع، الشاخورة،الدراز و بنی جمرة. بود.

همچنین منطقه غربی دمستان، کرزکان، المالکیة، دار کلیب و شهرکان شاهد اعتراضات خشم مردم بحرین بود که خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و بر پایبندی به مطالبات مشروع خود که انقلاب ۱۴ فوریه در ۹ سال پیش به خاطر آن آغاز شد، تاکید کردند.

جزیره المحرق و مناطق وسیعی در جزیره ستره، همزمان با نهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه، شاهد تحرکات گسترده مردمی بود.

در منطقه المقشمع در المنطقه الشمالیه شهروندان بر روی بام منازلشان فریاد الله اکبر سر دادند. نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه تعداد زیادی از تجمعات مردمی را سرکوب کردند، آنها با پرتاب گاز اشک آور به سمت تظاهرات کنندگان، شماری از آنها را بازداشت کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز تصاویری از رهبران معارضه و شهدا و بازداشت شدگان را در دست داشته و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم حاکم بر بحرین خواستار پایان انحصار قدرت در این کشور از سوی این رژیم شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی آل خلیفه تعدادی ایست بازرسی در نزدیکی سترة، السنابس، و اماکن دیگر برای مقابله با تظاهرات ایجاد کرده بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های انقلابیون بحرین، تظاهرات کنندگان شعارهایی در مخالفت با رژیم آل خلیفه سر داده و بر چنگ زدن خود به اهداف انقلاب و تحقق مطالبات مشروع شامل پایان حکومت دیکتاتوری، رسیدن به حق تعیین سرنوشت و برپایی نظام سیاسی که عدالت و مساوات را میان تمام قشرهای مردم محقق کند، تاکید کردند.

معترضان همچنین بر ضرورت آزادی زندانیان سیاسی تاکید کردند. تظاهرات در سایه استقرار گسترده مزدوران و شبه‌نظامیان وابسته به وزارت کشور آل خلیفه برگزار شد.

از سوی دیگر مناطق مختلف بحرین شاهد فراخوان‌هایی برای نافرمانی مدنی از سوی گروه‌های معارض همزمان با نهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بود.

طی دو روز اخیر مناطق مختلف بحرین شاهد نافرمانی همچون بسته شدن اماکن و مراکز تجاری، اعلام اعتصاب عمومی از جمله اعتصاب دانش آموزان، خاموشی چراغ‌های بیرونی منازل و امتناع از سفر از طریق پل زمینی و دیگر گذرگاه‌ها بود.

تجمع اعتراض‌آمیز در برابر سفارت بحرین در لندن

از سوی دیگر شماری از فعالان معارض بحرینی همزمان با نهمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ میلادی در برابر سفارت رژیم بحرین در لندن تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

فعالان بحرینی در این تجمع خواستار توقف بازداشت فعالان و معارضان و آزادی تمام زندانیان دربند آل خلیفه و بازخواست عاملان شکنجه زندانیان شدند. فعالان بحرینی بر حمایت از جنبش مردمی و مطالبات سیاسی مردم بحرین و حق مردم در تعیین سرنوشت و تشکیل نظام سیاسی که عدالت و برابری را محقق کند، تاکید کردند.

علی مشیمع فرزند رهبر جنبش حق در سخنانی به اقدامات تجاوزکارانه آل خلیفه از جمله محروم شدن پدرش از درمان لازم به سبب مخالفت رژیم آل خلیفه اشاره کرد.

گروه‌های معارض بحرینی شعار یکپارچه‌ای برای برنامه‌های ویژه نهمین سالگرد انقلاب مسالمت آمیز بحرین با عنوان « در مسیر پیروزی» انتخاب کرده و خواستار مشارکت گسترده مردم در فعالیت‌ها و برنامه‌های مسالمت آمیز از جمله نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی شده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس