حلب بزرگ.jpg

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پیروزی‌های خیره‌کننده‌ای را در غرب استان حلب به دست آورده‌اند و خطوط دفاعی تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه را در هم شکسته‌اند.

به گزارش مشرق، صبح روز چهارشنبه (بیست و سوم بهمن ماه) رزمندگان جبهه مقاومت پس از بازگرداندن امنیت و آرامش به غرب شهر حلب (تثبیت مواضع در محله های الراشدین ۴ و خان العسل)، عملیات را علیه گروهک های تروریستی برای پاکسازی ارتفاع راهبردی «الهندسه» ادامه دادند.

پس از چند ساعت درگیری سنگین در این محور در نهایت ارتفاع «الهندسه» از اشغال عناصر تروریستی خارج شد؛ این ارتفاع راهبردی از محور شرقی بر ساختمان انجمن خبرنگاران و از محور جنوبی بر محله خان العسل اشراف دارد و رزمندگان جبهه مقاومت در این ارتفاع تحرکات تروریست ها را در محور جنوبی محله «المنصوره» در غرب شهر حلب رصد می‌کنند.

رزمندگان جبهه مقاومت در محور جنوب غرب شهر حلب نیز از سمت شهرک «کلاریه»، حملات گسترده ای را علیه تروریست‌ها انجام دادند و موفق شدند شهرک مهم «ابوشیلم» را تحت کنترل دربیاورند و به بخش دیگری از بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» رسیدند و راه را برای پیشروی به سمت شهرک های «زهره المدائن و المغیر» باز کردند.

در محور شمالی شهرک «العیس» نیز رزمندگان جبهه مقاومت با وجود تهدیدهای ترکیه و حملات گسترده تروریست‌ها موفق به پیشروی شدند و غروب روز چهارشنبه توانستند شهرک های «شیخ علی، ارناز، عراده و ظهر شیخ علی» را پاکسازی کنند.

با پیشروی هایی که در این محور حاصل شد، بخشی از جاده «اتارب» به سمت بزرگراه «دمشق - حلب» از اشغال تروریست ها خارج و به کنترل رزمندگان جبهه مقاومت درآمد و همچنین بخش هایی از شمال بزرگراه «دمشق - حلب» به همراه شهرک های «قناطر و الکماری» امن تر شد.

به گزارش مشرق، با آزادی شهرک های «شیخ علی، ارناز، عراده و ظهر شیخ علی» علاوه بر مسدود شدن جاده «گذرگاه مرزی باب الهوی» به شهر «حلب»، فشار بر تروریست ها در شهرک های «المغیر، کفرجوم شرقی، تلال قرطبه» افزایش یافت.

باز شدن راه رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق «ریف المهندسین اول و دوم، کفرجوم غربی، الرضوان، هنگ۴۶ » در غرب استان حلب نیز یکی دیگر از نتایج پاکسازی این ۴ شهرک بود.

به گفته منابع میدانی، چهارشنبه شب، گروهک های تروریستی با انجام حملات گسترده از محور «ریف المهندسین دوم، هنگ ۴۶ و شهرک کفرنوران» تلاش زیادی کردند شهرک های «شیخ علی، ارناز، عراده، میرناز و کفرحلب» را دوباره به اشغال دربیاورند.

عناصر تروریستی در تلاش بودند با اشغال این سه شهرک، رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه را از مناطق جنوبی شهر مهم و راهبردی «اتارب» از جمله «ریف مهندسین دوم و کفرنوران» دور کنند که با واکنش قاطع مواجه شدند و ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، صبح روز پنج شنبه (بیست و چهارم بهمن ماه) نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک های تازه آزاد شده، عملیات را از سه محور برای پیشروی در غرب شهر و استان حلب علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور نخست عملیاتی را از محله «خان العسل» در غرب شهر حلب به سمت شهرک راهبردی «کفرناها» انجام دادند و در محور دوم نیز حملاتی را از سمت شهرک تازه پاکسازی شده «ابوشیلم» در محور جنوب غرب شهر حلب به سمت مناطق شمالی بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» از جمله برای آزادی «زهره المدائن» آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در محور سوم نیز که عمدتا نیروهای سوری حضور داشتند، عملیات از سمت محور شمال شرق شهرک تازه آزاد شده «شیخ علی» علیه گروهک های تروریستی در حومه جاده «هنگ ۴۶ - حلب» ادامه پیدا کرد.

رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش شوریه عملیات را در این سه محور با هدف تامین امنیت مناطق شمالی بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» از جمله پاکسازی «الرضوان، تلال قرطبه، زهره المدائن و...» و محاصره تروریست ها در شهرک های «المغیر و کفرجوم شرقی» آغاز کردند.

تلفات تروریست ها در جنوب غرب حلب

اگر چه پیشروی ها در محورهای اول و دوم عملیات چشمگیر نبود اما نیروهای ارتش سوریه در محور سوم و پس از چندین ساعت درگیری سنگین با تروریست ها موفق شدند غروب روز پنج شنبه دو منطقه «ریف المهندسین اول و دوم» و شهرک «کفرجوم غربی» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شامگاه پنج شنبه، نیروهای سوری عملیات را علیه تروریست ها در این محور ادامه دادند و بامداد روز جمعه (ساعت ۰۱:۰۰) توانستند شهرک های «المغیر، تلال طرقبه، الرضوان، کفرجوم شرقی، زهره المدائن»، ایستگاه برق (شمال شرق الزربه)، سیلوها (غرب خان طومان)، منطقه «جمعیه الرحال و جمعیه کهرباء»، مزارع «مونتی کارلو» و مدرسه پلیس (جنوب غرب خان العسل» را آزاد و امن کنند.

با پاکسازی این مناطق که حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشتند، معدود نقاط آلوده در حومه بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» پاکسازی شدند و امنیت این بزرگراه پس از ۷ سال به طور کامل تامین شد؛ امن شدن شهرک های «خان طومان، زیتان، الزربه، قلعجیه»، محله های  غربی، جنوبی و جنوب غربی شهر حلب (راشدین ۴، حمدانیه و...)، ایستگاه های تامین کننده برق و بخش زیادی از جاده «هنگ ۴۶» به شرق منطقه «المهندسین اول» نیز نتیجه دیگر این پیشروی ها است.

به گزارش مشرق، با پیشروی هایی که به دست آمد، راه برای نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در محور غربی استان حلب برای آزادی و پاکسازی شهرک های «کفرناها، اروم کبری، اروم صغری، الحلاقیم، هنگ۴۶، کفرنوران» باز شد.

بعدازظهر روز جمعه، نیروهای سوری عملیات را در غرب استان حلب از محور های «ارناز و المهندسین دوم» به سمت محور شمال ادامه دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند «هنگ ۴۶» و شهرک «اروم صغری»  را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

با آزادی این ۲ منطقه، نیروهای ارتش سوریه به ۳ کیلومتری شهر راهبردی «اتارب» رسیدند و جاده مهم «حلب - ادلب» قطع شد و ضربه مهلکی به تروریست ها وارد آمد؛ شهر «اتارب» شهرک «سرمدا» را به شهر حلب متصل می کند و همچنین نقطه اتصال شهر حلب، ادلب و گذرگاه مرزی «باب الهوی» است.

همزمان با پیشروی های گسترده نیروهای سوری و مقاومت در غرب استان حلب، بعداز ظهر روز جمعه گروهک های تروریستی با موشک های دوش پرتاب اهدایی ارتش ترکیه یک فروند بالگرد ارتش سوریه را در غرب استان حلب هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ این دومین بالگرد ارتش سوریه محسوب می شود که در روزهای گذشته هدف قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    ترکیه تجزیه خواهد شد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      انشا الله
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      پان تورک های فاشیست حمله کردند برای منفی دادن
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      تجزیه ترکیه زنگ خطر تجزیه کشورهای منطقه منجمله ایران خواهد بود منتها افرادی بی بهره از هوش سیاسی اینها را درک نمیکنند
    • h US ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      بدون شک . چون ترکیه کشوری جعلی است . مردم آن ایرانی و از تبار کرد و ارمن هستند .
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      12:05 چه ربطی به تجزیه ایران داشت که الکی هر جا میرسید حرف از تجزیه ایران میزنید این آرزو را به گور خواهید برد .ترکیه هم تجزیه نمیشود ولی باید ترکیه را سرجایش نشاند و گردنش را شکست .
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      ترکیه کردیه خواهد شد . تجزیه نخواهد شد .
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      به امید خدا به زودی استانبول آزاد خواهد شد. انشاالله
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    106 9
    اتارب بازپس گرفته بشه ارتباط و پشتیبانی دو استان حلب و ادلب برای تروریست ها بهم می ریزه یا به کندی پشتیبانی می رسن یا قطع پشتیبانی و از اتارب تا گذرگاه باب الهوی 15 کیلومتره اگر این گذرگاه را بگیرن ترکیه دیگه نمی تونه جنگ افزار سنگین به داخل ادلب بفرسته و پشتیبانی اش برای غرب حلب کامل بهم می ریزه .
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    126 9
    سلام درود خدا بر شهدا و سردار دلها.ماشاالله به این پیشروی های برق آسا
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    93 4
    رزمندگان ضمن تثبیت مواضع خود در مواقع استراتژیک و مراقبت از دیوانگی افرادی که متاسفانه در دایره توهمات خود گیر افتاده و امکان دست زدن به حرکاتی قصد آسیب رساندن به آنها را داشته باشند همچنان به هجمات علیه تروریست ها ادامه داده تا هر چه زودتر سرزمین سوریه از تروریست هائی که امروز بدستور از ناچاری متحد شده پاکسازی نمایند . چشم امید مردم محور مقاومت و آنانکه در اردوگاه ها در اسارت بسر میبرند و آینده واقعیت در مورد آنها آشکار خواهد شد به عزم جزم شماست تا با پایان دادن به حضور مزدوران و قاتلان خونخوار مردم سوریه دل مردم ستمدیده و ارواح شهدا از جمله فرمانده حاج قاسم و دیگرانی که تا دیروز با شما همرزم بوده اند شاد گردد . بامید پیروزی نهائی با استعانت از خداوند توانا
  • میثم IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    108 7
    به لطف خداوند رزمندگان جان برکف جبهه مقاومت پوزه نحس تروریستهای کفتارصفت و اردوغان جنایت پیشه و خیانتکار را به خاک میمالند و درس بزرگ و فراموش نشدنی به این اردوغان نوکر اسرائیل میدهند.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    خردوغان حروم لقمه خائن دُمت رو بذار رو کولت و گم شو از سوریه
  • مجید از اصفهان IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    سلام ترکیه تجاوزگر و منافق است و چند رو بجای دو رو است.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    محو اولاسان اردوغان. یعنی محو شوی اردوغان
  • DE ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    110 8
    اگر اکراد همون موقع حرف ایران رو گوش می کردن و با همکاری ارتش سوریه نوار مرزی می بستن الآن ادلب آخرین مکان تروریست های اردوغانی بود اما حالا هم دیر نشده باید با انسجام ملی تروریست های آمریکایی اردوغانی رو به کل بیرون ریخت
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      41 9
      کردها بارها خواستار مذاکره با اسد بودند. اما اسد حاضر به، به رسمیت شناختن حقوق کرده نبود. کردها ناگزیر از انتخاب راه سوم بودند. اما حالا هم دیر نشده آنها( کردها و اسد) به رغم داشتن اختلافات نظری و عقیدتی یک دشمن مشترک دارند بنام اردوغان. باید متحد شوند برای به خاک مالیدن پشت این حیوان پست(اردوغان). ان شااله .
  • اردوغان تروریست ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    مردیکه حروم زاده تروریست شده بازیچه دست کشورای غربی منگول تو رو غربی ها برای منافعشون نگه داشتن چی فکر کردی با سلاح ناتو داری پوز می دی
    • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      13 44
      آقا این چه تهمت زشتیه درسته که این شخص نامرد و ظالم و متجاوزه اما این القاب نبیاید بیان بشه
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      75 11
      دقیقا این القاب برای اردوغان داعشی درسته و به جا و مناسبه شما هم بیخود جوش نزن پان گرگ
  • رامتین IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    50 69
    یعنی ارتش سوریه می تواند کنترل تمام گذرگاههای مرزی با ترکیه را بدست گیرد. اگر اتفاق بیفتد که معجزه است. بلکه فراتر از آن...
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    95 15
    انشا اله مقصد بعدی تفتنازه یا علی
  • ریزبین IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    98 12
    ترکیه با حنگ روانی و رژه مانکن های نظامی خود قصد دارد با مرعوب کردن ارتش سوریه و جبهه مقاومت بخش هایی از خاک مرغوب و حاصلخیز و استراتژیک سوریه را زمینه خاک خود کند اما سوریه اگر فرصت بازپس گیری خاک خود را با شیوه نظامی از دست بدهد مطمئن باشد از طریق مذاکره به دست نخواهد آورد بلایی که سر فلسطین آمد سر سوریه خواهد آمد
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      74 7
      غلط کرده رجب اردوغان تروریست وان ارتش فانتزیش
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    66 6
    انشالله رجب نابود گردد ونیروهایش باتابوت به کشورشان بازگردندد این سزای اشغالگری رجب متجاوزگر وخداوند پیروزیهای بیشتری نسیب زرمندگان محور مقاومت کند به کوری چشم بدخواهان محورمقاومت امریکا اسرائیل عربستان ترکیه وداعش
  • ناشناس CA ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    8 72
    نیروهای مقاومت و سوئریه اگه عرضه دارند برند جولان را پس بگیرند.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      67 6
      یه زمانی بعد از آزادی حلب یه عده مزدور می گفتن اگر جرأت دارید موصل رو آزاد کنید یا اگر جرأت دارید برید طرف ادلب صبر کن زمان مشخص می کنه کی جیگر داره کی نداره
  • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    13 85
    عرضه دارید برید جولان را آزاد کنید. بمب ریختن سر مردم بی دفاع که هنر نیست
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      72 8
      بمب رو که ترچیه و سعودی سر مردم بیگانه میریزن، اگه اذناب و نوکران آمریکا (مثل ترچیه و سعودی)دست از سر مردم منطقه بردارن نه تنها برای آزادی جولان بلکه میشه برای آزادی قدس شریف برنامه ریزی کرد
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      63 10
      اونجام میریم، آسیاب به نوبت، شما برو دوغتو بنوش، بعضی موقعها درسته افراد بیگناه هم ممکنه آسیب ببینن، اما بهتره از اینه یه غده سرطانی کل بدن رو مریض کنه اگه نمیدونی نظر نده، یا شایدم بر وبچه های ننه اشرفی، دست وپا زدن دیگه جواب نمیده
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      84 9
      از کی تا حالا تروریستهای النصره و ترکستانی و قفقازی و ایغوری شدن مردم بی پناه!! جولانم به وقتش زیاد غصه نخور عزیزجان.))
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      75 8
      مردم بیدفاع مسلح به تانک و توپ و خمپاره و سلاح شیمیایی و موشک استینگر و...!
  • GB ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    12 29
    به نظر می رسد ترکیه ادلب را به زورهم شده نگاه خواهد داشت درگیری ها کاهش پیدا خواهد کرد روسیه نمی خواهد با ترکیه درگیری نظامی داشته باشد ترکیه هم نمی خواهد با روسیه درگیر بشود ... ترکیه خودش ارتش قوی دارد بعد داستان ناتو هم هست چون روسیه با ترکیه رابطه گسترده ای دارند ادلب دو احتمال دارد با فرایند سیاسی به اغوش سوریه برمی گردد یا ترکیه حالا حالا می خواهد توی دست نگاه دارد بدش هم نمیاد ضمیمه خاکش کند
  • IN ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    47 6
    سلام انشاالله محور مقاومت پیروز میشود و اردوغان خار و پشیمان میشود.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
      1 1
      از کی تا حالا تروریست بزبز قندی هم کامنت میزاره ؟
  • h US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    44 5
    حملات برق آسا و ویرانگر و کوبیدن توپخانه ای تروریستها و ارتش متجاوز ترکیه جنایتکاران را تار و مار خواهد کرد .
  • IN ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    44 7
    چرا ایران به اردوغان فشار نمیاورد که دست از خونریزی محور مقاومت بردارد .ایا دیگر صبر بس نیست .ما دلمان مخواهد راه سردار سلیمانی پیموده شود .فقط مانع این وسط اردوغان قاتل است .
  • ولایت IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    41 4
    روزی که به حاج قاسم تیر زدند به خودشان زدند با خدا بد کردند با دلها بد کردند انشاله به قصاص خون حاج قاسم تار و مار خواهند شد . بسم الله القاصم الجبارین
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    38 4
    زنده باد سوریه و ایران
  • حسام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    در اینکه سوریه تا چند ماه آتی کاملا از اشغال خارج میشه شک نکنید بعد از آمریکا نوبت به ترکیه عثمانی رسیده تا هر چه در توان داره برای ملعق کردن بخشی از خاک سوریه به ک‌شور خودش از تروریست‌ها حمایت وبه اونها سلاح. بده وکار به اونجا رسیده که از ارتش خودش استفاده میدانی می کنه اما تاریخ ثابت کرده که عاقبت تعرض و تجاوز چیزی جز شکست نیست اما نکته جالب به قبل از این ماجراها بر می گرده چطور شد اردوغان که زن وبچه خودش رو سوریه میفرستاد واونهت هفته ها مهمان اسد بودند وبلعکس این دوستی آنقدر بود که اتحاد این دو نفر بنظر نا گسستنی میو مد اما عطش قدرت خیانت به همراه داره وعاقبت این خیانت سر افکند ی در انظار جهانیان و مردم کشور خودشه اردوغان اشتباه کرد وتا آن این اشتباه سنگینه من با اینکه به این جور مسائل اشراف کامل ندارم اما اینو حس می کنم عاقبت این کار اردوغان اصلا به صلاح اون وترکیه نیست وهمین هایی که الان ازشون حمایت می کنه در آینده بسیار نزدیک بلای میشن برای ترکیه دفع نشدنی خواهید دید بسیار نزدیک
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    22 45
    خیلی پررو تشریف داری آقای اردوغان شمال سوریه متعلق به سوریه هست تا الان ارتش سوریه از پس داعشی ها براومده از الان به بعدم از پس ارتش متجاوز ترکیه برخواهد اومد
  • جمال IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    18 58
    کاش حاج قاسم عزیززنده بودومیدیدشاگردان مکتبش «نیروهای مقاومت»چه برسراین تروریست‌های گرگ صفت دراوردند
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    19 0
    خدا دوستان داعش را نابودکند.مرگ بر فاشیست
  • علی حسن جلیلیان IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    4 0
    آقای اردوغان از لشکر کشی به سوریه می خواهید چه چیزی را سایت کنید آب توی آسیاب دشمن نریز مرد باش اعتبار خود را نبر سرعقل بیا تا دیر نشده
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    4 0
    اردوغان هر روز آخورش را عوض میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس