کد خبر 1041359
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
هشدار مسکو در خصوص اظهارات تحریک‌آمیز مقامات ترکیه

وزارت خارجه روسیه با غیرقابل قبول دانستن سوءاستفاده آنکارا از حوادث غمبار ادلب، از مسئولان ترکیه خواست از اظهارات تحریک‌آمیز اجتناب کنند.

به گزارش مشرق، بعد از اینکه «دولت باغچه‌لی» رئیس حزب «جنبش ملی‌گرای» ترکیه، مسکو را مسئول کشته و زخمی شدن نظامیان این کشور در عملیات ارتش سوریه در ادلب خواند، دولت روسیه درباره تداوم چنین اظهارنظرهایی هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «از نظر ما، استفاده از حوادث غمبار با هدف کسب امتیازهای سیاسی در داخل [ترکیه]، غیرقابل قبول است».

بیشتر بخوانید:

واکنش مسکو به تخصیص بودجه برای "مقابله با روسیه" در آمریکا

وزارت خارجه روسیه سپس از نمایندگان و مسئولان ترکیه‌ای خواست قویاً از چنین «اظهارات تحریک‌آمیزی که، به هیچ‌وجه کمکی به مذاکرات سازنده میان دو کشور بر سر موضوع راهکار سوریه نمی‌کنند»، اجتناب نمایند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره توضیح داد: «باید توجه داشت که تمام مناطق کاهش تنش در سوریه، به عنوان ابزار موقت تشکیل شده‌اند که نباید به هیچ طریق مانع حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور شوند، همچنین مبارزه با تروریست‌های شناخته‌شده از سوی سازمان ملل را نیز متوقف نکند».

زاخارووا همچنین تاکید کرد اولویت اصلی روسیه، کاهش سطح خشونت‌ها در میدان و تلاش برای رسیدن به راهکار فراگیر جهت پایان دادن به مشکل ادلب است.

این اظهارات مسکو در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه با متهم کردن ارتش سوریه به حمله به غیرنظامیان در ادلب، ایران و روسیه را نیز در این موضوع شریک دانسته و دمشق و متحدانش را تهدید کرد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه با انتقاد از عدم پایبندی ترکیه به تعهدات خود ذیل توافق سوچی در مورد ادلب، ترکیه را مسبب وخامت اوضاع در این استان سوری معرفی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    58 8
    جالبه که درمقابل این اظهارنظر ترکیه هیچ یک از مسولان ایرانی اعلام موضع نکردند. واقعا متاسفم برای این دولت و ریس دولت.
  • ناشناس NL ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    14 43
    غیر نظامیان زیادی کشته شدن و هزاران نفر آواره شدن
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    45 5
    درحدمحالات است ترکیه بااین روند به جنگ مستقیم باروسیه نرود جنگی که بازنده آن مردم هستندنه اردوغان اردوغان جواب تمسخرهای نتایاهورا بدهد نه دربحرانی وارد شود که سودی درآن برای ترکیه متصورنیست .
  • احمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    روسیه در سوریه جه میخواهد؟
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
      دوست و همپیمان دولت قانونی روسیه هست تورچیه چطور ؟؟؟ خریدار ۴ ساله نفت داعش و تزریق کننده هزاران ایغور وتاتار و چچن ومغول ؟؟؟
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    34 3
    هر کشوری حق دارد از وطن خود با جنک و دندان حفاظت کند اگر ترکیه کشوری میآمد قسمتی از کشورش را می گرفت ساکت بود یا دفاع می کرد این حق سوریه است تا آخرین توریست را از کشورش بیرون کند اینشا الله به امید پیروزی
  • کیانا IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    2 8
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس