سفر شیخ عیسی قاسم به بندرعباس

رهبر شیعیان بحرین معامله ننگین قرن را اقدامی خصمانه علیه جهان اسلام دانست و گفت: باید از سوی ملت‌های اسلامی موضعی قاطع و محکم در برابر آن اتخاذ شود و این معامله پلید و ملعون سرنگون شود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب مردم بحرین در شهر مقدس قم با بیان اینکه انقلاب 14 فوریه مردم بحرین در راستای احقاق حقوقشان بوده است اظهار داشت: مخالفان رژیم آل‌خلیفه بر ادامه انقلاب تا تحقق تمامی مطالبات عادلانه‌شان مصمم‌تر شده‌اند.

رهبر شیعیان بحرین با بیان دلایل وقوع انقلاب 14 فوریه مردم بحرین گفت: حقوق سیاسی ملت بحرین و به‌تبع آن سلب باقی حقوق این ملت مهم‌ترین دلایل این انقلاب بودند.

بیشتر بخوانید:

وی با تأکید بر اینکه ملت بحرین بر مسالمت‌آمیز بودن انقلاب خود تأکید دارد، ادامه داد: با وجود به‌کارگیری خشونت از سوی رژیم آل خلیفه روند مسالمت‌آمیز بودن انقلاب بحرین تغییر پیدا نکرد.

شیخ عیسی قاسم معامله ننگین قرن را اقدامی خصمانه علیه جهان اسلام دانست و تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن‌ها دشمن اسلام بوده و از آن‌ها جز دشمنی انتظار دیگری نمی‌رود.

رهبر شیعیان بحرین با اشاره به شرکت برخی از نظام‌های عربی منطقه در مراسم اعلام معامله قرن ابراز کرد: معامله قرن آزمونی برای اراده امت اسلام و در پیشاپیش آن‌ها مردم فلسطین است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کوتاهی از سوی امت اسلام پذیرفتنی نیست گفت: باید از سوی ملت‌های اسلامی موضعی قاطع و محکم در برابر آن اتخاذ شده و این معامله پلید و ملعون سرنگون شود.

شیخ عیسی قاسم نخستین وظیفه امت اسلام در برابر این معامله ننگین را بی‌اعتنایی و ابطال آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر این معامله با موضع‌گیری و واکنش دینی و عقلی و عقلایی جهان اسلام روبه‌رو شود، سبب رحمت می‌شود اما اگر با موضع قاطع و شرافتمندانه مسلمانان روبه‌رو نشود عذاب الهی را به‌دنبال دارد.

رهبر شیعیان بحرین در ادامه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی همچون آتش‌فشانی در برابر استکبار جهانی و جاهلیت نوین بود.

وی امام خمینی(ره) را اعجوبه دوران دانست و تأکید کرد: در کنار رهبری امام راحل مردمی دست به انقلاب زدند که از ظلم و ستم طاغوت به ستوه آمده بودند و در میان آن‌ها مردان مؤمن، فقها و علمای شجاع و متقی حضور داشتند.

شیخ عیسی قاسم  پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی اسلام و پیروزی اسلام را پیروزی انسان دانست و خاطرنشان کرد: اگر پیروزی و موفقیت‌های اسلام منجر به موفقیت و تعالی انسان شود در واقع پیروزی واقعی اتفاق افتاده است و این پیروزی حتمی است.

این عالم مجاهد افزود: شعار امام خمینی(ره) در برابر تمام جهان و مستکبران عالم این بود که جمهوری اسلامی ازنظر مصالح ضد نظام‌های استکباری بوده و هویت آن نیز به‌گونه‌ای است که آمده تا از آن پیروی کند و بنا ندارد پیرو مستکبران و نظام‌های جاهلی و زمینی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای با رهبری خود سبب وحشت و هراس طاغوتیان و اصحاب جاهلیت شده است و انقلاب ایران بدون توقف همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس