استقبال حماس از شفاف‌سازی سازمان ملل و نشر اسامی شرکت‎های مرتبط با شهرک‌سازی

حماس انتشار گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره شرکت‌های دخیل در شهرک‌سازی صهیونیستی را گامی صحیح خواند و گفت، انتظار دارد این شرکت‌ها تحت پیگرد قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا گزارشی درباره شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری منتشرو اسامی ۱۱۲ شرکت دخیل در ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن را اعلام کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، جنبش فلسطینی حماس با صدور بیانیه‌ای از این اقدام شورای حقوق بشر استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

در بیانیه مذکور آمده : این اقدام، گامی در جهت صحیح برای کنار زدن این رژیم نژادپرست و محاصره آن است تا در مرحله بعدی به خاطر جنایت‌هایش علیه ملت ما و در مقدمه آن جنایت پاکسازی نژادی با اخراج فلسطینی‌ها از سرزمینشان با هدف ساخت شهرکهای بیشتر محاکمه شود.

در ادامه این بیانیه اعلام شده «حماس از سازمان ملل انتظار دارد تدابیر قانونی مشخصی برای تحت پیگرد قرار دادن این شرکت‌ها و تمام کسانی که با آنها همکاری می‌کنند، اتخاذ کند».

حماس تأکید کرد: به گام‌های واقعی بیشتری از سوی جامعه بین‌الملل برای حمایت از حقوق ثابت و عادلانه ملت فلسطین چشم دوخته‌ایم خصوصا در مرحله فعلی که مسأله فلسطین با خطرات شدیدی به دلیل چشم انداز جدید آمریکایی یا آنچه معامله قرن نامیده می‌شود، روبروست. طرحی که تحریف تاریخ و تعدی به سرزمین و حقوق ملت ما محسوب می‌شود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش سازمان ملل متحد ، اعلام کرد روابط خود با کمیسیونر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر را به حالت تعلیق درمی‌آور د.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس