وزرای دفاع ترکیه و آمریکا بر برداشتن «گام قاطعانه» در ادلب تاکید کردند

وزرای دفاع ترکیه و آمریکا ضمن گفت‌وگو درباره تحولات اخیر در ادلب، بر لزوم برداشتن گام‌های قاطعانه‌تر از جانب واشنگتن و ناتو تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه با «مارک اسپر» همتای آمریکایی خود دیدار و درباره تحولات اخیر سوریه گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آکار شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، برای گفت‌وگو درباره وضعیت عراق و سوریه با اسپر دیدار کرد.

آکار و اسپر در این دیدار درباره مسائل امنیتی و نظامی در سوریه و عراق، از جمله تحولات اخیر ادلب رایزنی و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

افزایش تلفات ارتش سوریه در حملات انتقام‌جویانه ترکیه

بر این اساس، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا همچنین بر اهمیت برداشته شدن گام‌های قاطعانه‌تر توسط واشنگتن و ناتو در خصوص ادلب تاکید کردند.

 پیش از این دیدار، آکار رضایت خود را از موضع‌گیری مقامات آمریکایی علیه عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در استان ادلب اعلام کرده بود.

«جیمز جفری» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه که روز گذشته به آنکارا سفر کرده بود، مدعی شد ارتش سوریه عامدانه به نظامیان ترکیه در ادلب حمله کرده و ترکیه حق دارد از خودش دفاع کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز ضمن نگران‌کننده خواندن تحولات اخیر در ادلب، گفته بود اعضای این سازمان از موضع ترکیه در خصوص این منطقه حمایت می‌کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون ۱۴ نظامی ترکیه‌ای کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: «اگر خون سربازان ما ریخته شود، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می‌کند که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می‌گویم، شما امن نخواهید بود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا علیپور IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    75 5
    گام قاطعانه بخوره تو سرتون تروریت ناتو اردغان کاباراچی
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    71 1
    خدا کند قلم شود
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    69 2
    توی باتلاق هر چه دست و پا زپن بیشتر فرو رفتن بیشتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس