سردار محمدرضا فلاح زاده

معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه با دشمن دین خدا بایستی مبارزه کرد و این وظیفه مسلمانان است، گفت: یکی از افرادی که این وظیفه را شناخت و به آن عمل کرد، شهید پاشاپور است.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا فلاح زاده بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک شهید بروجردی تهران برگزار شد، اظهار داشت: اولین نشانه مسلمانی اقرار به شهادتین است و مسلمانان از مذاهب مختلف، اشتراکات زیادی با هم دارند و به دلیل همین اشتراکات است که همه مسلمانان در یک صف واحد باید علیه آمریکا و اسرائیل به پا خیزند؛ هرچند حکام جور منطقه نمی‌گذارند همه توان مسلمانان علیه اسرائیل به کار گرفته شود.
 
وی افزود: اگر جهاد نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

ببینید:

عکس/ فرزندان شهدای مدافع حرم در راهپیمایی امروز

سردار فلاح‌زاده ادامه داد: هرچند در طول تاریخ ستمگران نگذاشتند که نور کربلا و فرهنگ جوشان و پر خروش و قدسی آقا سیدالشهدا (ع) به گوش جهانیان برسد و آن‌ها را به فلاح و رستگاری برساند، اما این مسیر باقی است.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی قدس با بیان اینکه شناخت دشمن و جهاد علیه کفار و منافقین سیره و سنت نبوی و اهل بیت بوده است، تصریح کرد: اگر حضرت امام (ره) بر علیه ستمگران و آمریکا و اسرائیل و عمالش به نبرد بر می‌خیزد، درسی است که از اهل بیت و نبی اکرم (ص) گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه با دشمن دین خدا بایستی مبارزه کرد و این وظیفه مسلمانان است، گفت: یکی از افرادی که این وظیفه را شناخت و به آن عمل کرد، حاج اصغر ذاکر (پاشاپور) است.
 
سردار فلاح‌زاده با اشاره به فجایع و جنایات داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: دشمنی به نام داعش که دست پرورده آمریکاست در سوریه و عراق ۵ استان عراق را درگیر کرد و در سوریه هم با تصرف استان‌های زیادی تا نزدیکی دمشق هم پیشروی کرد و حتی آرامگاه عمار یاسر و اویس قرن را تخریب کرد.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی قدس اظهار داشت: دشمن در منطقه عراق، ایزدی‌ها را سر برید و زنان آن‌ها را به کنیزی برد؛ دشمن در حلب فجایع سختی به بار آورد که یکی از آن‌ها محاصره نبل و الزهرا بود و مرتباً بالای سر زن و کودک و سالمندان آتش خمپاره و کپسول‌های گاز پر از تی‌ان‌تی فرو ریخت.
 
وی گفت: دشمن به شهرهای مبعوجه و اقارب حمله کرد و مردهای این شهرها را کشتند و زن‌های آن‌ها را به اسارت برد. در هجوم به یکی از پایگاه‌ها سر ۲۷ نفر را برید، در حمله به تدمر ۶۰ نفر از مردم سنی مذهب را در بنای باستانی پالمیرا با قمه گردن زد.
 

بیشتر بخوانید:

چهارمین کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و امنیت برگزار می‌شود

سردار فلاح‌زاده با اشاره به سوابق حضور شهید پاشاپور در سوریه، تصریح کرد: حاج اصغر از اول نبرد سوریه وارد این کشور شد و یگانی به نام قمر بنی‌هاشم (ع) را تاسیس کرد و با نیروهای بومی حما و لاذقیه حدود ۳۵ روستا را از دشمن تکفیری پس گرفت.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی قدس گفت: در نبرد دفاعی اول سال ۹۵ حماسه آفرید و در سال ۹۶ که دشمن می‌خواست خود را به مرزهای لبنان برساند، یگان اصغر وارد عمل شد و با هجوم به دشمن حماسه‌ها خلق کرد. او پس از آن به جنگ داعش آمد و از ۲ اردیبهشت ۹۶ تا ۲۰ آذر ۹۶ یکسره به داعش با یگان قمر بنی‌هاشم هجوم برد و حماسه‌ها آفرید.
 
وی با اشاره به انتشار فیلمی از گفتگوی شهید پاشاپور و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: روستای «مکان» که حاج اصغر به آنجا هجوم برد؛ همان جایی است که حاج قاسم آنجا به حاج اصغر می‌گوید «من را به خاطر  دو تا گلوله می‌ترسونی»، پس از تصرف روستای مکان هجوم را تا بوکمال پیش بردند.
 
سردار فلاح زاده با بیان اینکه در عملیات والفجر ۹ در سوریه کسی که اولین نیروهای او به مرز اردن رسیدند همین یگان تحت امر حاج اصغر ذاکر بود، گفت: در عملیات‌های اخیر مثل آزادسازی مورک وخان شیخون و ... یکی از فرماندهانی که نقش آفرینی کرد، حاج اصغر ذاکر بود.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی قدس افزود: زیتان محلی بود که یگان حاج اصغر باید عمل می‌کرد، زیتان را تصرف کردند و دشمن قلع و قمع شد؛ پس از آن حاج اصغر خودش برای عملیات تثبیت رفت تا گام بعدی به سمت برمه و برقوم را بردارند که آنجا محاصره می‌شوند و اصغر آنجا آسمانی شد و به آرزوی دیرینه‌اش رسید.
 
وی در پایان گفت: به همه قلدران و زورگویان اعلام می‌کنیم ما وارث تمامی مظلومان تاریخ هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد و تا نابودی‌تان دست از جهاد و مبارزه نخواهیم کشید و افتخارمان این است که لباسمان کفن خونین‌مان باشد.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس